Wat is de meest vervelende opmerking die je tot nu hebt gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzee, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

idd alsof alle mannen per se een zoontje willen..mijn man is gek op zn meisje.

babybergen:$:$

2. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Rotopmerking van mijn zus voordat ik zwanger was: "weet je zeker dat je kinderen wilt met jouw achtergrond?" Pardon?? En nu ik zwanger ben een keer de opmerking: "volgende keer doe je het wel via ivf toch, niet weer zo'n risico nemen hoor!" Omdat ik draagster van Duchenne ben en eerst spontaan zwanger wilde proberen te worden (wat gelukt is) en dan pas wilde kijken of het kindje Duchenne heeft of niet. Terwijl zij 5 keer dat risico heeft genomen (1 keer was een miskraam geworden), waarvan 1 van haar kinderen nu in een rolstoel zit, omdat hij Duchenne heeft...

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Opmerking van 1 vd buren deze week

"Goh, jij bent ook flink dik geworden"

Neeeeee, echt??? ;)

4. SeaShell

Jeeeeetje zeg, wat een ongelofelijke klootzak!!!

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb mijn verloskundige in het ziekenhuis zitten en kreeg van mijn (verschrikkelijke) schoonmoeder te horen: Nou, je komt wel erg vaak in het ziekenhuis, vaak is dat alleen maar als er iets helemaal mis met een baby is..........

Stik toch dom mens dacht ik : als ik zeg de verloskundige hoor jij ziekenhuis ....

Heel erg gemeen

6. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    "Ben je uberhaubt wel zwanger?"

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Waarom laat je het niet gewoon weghalen? (tijdens de zwangerschap)
    En: heb je geen spijt van hem? (na de geboorte doelend op mijn zoontje)
    Reden van deze opmerkingen is omdat ik alleenstaand ben, mijn ex is er vandoor gegaan toen ik net zwanger was en blijkbaar vonden mensen dat een goede reden om 'het' maar weg te laten halen en dan maar door te gaan met je leven alsof er niks gebeurd is ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Om heel eerlijk te zijn, kan ik me wel voorstellen dat niet iedereen leuk reageert op zo'n vraag. Ik vind het ook nogal een lompe vraag. Komt misschien door mijn achtergrond. Maar ik ben toch laatst ook even bij iemand weggelopen die vroeg "En, wanneer komt de tweede?" Was ook wel even een ongelukkig moment dat ie het vroeg hoor. Nders had ik waarschijnlijk gewoon een lomp antwoord teruggeven. Maar sowieso hoeft een vage bekende van vroeger dat echt niet aan mij te vragen.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh ja, ik wilde eigenlijk reageren op de vervelendste opmerking die ik heb gehad. De man van een collega reageerde als volgt toen hij hoorde dat ik een tweeling verwachtte:

"Wat erg. Dan zou ik er echt één weg laten halen."

10. tuc

tuc Niet meer actief

OMG wat kunnen mensen lompe dingen zeggen zeg!!!!!!

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

- 'ALS er nog een bijkomt' in een mailtje. Ik was toen 11 weken zwanger van onze tweede. Nietzo cool dus....... :(

- Jullie laten er geen gras over groeien.

- Zo je man is nu wel in de minderheid he thuis!
    We krijgen er nog een meid bij (hier hoopten we eigenlijk beiden op) maar er bestaan schijnbaar geen mannen die superblij zijn met hun dochters ofz?

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    'Jullie gaan zeker door voor een meisje', terwijl een jongetje nét zo welkom was geweest.

'De laatste loodjes?' met 19 weken :x

13. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Vanavond een lopend buffet op het werk gehad en blijkbaar wil iedereen zich er mee bemoeie met wat ik wel en niet eet. Ik sta in de rij en iemand zegt tegen me dit is allemaal rauwe vis dus dat mag jij toch niet.....klopte overigens niets van maar zo waren er heel veel mensen die graag even zijn mening gaf over wat er op mijn bord lag......

Oh en idd die opmerking het duurt niet lang meer zeker? Hoor ik al vanaf 23 weken.....

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb ooit en kwade vrouw achter me in de rij van de appie gehad, omdat ik boerenyoghurt kocht en dat mocht ik niet hebben volgens haar. Ze was echt heel lomp en zei dat ik doelbewust mijn kind in gevaar bracht. Het was nota bene gepasteuriseerd!

15. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    Hilarisch,zoals mensen kunnen reageren!

Een vriendin van me ook....

poosje niet gesproken en ik verlulde me dus dat ik zwanger was... ivm de gehele situatie had ik het nog even voor me willen houden

mn vriend en ik wonen sinds kort door diverse omstandigheden niet meer samen... dat wist ze,tot in detail....

anyway.... t flapte er dus uit en ze vroeg alleen "van wie??"

en helemaal geen gefeliciteerd ofzo he..... tegenvallertje!

16. SeaShell

Oh dit vind ik trouwens ook een onnozele opmerking:

" was het gepland??"

Vind ik echt 1 van de foutste zinnen ooit

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik ben de 1e tijd heel erg misselijk geweest, letterlijk 24/7 en dat weken achtereen.
    Kreeg ik dus stelselmatig van een vriendin te horen: 'Nou, ik heb geen medelijden met je hoor, dit wilde je toch?'
    Wtf? Net alsof ik , omdat het zoveel moeite heeft gekost zwanger te raken, dan geen zelfmedelijden mag hebben? Ga er maar tegenaan staan, dag en nacht NONSTOP kotsmisselijk.
    Ergste was nog wel dat ze zelf nog geen dag misselijk geweest is tijdens háár zwangerschap, dus dan weet je gewoon niet wat je zegt.

18. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Zo rond de 35 weken bij de eerste een box gekocht. Met 36 weken na een schilderbeurt in de kamer gezet dichtbij het raam.
    Kreeg te horen van een buurvrouw/vriendin:

Ik zou hem nog maar niet neerzetten, want ik ken iemand die dat ook allemaal staan had en het kindje verloor vlak voor dbevalling.

Nee dat wil je horen als je hoogzwanger bent!

Gelukkig hoef ik dat mens nooit meer te zien.

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier vooral na de zwangerschap wat dingen gehoord. Onze dochter was te vroeg geboren en blijkbaar weten mensen dan niet altijd wat ze moeten zeggen en zijn daardoor ook niet altijd even tactisch ;) Hoewel het notabene mijn eigen familie was die de opmerkingen maakte :(

Mijn moeder toen ik aan kwam om samen naar de IC te gaan: "Zit je nou nog steeds in een rolstoel?!" met een beetje een lacherige blik erbij. :x Ik was de vorige avond bevallen en waar anderen een kraamperiode hebben en bijna de hele dag in bed liggen ging ik tig keer per dag op en neer naar het ziekenhuis. In bed liggen was er niet bij hoor. Door die opmerking voelde ik me net een aansteller om in een rolstoel te komen. Terwijl de verpleegsters dat telkens aanraadden om te doen. En dat hoor je dan van je eigen moeder ;)

Mijn broer die zei toen hij op bezoek kwam in het Ronald McDonald huis waar we verbleven: "Jullie zullen je vast wel heel erg vervelen nu de hele dag?" :$ Ik ben nog nooit zo druk geweest in mijn leven als in die periode, en je zit vol zorgen en angsten. Alsof we de hele dag zaten te patiencen daar ;)
    En dezelfde broer die ook vroeg wanneer ik weer ging afvallen :x (10 dagen na de bevalling, en dochter lag nog op de IC. Alsof mijn gewicht me op dat moment ook maar iets kon schelen..)

Maar verder heb ik een lieve familie hoor, ik denk dat ze het niet zo bedoelden. ;) Af en toe alleen een beetje erg lomp!

20. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nooit aan de grote klok gehangen dat kinderloosheid geen keuze van ons was.
    Dus veel mensen wisten niet van ons verdriet en ook niet van de teleurstellingen en de mk die ik hiervoor heb gehad.
    Dat geeft ook niet.
    Maar niettemin kwam het hard aan, toen iemand deze zwangerschap tegen mij zei:
    "Een beetje lang gewacht hè, voor je tijd had voor een kindje. Straks ben je een hardstikke oude moeder, ook zielig voor je kind...."

Deel Deze Pagina