Hoe spreken jullie deze naam uit; Alyssa.. Alissa of Aleiza? De naam staat sowieso al vast, maar de uitspraak nog niet. Mijn man zegt Aleiza, maar ik spreek het uit als Alissa. Dus ben benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt.
Geen van beide uitspraken. Collega van mij heet zo dat spreek je uit als alieza. Zo zou ik het dus ook uitspreken. Ik was in het begin wel in de war...moest steeds denken was het nou alieza of alissa.
Het is wat jullie mooier vinden staan ^_^ met y of zonder y Jullie beslissing Ik zou zelf voor de uitspraak: Alissa gaan
Nog ff verder gezocht, maar Alyssa wordt idd uitgesproken als Alissa of Alieza.. Misschien dat de naam Aleisa meer bij de tweede uitspraak komt, maar ik vind de ei in de naam niet mooi.. Pff blijft moeilijk.. Toch maar weer ff met mijn man bespreken wat het nu gaat worden.
Ik ken 2 Alyssa's. De ene wordt alissa genoemd en de ander aliesa. Ik zou dus niet zeker weten hoe ik het uit moest spreken als ik de naam zou zien staan, maar ik zou zeker geen aleisa zeggen.
Bedankt voor de reacties en heb het met mijn man overlegd. We gaan sowieso voor de naam Alyssa, maar nog niet over de uitspraak uit. Dus het wordt Alissa of Aliesa.
Mijn zusje heet Alissa, het zou eerst Alyssa, met dus de uitspraak Aliesa, maar aangezien er al heel mensen die Alice heten in de buurt waren hebben mijn ouders bewust voor Alissa gekozen en met die schrijfwijze is het ook duidelijk hoe de uitspraak is.
Als je het uitgesproken wilt hebben als Allisa, moet je haar alyssa noemen, volens de taalregels, Kies je woor aleisa, dan moet je het zo schrijven en kies je voor aliesa, dan schtijf je alysa. Y is een i of ie klank Dubbel ss betekent een korte i, enkele s betekent een lange ie Waarschijnlijk weet je dit zelf ook wel, maar als je zeker wilt weten dat de naam (grotendeels) goed wordt uitgesproken zou ik, als ik jou was, me houden aan de officiele taalregels.
Volgens de regels is het idd Alissa. Door de dubbel S is het een korte i. Aliesa zou eigenlijk alleen kunnen bij Alysa... Maar ik lees al dat veel mensen afwijken vd taalregels...