Familie

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bah, ik ben mijn familie zooooo zat!!!

Mijn man heeft een leuke familie die elkaar alles gunt, lief zijn voor elkaar, nooit (bijna) zeuren enz. enz.

Mijn familie is het tegenovergestelde! In het verleden in er genoeg gebeurt en ik wil niet zeggen dat het alleen hun schuld is. Maar tjonge tjonge.....ik word er moe van en voornamelijk verdrietig!

Wij (man, ik, Julia) mochten mijn ouders camper gebruiken om op vakantie te gaan naar Texel. Zo gezegd zo gedaan. Hartstikke leuk!
    Mijn man tankt de camper op 3/4 af. (zo hebben we de camper ook gekregen). Rijdt de camper dan naar mijn ouders huis (25 km. verder op).
    Krijg ik zojuist een mail van mijn vader dat de tank vol was en dat hij de tank ook vol terugverwachte. Logisch! Maar de tank was niet vol, hij was 3/4 vol. Mijn vader zegt dat mijn man dan in zijn dorp had moeten tanken en niet waar wij wonen, dit scheelt namelijk 25 km.

Gezeur!!!!!!!!
    Het ergste is, mijn ouders hebben geld zat! Echt waar! Laatst waren ze 40 jaar getrouwd en konden ze alleen maar praten over de kosten van het feest. Mijn moeder heeft zelfs een lijst bijgehouden van ontvangen geld. Dit liet ze mij zien, hierop was duidelijk te zien dat wij het meeste geld hadden gegeven (100 euro), mijn andere zussen 40 euro. En dan durven zeuren over een paar liter benzine????:$:$

Om eerlijk te zijn heb ik genoeg van mijn familie. Breken wil ik niet, maar het doet mij zo'n pijn om steeds van die stomme mails en ruzie's te moeten mee maken.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    vervelend ... maar ik moet eerlijk zeggen dat jullie ook kunnen zeuren om een paar liter benzine. De pot verwijt te ketel in dit geval, vind ik een beetje. Had 'm gewoon in z'n geheel afgetankt, wat maakt dat nu uit? En als je weet dat je ouders op de centen zijn, had ik ook pas getankt bij hun huis ... probleem opgelost.

sterkte!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Kan me het heel goed voorstellen, meid! Helpt het niet als je dit verhaal op deze manier tegen je familie vertelt? Gewoon zeggen dat je het zat bent dat er om al die kleine dingetjes ruzie gemaakt moet worden...

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hmm, tja wij hadden persoonlijk de tank gewoon vol afgeleverd in inderdaad getant vlak bij hun huis, ook al was de tank niet vol ik zou als dank van het lenen de tank toch vol afgeleverd hebben,

andere kant, mijn ouders zouden nooit zeuren als ik het niet zou doen, dus tja beetje kinderachtig is het wel,
    maar goed tis net hoe je in elkaar steekt, je zegt ze hebben geld zat, dat komt vast omdat ze bv zuinig zijn enz,

bijhouden van wat je van wie krijgt met feestjes is niet eens zo heel raar, weet je hoeveel mensen dat doen, veeel.

ik denk dat jij je ook iets te druk maakt, er is vast meer voorgevallen, en dat zal meespelen in je reactie maar puur op basis van dit bericht denk ik, hmmm voltanken die hap en niet meer zeuren, twas super dat je het mocht lenen.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou van zulke mensen uberhoubt al niks meer geleend hebben, zeker geen camper. die dingen zijn zo kwetsbaar. er zal maar iets mee zijn onderweg of als je terug bent. dan begint het gezeur pas goed. nu gaat het "alleen maar" over een paar liter benzine.

ik vind het gezeur wel een beetje pietluttig, als dat steeds zo moet over zulke kleine dingen over de mail. kan me wel voorstellen dat je dat zat bent, waarom heb je hem niet gewoon vol gedaan dan, omd e eer aan jezelf te houden.

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Mijn man heeft afgetankt en in zijn familie maken zij om die dingen geen probleem. Wij wilden de camper gewoon teruggeven zoals wij hem ontvingen. Maar zoals ik bij anderen lees, is het natuurlijk maar een kleine moeite van onze kant om de tank helemaal vol te tanken.

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Weet je dat in t vervolg ;) gewoon extra erin doen (doe ik trouwens eigenlijk altijd als iets geleend is van een auto ofzo voor de moeite) of als er zo om gezeurd wordt niet meer lenen..

Zo weten wij ondertussen ook bij wie we wel de auto nog s lenen en bij wie dus niet :p

Leer je van ;)

Maar ik snap je punt wel heel goed hoor.. altijd gezeur achteraf is niet leuk. waarschijnlijk hadden ze dan bij een volle tank wel een bosje bloemen verwacht ofzo.. ;)

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Volgens mij gaat het je helemaal niet om die tank, maar om de manier waarop dit soort dingen gaan, of zit ik er helemaal naast?
    Ik ken het wel hoor, dan is dit niet waarhet om gaat maar een voorbeeld van wat er steeds mis zit. Als jouw ouders steeds zo op de centen zijn, bij hun eigen dochter... dat is ook vreemd en creeert afstand. Alsof ze jou niet vertrouwen goed voor hen te zorgen. En je had nog wel je best gedaan om de tank weer net zo terug te brengen.

Ik heb iets vergelijkbaars met mijn ouders, om de zoveel tijd zit ik ineens onwijs met iets kleins. Een zinnetje in een gesprek of een blik... het zijn elke keer symptomen van iets groters dat er onder ligt maar niet goed uitgesproken wordt/kan worden.

Dit soort dingen doen gewoon pijn. Soms zou ik liever kiezen voor een openlijk conflict dan dit soort sluimerende dingen. Weet je, je ouders zijn wie ze zijn, dat ga je niet meer veranderen. Dat is heel triest. Gelukkig ben jij ook wie jij bent... jij zou dit bij jouw kinderen niet doen. Sterkte.

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk het ook, het gaat er niet om wie hem vol afleverd, maar meer om het algemeen. Ik vind het nl ook dieptriest om een lijst bij te houden met wie wat gegeven heeft. Ik mag toch hopen dat niemand verder dat doet???

Het lijkt mij iig verstandig om niet meer zulke dingen te doen als lenen. Je weet nu al dat er gezeur van komt. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat ze je op deze manier als een kennis behandelen i.p.v als hun eigen kind. En ik kan mij voorstellen dat dat zeer doet. Ik bedoel: mijn ouders stikken echt niet van de poen, maar als ik de auto leen en hem weer voltank, dan zou mn vader echt vragen of ik wel snugger was. Zo gaat dat over en weer. Dat verwachten wij als kinderen en zij als ouders echt niet van elkaar.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het is nu ongeveer een uur later dat ik de mail las. Ik probeer het nu vanuit mijn ouders ogen te bekijken. Zij denken dat zij heel vrijgevend zijn om de camper uit te lenen (nog nooit eerder gedaan), zij verwachten iets terug.......nu hebben we op Texel gezocht naar een cadeau, maar dan wordt het iets waar je niets aan hebt (beeldje, bordje, t-shirt enz) Toen we thuis waren dacht mijn man ineens aan een Texelse worst (vindt hij zelf ook erg lekker) dus heeft hij gelijk zijn zus gemaild of ze 2 wil meenemen wanneer ze naar huis gaan. (pas over 2 weken)

Dus hebben mijn ouders hun dure camper uitgeleend, geen cadeau gekregen en te weinig benzine. Misschien deed dat de emmer overlopen?

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het heel knap dat je het vanuit je ouders wil bekijken. Ik vind ook dat ze een punt hebben als het gegaan zou zijn om verdere familie en kennissen enz. Maar ik vind dat als dat het is, ze veel willen van hun kinderen. Maar dat is natuurlijk mijn mening, komt ook omdat ik in mn hoofd heb wat je vertelde over je moeder met die lijst. Zou je het niet eens kunnen vragen op de man af?

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Idd erg knap dat je het vanuit hun oogpunt kunt bekijken, veel mensen kunnen dat niet! ;)

En misschien even uitleggen dat jullie gewoon die afstand van jullie naar hun vergeten waren ofzo? of even die kant op met een bloemetje als bedankje en dan komen die worsten later nog wel.. :)

Zullen ze vast waarderen denk k!

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heel knap dat je het van hun oogpunt bekijkt, ik denk ook dat jij je ouders ook wel goed kent en weet wat ze willen. Hoe moeilijk het ook is, probeer daarmee rekening te houden bij sommige dingen. Tuurlijk hoef jij je niet helemaal aan hun aan te passen.

Bij mij was het vanzelfsprekend geweest even de tank helemaal vol te gooien. En een souvenir had ik helemaal meegenomen, nutteloos of niet. Je leent wel iets groots van ze!

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Vanavond hebben we een gezamenlijke verjaardag, ik schuif mijn vader 20 euro toe. Dit doe ik om van het gezeur af te komen. Ik weet dat dit van mij verwacht wordt.
    Toch hoop ik mijn kinderen anders te behandelen. Want om eerlijk te zijn voelt het raar. Het doet mij verdriet (kan ook de hormonen zijn:D)

15. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Het is geven en nemen, maar het beste is om de eer aan jezelf te houden en meer te geven dan je ontvangt.

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik vind het wel raar dat ouders een cadeau verwachten van hun kind?.. mijn ouders zouden het leuk vinden als ze iets kregen.. maar hun zouden dat nooit verwachten..

voor de meeste ouders is het al een cadeau als hun kinderen en kleinkinderen een leuke vakantie gehad hebben !!

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het knap dat je het zo kunt bekijken, maar eerlijk ik vind het maar een vreemde toestand.wat je zelf al zegt je geeft nu extra geld om van het gedoe af te zijn maar hoopt dat jezelf je eigen kinderen anders zult behandelen straks zegt eigenlijk ook wel hoe krom je het eigenlijk zelf ook vind. (en dat vind ik ook)
    zoals ik al eerder aangaf ik zou van hun niks meer lenen, dan heb je ook dit gedoe niet steeds.

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou het juist wel publiekelijk geven en er een opmerking bij maken ook, maar dat ben ik. wel stomme mailtjes sturen en bij fam het ideale gezinnetje uithangen en doen of de neus bloedt, bleeeeh. ( ze verwachten dus ook nog echt dat je daar met geld staat ook, jeej zeg )

laat je niet gek maken meid. ik snap best dat je je nu rot voelt. maar eht is geen misdaad die je begaan hebt. er zat iets te weinig benzine is, that's all.

20. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    nou idd dat zou ik geloof ik ook doen, wat een gezeur zeg! ik zou dit ook niet per mail bespreken wat ontzettend onpersoonlijk.

Deel Deze Pagina