Hallo allemaal, Nu is mijn vraag wat is de norm voor een kamp, daarmee bedoel ik de kosten. Mijn dochter zit op paardrijden nu gaan ze 4 dagen op kamp. Nu is de eigen bijdrage 100 euro. Mijn dochter mag gaan , maar ik vond het bedrag nogal veel... Ik weet dan ook helemaal niet wat de norm is? Mijn dochter zit ook nog op streetdance en ook daar mee gaan ze dit jaar op kamp. Mijn bonus-dochter zit ook in de zelfde dans groep. En uiteraard wat de 1 mag mag de ander ook. Maar dan zou het al 200 euro kosten. Het is niet dat wij dit niet kunnen bekostigen maar kan mij zo voorstellen dat er gezinnen zijn waarbij dit niet gaat. Kortom wat vinden jullie?? Ik open dan ook een poll
Ik weet niet wat normaal is maar paardrijkamp is nooit goedkoop. Je betaalt voor de huur van het paard, het overnachten, het eten, de lessen etc. Ik ben vroeger ook geweest maar mijn ouders betaalde toen volgens mij veel meer dan dat hoor.
Zijn het echt de kosten van het kamp wat je moet betalen of is het een eigen bijdrage. Persoonlijk vind ik 4 dagen ponykamp voor 100 euro niet duur.
Ik ben vroeger ook meerdere keren op kamp geweest en dan met eigen paard, maar moesten wel meer betalen dan 100,-. Op zich vind ik het dus redelijk goedkoop.
25Ā per dag lijkt me eigenlijk niet zo veel: 3 maaltijden, overnachting, paarden, vergoeding voor de begeleiders en mss ook nog verzekering?
Het word gehouden op de manege zelf waar ze rijd. En daarbij gaan nu nu dus behalve paardrijden dus ook nog allerlei andere activiteiten doen. Maar ja nogmaals ik heb geen idee wat de norm is! Als je het zo neer zet klinkt het ook als normaal..
Ik ging op de middelbare school elk jaar naar Engeland, wel iets anders als een paardrijkamp maar kostte elk jaar rond de 350-400 euro, ook best veel objectief gezien.
Ik vind het voor een paardrijkamp niet heel duur. Ik kan mij herinneren dat mijn ouders destijds 450 gulden hebben betaald voor een weekje ponykamp voor mij.
Toen ik vroeger op ponykamp ging koste dat wel iets van 500/600 GULDEN voor week. Paardrijden is sowieso al een duurdere sport natuurlijk. Dus nee, ik vind het niet duur
Ik vind het niet duur voor een ponykamp hoor.. Mijn ouder betaalde in de gulden tijd al een paar 100 euro's voor mij! En toen het euro was werd het 195euro
Mijn oudste zoon gaat een volle week op scoutingkamp. Ze huren het clubhuis van een andere vereniging ( meestal in een andere provincie), en gaan dan ook nog een dag naar een groot pretpark. Natuurlijk ook inclusief eten, drinken en alle andere activiteiten. Dit kost rond de 75-80 euro. Dus ja, ik vind 100 euro voor 4 dagen ( en dan ook nog op eigen terrein) een hoop geld.
bij mij oude manege hadden we ook kamp op de manege. en dat was ind e gulden tijd 350 gulden dus 100 euro vind ik niet duur
Mijn zoon gaat 3 dagen op voetbalkamp, is ook 100 euro, vind het best veel geld, maar goed, als je uitgaat van een team met 13 jongens = dat 1300 euro, en huur maar eens een huisje voor zoveel man, die zijn hartstikke duur in het hoogseizoen want laagseizoen=school, en eten, drinken, vervoer etc,
Wij gaan ieder jaar met scouting op kamp de kosten voor de kinderen zijn dan voor 6 dagen 55 euro dit is dan voor 3 maaltijden per dag en 1x speeltuin en 1x zwembad.
Ik ga met mijn schoolklas altijd 4 dagen op kamp. Die kosten liggen altijd rond de 70-75 euro. Dit is inclusief eten, drinken etc. en we maken 1 x een 'duur' uitstapje naar een overdekt zwembad. Het is wel woekeren met het geld om uit te komen, alles is superduur. Alleen het busvervoer kost al handenvol geld. Ik vind 100 euro dus geen gek bedrag.