Wat is de normale gang van zaken, Partner thuis in kraamweek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lovely little, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn man is 15 dagen thuis geweest, heerlijk!

2. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Ik ben zondag op maandagnacht(5 maart) bevallen en mijn man is altijd maandag al vrij. Zijn verlof heeft hij de 2 dagen erna opgenomen en is erna weer aan het werk gegaan en heeft volgende week 3 weken vrij opgenomen.

3. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Bij de eerste zou mijn man 2 weken thuis blijven, helaas kwam de kleine 5 weken te vroeg waardoor hij in 2010 geboren werd en daar had mijn man geen vakantie dagen meer van. Toch is hij nog een week thuis gebleven. Want hoewel de kleine op couveuse afdeling lag, was ik thuis en moesten we 2 a 3 keer per dag naar ziekenhuis toen. Hij heeft in die week veel moeten doen en regelen. Door de kraamzorg werd hij wel verwend. Ontbijt kreeg hij zelfs de eerste dag van haar.
    Toen de kleine thuis was na oud en nieuw heeft hij nog 2 weken vrij genomen. Hij genoot ervan om bij de kleine te zijn.

Nu ben ik weer zwanger en ga in augustus bevallen, dus zijn zomervakantie zal dan gebruikt worden. Hij kan vrij pakken wanneer hij wil. En kan hij mooi op de oudste letten. Verder gebruikt hij vrije dagen om met mij naar echo's etc te aan. Maar hij neemt verder nooit vrij op buiten dat.

4. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat als man zijnde in de kraamweerk de hele tijd thuis zijn misschien wat dubbelop is. Kan hij beter wat meer vrij zijn in de periode als de kraamverzorgende weg is. Maar las vandeweek in een blad dat het wel aan te raden is dat de man minimaal 1 of 2 dagen thuis is, zodat hij ook wat tips en trics kan leren van de kraamverzorgster.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier is m'n man ook twee weken thuis geweest en gelijk al in de kraamweek (ik geloof twee weken, zwangerschapsdementie, nog steeds niet over ;))

Ik vond het superfijn in elk geval om echt samen die eerste weken te beleven en samen te wennen aan het feit dat we ineens met z'n drietjes waren.

6. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier zal mn vriend ook de kraamweek en de week erna thuis zijn. Vind het idd prettig dat ook hij de dingen van de kraamzorg kan leren, het is tenslotte ook zijn eerste.

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Dat zou wat zijn als zij dat ging bepalen.
    Tijdens de intake heeft ze het gevraagd of mijn man er zou zijn en ik heb gezegd dat hij zeker de eerste week er is en wellicht daarna ook nog een paar dagen (als we er alleen voor staan).
    Misschien draaien we het wel om, dat zien we dan wel hoe het gaat.
    Ze heeft dat gewoon voor kennis aangenomen en zei dat het goed is, omdat papa dan zo ook kan leren hoe de dingen moet doen (badje, luier, optillen etc.).
    Ik zei wel tegen mn man: als ze tijd over heeft doet ze huishoudelijke taken, gewoon laten doen, daar betalen we haar voor :D

De begeleidster van mijn zwangerschapscursus juicht het ook toe dat mannen de eerste paar dagen thuis zijn.
    Het gaat niet alleen om de praktische hulp, maar ook om de psychische verandering die je samen doormaakt. Een bevalling en daarna een kindje dat van jullie is, slapeloze nachten, kraamtranen etc.
    Ze zei: neem regelmatig even een momentje met zn tweetjes om over de dingen te praten, of gewoon om even lekker bij te komen.

8. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hier is vriendlief de eerste week gewoon thuis gebleven ondanks dat de kraamzorg er was.
    Kleine was voor hem de eerste, dus hij vond het wel makkelijk dat ie van de kraamzorg ook veel kon leren.
    Straks met onze 2e dan gaat ie tijdens de kraamdagen waarsch. gewoon werken, en neemt dan de week daarna vrij.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn man is de eerste week thuis geweest, juist omdat die eerste dagen zo bijzonder zijn. De kraamverzorgster heeft daar niks over te zeggen! Ze was hier heel druk met van alles, huishouden, etc. en de medische dingetjes, en de gewone verzorging van de baby doen we een beetje met z'n drieën. Scheelt mss wel dat ik een KS heb gehad, dus weinig zelf kan, en we hebben nog een peuter rondstuiteren, dus daar is mijn man ook druk mee. Maar ik zou niet willen dat hij al na 2/3 dagen weer moest werken hoor, daar is het een veel te bijzondere tijd voor! Scheelt ook dat mijn man in het onderwijs werkt, dus hij kon ook 5 dagen krijgen.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heeft vriendlief op de dag van de bevalling gebeld dat hij 3 weken vrij wilde hebben (vooraf besproken maar door hectiek op het werk is hij eerst 10 dagen hui geweest toen 2 weken gewest en toen weer 10 dagen

11. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Mijn vriend was ook de kraamweek vrij, was heerlijk! En ook erg gezellig.

12. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    mijn vriend is 2 dagen this geweest ben zon op ma bevallen en hij is woe weer gewoon begonnen overginds wel voor hem halve dagen dus van 6 tot 1 vanaf vrijdag weer gewoon ijn hele dagen 6 tot 4 of 5 uur.

Hij werkt voor zichzelf,zzper, en kan zich dusniet zomaar veroorloven om thuis te zijn.
    Alleen had ik ook ma 2 uurtjes per dag kraamhulp verder is mn schoonmoeder en mijn oma in hujis geweest om te helpen.
    Mijn moeder wilde ook maar die had een gebroken enkel.

Deze keer blijft mn vriend ws weer maar 2 dagen thuis miss iets meer maar en hele week dan word ik ook gek van m hij kan geen sec. stilzitten namelijk en ik vind rust af ent toe heerlijk,
    of ik moet een horror bevalling krijgen adn zal t anders zijn.
    Deze keer wil ik wel meer kraamhulp in plaats van familie,..

gr gemma

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Als alles goed gaat blijft mijn vriend dit keer 2 dagen thuis.
    Daarna hoop ik op hulp van de oma's voor onze oudste. ALs de kraamhulp weg is neemt mijn vriend een week vakantie op. Voor nu werkt dit het beste denk ik. Ik heb hem dan harder nodig als in de kraamweek.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man is bij beide kids de eerste 2 weken ( of 3? hmm ) thuis gebleven. Heel erg fijn!
    Zo kon het hele gezin tussen de middag gaan slapen, en als de baby wakker was ontfermde de kraamverzorgster zich over de baby.
    Papa ging er dan 's nachts ook vaak uit.

Deel Deze Pagina