wat is de normale waarde van je hb?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Deng, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je mag Ferrofumeraat (ijzertabletten) NIET met melkproducten innemen. Het melkproduct verstoord de werking van de Ferro. Je moet ze ook een half uur voor het eten innemen.

Ik geef ze dagelijks aan bewoners op mijn werk.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet helemaal, je moet geen melkproducten nemen bij het eten van ijzerrijke voeding omdat dat de ijzeropname remt. Je kan beter iets met vitamine c bij je eten drinken zoals sinasappelsap. Je kan rustig melk drinken, alleen niet overdrijven en niet tijdens het eten.

Mijn HB: 9.7 tijdens zwangerschap (Floradix) Voor: 7,5.

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wat al eerder gezegd is, de pillen evt met sinaasappelsap innemen en dan een uurtje geen melkproduchten.
    dat advies kreeg ik in het ziekenhuis na mijn bevalling.
    ik had toen een hb van 4.1, viel inderdaad ook om zodra ik een poging ondernam om mijn bed uit te komen.
    uiteindelijk toch een dag later een transfusie gekregen, toen was het 5,1. dat bleek acceptabel te zijn.
    heb overigens daarna geen ferro meer geslikt omdat dit ook verstoppend kan werken de kraam graag zag dat mijn darmen eerst weer op gang kwamen.
    dus gewoon gezond gegeten, hoe mijn hb nu is geen flauw idee, zal wel weer goed zijn!

joyce

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn HB was in het begin van de zwangerschap behoorlijk hoog.
    Nu nog steeds goed: 7.9

En ik ben vegetarier.

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn hb was gisteren 7,2 volgens de gyn is dat prima

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier nog een vegetarier en aan het begin van mijn zwangerschap was mijn hb 8,2. Maar nu (30 weken zw) heb ik een waarde van 6,2. Toch doe of eet ik niet anders. De vk denkt dat het door mijn medicatie komt, dus nu gaan ze uitzoeken hoe ze het gaan behandelen. Pfff ben echt een dweil nu, zeker in combi met mijn bloeddruk van 120/59.

7. beebee

beebee Actief lid

6 jul 2008
    119
    0
    0
    appelstroop is zeker goed evenals spinazie, allemaal extra ijzer :p

ferro kun je id verstopt van raken, je ontlasting wordt er zwart van en bij sommige ook hard.

maarja sommige eten super gezond en hb is dan nog laag, ieder lijf is nu eenmaal anders. het is fijn dat je er tegenwoordig op geprikt kun worden.

8. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Ik heb altijd al een wat laag hb zo'n 7.6. Heb hier noit last van alleen als ik ziek ben zakt het nog lager. Met 12 wk zwangerschap was mijn hb 7.6 met 16 wk al 7.1 terwijl ik gezond eet en weet dat je geen melk bij je eten moet drinken enzo. Ben nu begonnen met floradix en hopelijk houdt dat mijn hb stabiel. Voel me nu nog goed en wil niet dat het naar 6.1 zakt ofzo want dan voel je je net een dweil!

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nog een tipje: als je appelstroop eet, is het handig om daarna iets van een sinasappel te eten. Door vitamine C wordt het ijzer beter in je lichaam opgenomen. :)

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb een hb van 8,5 vraag me niet hoe het komt maar goed

Deel Deze Pagina