Hallo, Ik heb vorige week een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en mijn linker eileider is verwijderd. Nu blijkt dat ik Chlamydia heb, dat zal dan ook de oorzaak zijn. We zijn beide nu aan een kuur. Nu ben ik al 3,5 jaar samen met mijn vriend en beide zijn we monogaam geweest. Kan het van voor die tijd zijn? En zal ik er schade van ondervinden verder met de zwangerschap? Er heeft wel een bevruchting plaatsgevonden. Ik hoop niet dat mijn andere eileider ook 'aangetast' is. Echt vervelend dat ik nooit heb geweten dat ik het had, wel altijd last van mijn buik en regelmatig bloed na het vrijen, maar ik dacht dat het niks bijzonders was. Groeten, Marieke
hoi Marieke, chlamydia kan van voor die tijd aanwezig zijn, soms draga je het heellang bij je zonder klachten. Heel vervelend dat je er op deze manier achter moet komenen nu een eileider moet missen. Meestal is de andere eileider niet aangedaan. Je hebt minder kans op een zwangerschap nu omdta je nog maar 1 eileider hebt. De eitjes komen uit uit 2 eierstokken en als de eierstok die nu zonder eileider is een eitje afgeeft kan dat eitje helaas niet bevrucht worden. Dus je zwangerschapskans is wel afgenomen helaas. Maar je kans is zeker niet gering, omdat de andere eileider gelukkig ok is. Mirjam