Ik heb dus een allergie voor haarverf. Ik verf mijn haar al jaren zeker al 24 jaar. Nu had ik het laatste jaar wel vaker last van mijn hoofdhuid na het verven. Maar nu is het zelfs al zo erg, dat ik dus nu na een maand nog steeds een gevoelige jeukende hoofdhuid heb. Vorige maand dus mijn haar geverfd in een donkere kleur bruin/zwart. Ik heb werkelijk 2 weken krom gelopen van de pijn en jeuk. Mijn oren werden/waren helemaal gevoelloos en opgezwollen. Ook kreeg ik allemaal schilfers op mijn gezicht. Blaren op mijn hoofdhuid en daarna dus korsten.. pijn Mijn haar begint uit te vallen en na het douchen lijkt er wel meer haar in de handdoek te zitten dan op mijn hoofd Nu mijn probleem, ik word dus grijs en nee niet een paar, maar ik heb al echte grijze vleugels naast de oren. Niet echt leuk vind ik, maar kon er mee leven want ik verfde ze wel. Maar dat kan dus niet meer, ik kan en wil niet 2 weken echt erge pijn hebben en dan nog 2 weken of langer jeuk hebben voor een kleurtje in mijn haar. Het is namelijk zo erg dat ik er zelfs wakker van wordt. Is er ook verf waar ik eventueel wel tegen kan?
Wat voor verf gebruik je? Ik heb zelf alleen last van verf waar Ammnoniak in zit. Zit dit er niet in; dan gaat het goed. Bij de kapper hebben ze vaak wel zo'n verf.
Nou dat is het, ik heb verschillende merken gebruikt het laatste jaar en ik reageer op alle verf soorten. Met en zonder ammoniak, dus dat zal het niet wezen. Ik heb vernomen dat henna juist een trigger kan zijn.
even bij de groothandel een ampul allerga kopen en deze voor 3/4 door de verf mengen en het restant na het kleuren op de hoofdhuid aanbrengen , ben zelf kapster en dit werkt goed bij mijn klanten met hoofdhuis problemen. succes
Dank je voor de tip, ik heb het niet alleen op mijn hoofdhuid ook op mijn oren. Zwellingen ed helpt het daar ook tegen?
Google anders eens op 'allergie ppd' (parafenyldiamine), misschien dat je daar wat wijzer van wordt. Jaren geleden heb ik een keer henna aan laten brengen en daar kreeg ik precies zo'n reactie op als jij omschrijft, alleen dan op mn arm. Ben bij een allergoloog getest en daar kwam bovenstaande allergie uit. Je zou eens kunnen kijken of er haarverf is zonder bovenstaande stof erin. Succes ermee, ik kan me nog goed herinneren wat voor een rotgevoel het was.
Dit heb ik dus ook. Als je dit hebt: nooit meer je haar verven! Ik had een stootkuur prednison nodig, mijn hoofd was zo opgezwollen dat je mijn oren niet meer zag en mijn ogen zaten dicht. Mijn hoofdhuid was 1 grote brandwond:x Mijn andere allergieën zijn hierna helaas ook erger geworden. Ik had deze keer mijn haar laten verven bij de kapper met een verf die al speciaal was om de kans op allergieën te verkleinen. Ik heb helaas moeten accepteren dat ik ooit grijs wordt... Ik zou als ik jou was je laten doorverwijzen naar de allergoloog om te kijken waarvoor je allergisch bent. Ik geloof dat ppd wordt gebruikt als een soort bindmiddel van de kleur en andere stoffen dus ik ben bang dat je moeite gaat vinden om een haarverf zonder te vinden.
ik ken het ook. Na een bezoekje aan de huisartsenpost, een kuur Prednison en een spuit met adrenaline, heb ik besloten om mijn haar niet meer te verven. Bij mij is het ooit begonnen na een henna tatoeage op mijn arm. PPD is een stof wat voornamelijk in de donkere haarkleuren zit. Maar let op! ook in shampoos met een kleurtje zit precies hetzelfde.
Ik kwam het inderdaad ook te weten door een henna tatoeage op mn arm. Het werd vuurrood, opgezwollen en het leek net een brandplek. Uiteindelijk nog een hele tijd met een litteken gelopen. Maar dit is alweer bijna 15 jaar geleden. Ik heb nog nooit mn haren geverfd of gekleurd, dus geen idee hoe ik daar op reageer. Ik hoop het voorlopig nog niet uit te hoeven proberen
Bedankt dames, ik heb wat uitgezocht en het lijkt inderdaad op ppd. En ondanks dat ik dus al grijs ben (al vanaf mijn 21ste), heb ik besloten om mijn haar niet meer te verven. Het is mij de ellende en pijn niet waard. Maar oh oh wat baal ik hiervan.
Maar er bestaat toch wel haarverf zonder ppd? Als ik op google kijk kom ik er verschillende tegen. Je zou kunnen kijken of daar wat tussen zit en dat een keer proberen wanneer je hoofdhuid weer tot rust is gekomen. (Ik heb geen verstand van haarverf, dus geen idee van de kwaliteit van de producten die ik tegenkwam met googelen.)
Als je echt wilt weten of je allergisch bent zou ik een allergie test laten doen. Het vumc heeft veel ervaring met arbeidsgerelateerde allergieën dus ook haarverf. Je kan ook je eigen producten laten testen.