Wat is de reden dat een gevaccineerde in het gezin wel naar buiten mag bij een besmetting?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ruub1986, 10 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    #41 Veer3, 13 nov 2021
    Laatst bewerkt: 13 nov 2021
    Ja, dat is inderdaad nog wel zo.. Er is altijd een percentage vals negatief of vals positief. :rolleyes:
    Ik weet alleen niet welke testen ze afnemen bij testen voor toegang eigenlijk? Zijn dat ook PCR testen?

En ja, wat je zegt.. Heel goed dat de gevaccineerden nu ook gewoon in quarantaine moeten!

Ik moest het sowieso, vanwege mijn klachten, maar mijn man dus niet. Wel binnen gebleven alsnog.
    Er is op de school van mijn kinderen echt ineens een mega besmetting gaande! Echt 30-40 procent heeft het, ook meerdere gevaccineerde meesters en juffen en er blijken inmiddels ook heel wat ouders besmet te zijn. Gevaccineerd! Je zult dan tijdens de quarantaine van je kind maar gewerkt (moeten) hebben en daar ook de boel aangestoken hebben.. :|
    ‘Al is die kans natuurlijk kleiner dat je het doorgeeft’.

2. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Ja, vreemd hè? Het is dus maar hoe je het bekijkt…

Nou ja, hier toch nog klachten, dus we zitten sowieso nog in quarantaine.

En de andere 2 kinderen zitten dus nog langer in quarantaine. Zolang wij de klachten hebben… :cry:
    Vandaag gaan ze weer testen. Ben benieuwd. Stiekem hoop ik positief, dan hebben ze het maar gehad. En kan hun quarantaine ook officieel gaan tellen. :rolleyes:

Bloempjelief vindt dit leuk.
  3. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik begrijp de verhoudingen, maar zelfs al zou iedereen zich laten vacinneren dan nog zou de zorgcapiciteit de druk niet aankunnen. Er is namelijk altijd een klein gedeelte van de gevaccineerde die in het ziekenhuis terechtkomen. De strategie op dit moment is het vrius te vertragen. Code zwart komt vroeg of laat om de hoek kijken, is het niet in 2021 dan wel in 2022, het enige wat we kunnen hopen is dat er tegen die tijd meer dan 950 ic bedden beschikbaar zijn.

SAARC vindt dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn allemaal positief dus dat maakt gelukkig voor ons niet meer uit.

Veer3 vindt dit leuk.
  5. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Eens!!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat als iedereen gevaccineerd zou zijn, het echt wel veel zou schelen. Maar niet iedereen wil dat, dus kunnen ze beter de zorg opschalen. Een veel betere optie dan 2g als je het mij vraagt.

Saartje33 vindt dit leuk.
  7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Gelukkig is deze regel gisteren weer ingetrokken

Saartje33, Vero0504 en SAARC vinden dit leuk.
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ik neem aan dat je wel voorzichtig was op je werk, qua afstand enzo?
    Toen er een besmetting in de klas van mijn jongste was en zij in quarantaine moest, ben ik wel gaan werken, maar was wel voorzichtig, want wie weet was zij besmet, en ik dan misschien ook. Die avond werd ik ziek, corona, gelukkig niemand op mijn werk besmet.

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Jazeker! Vanaf dinsdag dat zoon klachten had (donderdag hadden we uitslag test) al afstand proberen te houden van collega’s en klanten. Voor zover mogelijk geen kassawerkzaamheden gedaan. Maar we hadden zelf toen geen klachten en dan is er volgens de ggd niks aan de hand...

10. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

https://www.dumpert.nl/item/100014695_204384d3

Hier leggen ze het uit wat jij bedoelt ;)

Veer3 vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.192
    14.962
    113
    Vrouw
    Nee die gaat maandag pas in.
    Mijn nichtje van 15 is gisteren getest: positief. Dus de GGD belde voor bco. Mijn broer heeft het twee keer nagevraagd: we moeten nu toch met het hele gezin in quarantaine?
    "Nee meneer alleen de niet gevaccineerden, deze regel gaat maandag pas in...:eek::|

Zo belachelijk!!

Dubbelgeluk en Vero0504 vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.737
    8.828
    113
    Vrouw
    :eek::eek:

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Ik wist niet dat dat maandag pas ingaat. Maar dan nog, gebruik je eigen verstand en blijf thuis denk ik dan. Althans ik zou nu niet denken, joh laat ik dan ff lekker de hele dag bij de ikea gaan rondhangen "want nu mag het nog":roflmao:

amdaa, Saartje33, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.012
    15.044
    113
    Moah denk dat degene die er zo instaan er vanaf maandag niet anders instaan hoor.

Geloof overigens niet dat dat er veel zijn, afgezien allicht degene die door hun werkgever gesommeerd waren te komen (scheelt nu ook weer een strijd).

We hebben verschillende gradaties in de familie zitten, de ene neemt t wat nauwer dan de ander. Zelfs degene die t redelijk relaxed volgden en her en der t nodige aan de laars of via de mazen oplosten haakte af bij "gevaccineerd de hort op ookal is er eentje positief in je huishouden", simpelweg omdat ze er geen trek in hadden een ander ongevraagd een spelletje roulette aan te bieden met joost mag weten wat voor uitkomst.

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Het zal idd niet veel uitmaken. Ik zou sowieso ook niet de straat op zijn gegaan als hier iemand besmet zou zijn in het gezin. Je weet dat je dan bewust iemand kan besmetten, althans de kans is reëel aanwezig.

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.565
    2.031
    113
    Dus jij zegt nu dat mijn man en kind vandaag nog wegmogen en vanaf morgen thuis moeten blijven?
    Ik snap er helemaal niks meer van....

Ik had gisteren een positieve thuistest. Vanuit het werk gisteren ook een spoedtest laten doen. Ook positief.
    Net voor de zekerheid ook bij ggd laten testen.

Man en kind zijn beide (nog) negatief en gevaccineerd.

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat klopt idd. Staat nu ook nog op de rivm website.

19. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Mijn man heeft toen zelf besloten om nergens heen te gaan. Geen winkels geen boodschapjes alleen werk waar hij alleen was. Ik snap werkelijk waar niet dat iemand met een besmet huisgenoot gewoon tussen andere mensen gaat lopen en in een winkel komt. Deze regel mogen ze van mij meteen afschaffen en idereen in quarantaine als en een besmetting in een huishouden is. Gevaccineerd of niet.

20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.565
    2.031
    113
    Helemaal mee eens hoor. Man en zoon blijven nu gewoon thuis

Deel Deze Pagina