Help: Cyclus tot nu toe 37 dagen, nu op dag 31 nog geen ei?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door klusser1980, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hoi meiden,

Zie mijn banner voor de historie tot nu toe. Heb dus twee keer een natuurlijke cyclus gehad sinds het stoppen met de pil. Beide keren 37 dagen.
    Vanaf de 1e natuurlijke ongi zijn we serieus begonnen met klussen enzo, deze beschouw ik als ronde 1.
    Vanaf de 2e natuurlijke ongi (was 17 oktober), zijn we dus bezig met ronde 2.

Halverwege ronde 2 ben ik begonnen met tempen. Nu zit ik op dag 31 en heb nog steeds geen ei?! :cry:

Mijn gedachten zijn nu dus:
    * of ik wordt rond dag 37 weer ongi, maar heb geen eisprong :cry:
    * of mijn ei moet nog komen, maar dan wordt mijn cyclus toch minstens 45 dagen en dat is zo lang.... :cry:

Wie heeft soortelijke ervaringen? Please, advies?

O ja, ene paar opmerkingen bij mijn eigen kaartje:
    * Hier en daar heb ik nog wel 'watery' en 'eggwhite' genoteerd, maar eigenlijk twijfelde ik daarbij, omdat ik het niet veel 'eggwhite' vond. Vorige ronde herinner ik me dat het veel meer was en dus ook extern zichtbaar. Maar voor de zekerheid toch maar opgeschreven.
    * Vanmorgen om 8:15 getempt, was toen 36,6, maar minder dan 8 uur geslapen. Daarna weer verder geslapen en om 12:15 echt wakker geworden (meer dan 8 uur geslapen). Opnieuw getempt (voor opstaan), toen was die 37,0. Zucht, moet eigenlijk weten wat hij morgenochtend gaat doen?

Hier een poging om mijn kaartje te showen:
    http://www.fertilityfriend.com/home/2394c3

Klusser 1980

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    2x dezelfde cyclus en daarna langer kan heel goed door het ontpillen, heb ik vaker gezien en gelezen...
    Dat is beter als geen ei hoor!
    Maarja je kunt nu niet meer doen als afwachten en toch maar blijven tempen, wie weet staat er oppeens een kruis?!

Kan trouwens je ei zijn die dip op de 27e?! en als je goed tempt komt hij meestal 3 dagen later (met hoge temp zoals jij) te voorschijn...

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Heey.

Ik heb zelf ook kaartjes zonder eisprong. Het blijkt normaal te zijn als je stopt met de pil moe je lichaam het ineens allemaal zelf weer gaan doen. En bij sommigen neemt dit een paar maanden tijd in beslag. Zelf ben ik begonnen met Etos Zwanger worden pillen slikken daarna werd mijn cyclus met een week verkort. Dus van 35 naar 28 dagen :) misschien ook een tip voor jou? Baadt het niet dan schaadt het niet, zijn vitaminen en zit foliumzuur in!

Over het slijm, eggwhite is doorzichtig/wittig slijm dat je uit kan rekken tussen 2 vingers. Watery is wat het al zegt waterig. Cremé zoiets als lotion achtig spul, dik en glibberig en cremé kleur. Hoop dat ik je hiermee ook een beetje geholpen heb.

Succes!

4. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Dat hoop ik stiekum ook een beetje. Heb vanmorgen toch maar netjes 36,6 ingevuld, omdat ik tot nu toe alleen maar 1 keer opmeet, maar heb 37,0 van uitslapen nog in mijn achterhoofd. Spannend wat ik morgen meet....

Dank voor jullie reacties! Als mijn huidige foliumzuur pillen op zijn, ga ik misschien we die van jou van de Etos proberen. Foliumzuur wil ik toch wel slikken zeg maar.... dank voor de tip

Groet, Klusser 1980

5. MyPrecious

Temp jij 's ochtends wel op hetzelfde tijdstip? Dat is ook erg belangrijk he. Omdat je temp om binv. 10u hoger is dan om 8u.

6. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hey klusser,

Ik heb zelf wel netjes 2 mooie cyclussen gehad, maar pas deze ronde begonnen met tempen. Weet dus ook niet of ik een ei heb gehad voorheen. Ik kreeg gister ineens een tempstijging van 0.3 graad (daarvoor 4 posi ovutesten gehad) en dacht YES, heb een ei....totdat mn temp vanmorgen weer was gedaald naar 36.7 op cd 20.... FF heeft dus nog geen ei gespot. Heb wel vanaf gister erg gevoelige tepels en ben het weekend erg moe geweest. Mss is dit dipje van de vermoeiheid. Ga gewoon verder met tempen en hoop dat ie toch wel weer omhoog gaat, maar vrees er een beetje voor.

Ga van de week ook beginnen met "zwanger worden" vitamines en hopelijk wordt mijn ei dan opgewekt.

Errrrug frusty in elk geval. Je zou denken, hoe moeilijk kan het zijn om zwanger te worden, maar sinds dat ik op dit forum kom, ben ik daar wel van terug gekomen....

Ik ga voor je duimen meid en hoop dat je snel je ei vind.

Liefs Kweb

7. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    In principe van dinsdag t/m vrijdag om 7:15 (soms 7:45).
    In 't weekend wordt ik meestal rond 8:15 even wakker, ga dan tempen en dan weer verder (uit)slapen.

Vanmorgen voor het eerst 2e keer getempt toen ik klaar was met uitslapen. Toen 37,0 getempt... (maar in ff heb ik 36,6 ingevuld van 8:20 uur)

Ik vind het lastig om te kiezen in 't weekend: tempen na 8 uur geslapen te hebben, of toch tempen om 7:15 (maar dan pas een uur of 6 geslapen). Wat doen de andere meiden hiermee?

Klusser

8. MyPrecious

Ik lig in het weekend nooit vroeg op bed, maar ik temp altijd rond het zelfde tijdstip als anders. En voor mij maakt het geen verschil.

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Klusser,

Ik zit in de 5e ronde na het stoppen met de pil en mijn vorige rondes duurden 42-37-32-31 dagen. Dus ze werden steeds korter. Inmiddels zit ik op dag 38 en gisteren nog negatief getest (zie linkje onderaan mijn bericht), dus blijkbaar kan ontpillen nog langer doorwerken in je lichaam.

Groetjes Mosa

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hoi dames,

Heb mijn banner even aangepast, linkje naar FF staat er nu in. Ook heb ik mijn temp van vanmorgen ingevuld op FF. Er zit nog steeds een langzame stijging in, ik houd nog hoop....

Ik heb stiekem ook even geëxperimenteerd met FF. Als ik voor morgen 36,9 invul en voor gisteren toch maar mijn uitslaap-temp van 37,0, dan zet FF eindelijk een rood kruid (op zaterdag). Maar ja, dat is natuurlijk niet de bedoeling, om het zo te gebruiken. Heb alles maar weer terug veranderd....

Kweb, ben je vandaag weer omhoog gegaan? Ik zag dat je hem nog niet ingevuld hebt...? Ik hoop het voor je.
    Ik denk dat ik volgende cyclus ook maar ga ovu-testen. Welke gebruik jij? Uit een winkel gekocht of via internet en thuis bezorgd?

Hmm, dat wil ik ook wel, dat ze steeds korter worden, maar nu wordt ie juist langer. Maar ja, ik lees dat jij nu ook ineens op 38 dagen zit, zelfde soort schuitje. Nou ja, gedeelde smart is halve smart toch? Laat je binnenkort nog even weten of de duivels toch nog (laat) gekomen zijn of dat je toch nog een posi test krijgt misschien?!?!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Klusser,

Als je temp een beetje doorstijgt, kan het best dat je eisprong al wel geweest is hoor. Maar ik zou inderdaad niet die uitslaaptemp aanhouden, als ik dan temp is hij vaak ook wel een paar tienden hoger maar volgens mij niet meer betrouwbaar.
    Ik zit vandaag dus op dag 39, maar had vanmiddag die echte ongi-buikpijn, dus ik heb het idee dat morgen mijn temp daalt en dat ik dan ongi ga worden. Maar ik zal je op de hoogte houden!
    Hopelijk heb jij ook snel duidelijkheid!

Groetjes Mosa

12. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    hallo hallo meiden,

Heb net mijn temperatuur van vanmorgen ingevuld. Nog steeds geen ei, ik was dan ook weer een tiende graad gezakt, helaas!

MAARRRRRr, heb stiekem ook weer even gekeken wat er gebeurt als ik voor morgen 36,8 invul. Dan geeft ff een twijfel-ei aan (rood gestippeld kruis). Hoop dus dat ik morgenochtend ook echt 36,8 of hoger ga meten, dan zou mijn (twijfel)ei eindelijk (op zondag) gevonden zijn.....

@Mosa 1982: 'k Zag op je kaartje wel een eisprong staan, dan is je 2e fase (lutheale fase) nu wel erg lang zeg! Vervelend voor je dat je zo moet wachten. Maar ik zag inderdaad nu ook een temperatuurdaling, misschien inderdaad binnenkort duidelijkheid voor jou (maar ik hoop natuurlijk voor je dat je niet ongi wordt en toch ineens nog zwanger blijkt te zijn...). Hmm, ik houd er nu ook maar wat meer rekening mee dat ik gewoon nog wat moet ontpillen...

@Kweb, zo bij bent weer erg omhoog gegaan vandaag! Ook geen makkelijk kaartje voor jou zeg.... Pfft, succes ermee.

Tot morgen en weltrusten,
    Klusser

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Klusser, ik zie dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt, balen hoor!
    Ik ben trouwens gisteren op dag 41 alsnog ongi geworden, dus blijkbaar kun je ineens een langere cyclus hebben. Ik hoop maar dat het eenmalig was. Hopelijk heb jij ook snel duidelijkheid!

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hoi Mosa,

't Gaat inderdaad nog niet de goede kant op. Ik ga dit weekend op stap, stedentrip naar buitenland. Dus tempen zal niet zo makkelijk gaan en mijn tijdzone is dan ook in de war....

Ik wil gewoon maar ongi worden nu, kan ik tenminste met een frisse nieuwe maand beginnen. Als mijn cyclus weer 37 dagen wordt, wordt ik dit weekend ongi.
    Maar ja, kans is ook bij mij aanwezig dat ik nu toch een wat langere cyclus krijg.....

Succes met je nieuwe ronde!
    Klusser1980

15. MyPrecious

Hoop dat je snel duidelijk hebt meis. Ik snap precies hoe je je voelt. Hoop dat je straks idd gewoon ongie wordt als je geen ei hebt gehad. Dan kun je weer verder!

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Inmiddels inderdaad nieuwe ronde, nieuwe kansen voor mij. Hopen dat december mij een ei gaat brengen....

Zie FF-linkje in mijn banner. Ben afgelopen vrijdag ongi geworden, netjes qua aantal dagen, best regelmatige (maar lange!) cyclus. Maar helaas heeft FF geen ei gevonden.....

Tja, ik ga december nog braaf een maandje tempen, kijken of er dan iets beters uitkomt. Ga denk ik ook ovu-testen gebruiken. Kijk het gewoon nog maar een maandje aan. Hoop wel op een ei dit keer.

NOD is nu met kerst, maar liever met kerst romantisch een positieve test met mijn man in plaats van de duiveltjes....

x Klusser

17. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hallo, daar ben ik weer!

Ja ja, ik ben deze maand weer eens stuk positiever dan vorige ronde. Ben op dag 13 begonnen met ovutesten, had een heeeeeeeeeeeel vaag streepje op de 14e dag, maar achteraf stelt dat niets voor, want vandaag, op de 21e dag heb ik echt een behoorlijk duidelijk streepje! Yeah!

Dag 20 was een vrij duidelijk streepje, maar nog niet zo donker als de controlestreep. Vandaag, dag 21 heb ik 2x getest. Rond lunch vrij duidelijk, vanavond nog iets duidelijker.

Ik verwacht mijn ei op dag 22, 23 of 24, dus misschien wordt ie nog iets donkerder. We zullen zien. Dan pas ik mijn kaartje gewoon weer even aan, want ik het nu stiekem al een + ingevuld bij de OPK's.

Verder ben ik erg benieuwd of mijn temp nu van 't weekend omhoog gaat en FF een ei gaat aangeven. Ik hoop het! Best wel spannend hoor, ik zo graag een rood kruis van FF...

Trouwens, mijn twee kaartjes zijn wel heeeeel verschillend vind ik zelf. Dat is toch raar?! Dat de ene maand zo anders is dan de andere?

Nou doei, ik ben wel vrolijker nu.
    x Klusser1980

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi klusser,

Dat gaat de goede kant op voor jou dan.
    Mooie tempstijging in combi met een positieve ovutest!

Groetjes, Hanna

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Dank je, ziet er beter uit nu inderdaad. Maar zit vandaag nog met één dingetje:

* Werd vanmorgen wakker om 7:15, dit is doordeweeks mijn vaste temp-tijd. Heb temp opgenomen, was 36,6, ben naar het toilet gegaan en weer verder gaan slapen.
    * Werd om 9:45 weer wakker, heb weer mijn temp. opgenomen omdat ik vannacht pas laat erin lag. Volgens mij rond 1 uur thuis, om 1:45 naar bed ofzo. Dus ik dacht nog effe checken omdat ik dan de normale slaapuren heb gehad. Meet ik dus 36,7.

Nu weet ik dus niet welke ik zal invullen?! Natuurlijk zou je denken: 'wat maakt die ene tiende graad nu ui'. Maar als ik 36,6 invul geeft FF geen rood kruis en als ik 36,7 invul geeft FF een rood (twijfel) kruis! Dus 36,6 is nog geen ei, 36,7 is wel een ei!

Natuurlijk wil ik graag een ei zien bij FF, maar het rare is dat FF het ei zet bij dag 20. Terwijl mijn donkerste ovu-test op dag 21 was. Een mijn banner verwacht mijn ei vandaag. Dus toch beetje raar wat FF doet.....

Pffft, hoe kan je jezelf gek maken hè?! Ha ha

Eigenlijk maakt de precieze dag niet zoveel uit, we hebben deze dagen weer geklust, we zullen het wel zien. Met een mooie temp.stijging dit weekend zou ik al helemaal blij zijn....

x Klusser1980

O ja, zo dom, had ik laatst een vrije dag, was ik thuis. Heb ik heel lang niet geplast omdat ik rond lunch ovu-test wilde doen. Moest best wel, toch nog even opgehouden.
    Pak uiteindelijk mijn potje, ga naar het toilet, zie ik ineens een soort spotting, ben ik zo erg van mijn apropos dat ik pardoes in het toilet plas! Aargh, vergat meteen in het potje te plassen!
    (Achteraf was het geen spotting, maar een beetje watery-slijm waardoor funky onderbroekpatroon ineens spotting leek in een split van een second...)
    Hoe dom!

20. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hierbij een afsluitend berichtje van mijzelf in dit topic dat ik een tijdje geleden gestart ben.

Wellicht heeft december mij niet alleen een ei gebracht, maar zelfs ook een zwangerschap! 'K kan 't nog niet zo goed geloven, maar denk toch dat test van vanmorgen posi was.....

zie album.

Iedereen (nogmaals) bedankt voor haar berichten in dit topic.
    Liefs, Klusser1980

Deel Deze Pagina