wat is de stomste tip die jullie gehad hebben, bevalling!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Littlejoy, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    Mijn moeder is er van overtuigd dat ze van mij is bevallen omdat ze die dag deuren heeft gepoetst. Hahahaha dus zij raadt dat iedereen aan

2. soeza

soeza Niet meer actief

Nou dat had mijn moeder nou ook, maar dan met de ramen wassen... Bij alle 5! van haar kinderen is ze bevallen nadat ze de ramen heeft staan wassen...

Maar helaas.... ik heb bij alle 3 de zwangerschappen de ramen dwangmatig staan wassen, soms zelfs 2x op een dag :) en niks, noppa, nada resultaat...

Het enige wat bij mijn wel gewerkt heeft is een inleiding (3x) :D

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hahaha die moeders met die rare ideeën soms

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zowel mijn deuren als mijn ramen moeten nodig gewassen. Morgen maar eens een poging wagen dan ;) Beval ik er niet van, zijn ze in ieder geval schoon haha!

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heb het m'n vk laatst gevraagd, met als reden dat ik gek op bitter lemon ben en het niet echt durfde te drinken door dit soort verhalen. Voordat je genoeg van dat stofje binnen hebt om een bevalling op te kunnen wekken ben je 50 flessen verder zei ze. Fijn voor mij toen, maar wat bevallen betreft...helaas.... ;)

6. gusto

gusto Niet meer actief

Haha ja, ook zo vaak gehoord! Zo irritant!

7. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Uiteindelijk helpen DE tips geen ene moer. Het enigste bewezen dat kan helpen is strippen en of een orgasme / s.ex en zelfs dat hielp hier niet.
    Heb alles geprobeerd maar beide dienden zich pas met 41 weken aan.

Wat hier wel hielp was toen ik dacht nu gaat het noooooit meer gebeuren en ineens tadaaaa .. Of zou dat te maken hebben dat er nog nooit 1 is blijven zitten en een baby zelf bepaalt wanneer die komt hahahahaha :D:) geintje dames ;)

8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

En het is dus echt de kleine die bepaald wanneer die eruit wil (tenzij je gaat inleiden / opereren).

De baby maakt namelijk zelf een hormoon aan die de bevalling op gang brengt. Of beter gezegd een hormoon, wat via placenta naar de bloedbaan van moeder wordt gebracht, en daardoor gaat de moeder de hormonen aanmaken waarmee de bevalling op gang komt.

Dus alle tips die wel/niet/misschien een beetje werken, kunnen het alleen maar doen wanneer de baby ervoor klaar is.

En dan ook nog es alleen wanneer jij er ontspannen genoeg voor bent, want als je in de stress zit dan werkt er een stofje, waardooor de weeen niet goed op gang kunnen komen (door de natuur bedacht om moeders te beschermen. Wanneer je wordt aangevallen door een roofdier is het niet handig als je net staat te bevallen).

Sufste tip die ik kreeg (maar wel "hielp"). Je moet gewoon een beetje dreigen. Mijn zus is twee keer spontaan bevallen op de dag voordat ze ingelleid zou worden. Alsof de kleine het wist. Dus die zei tegen mij: gewoon afspraak maken. En het grappige is dat ik op vrijdagochtend bij de verloskundige zat (bijna huilend dat ik het niet meer zag zitten). Zij maakte ter plekke een afspraak voor mij in het ziekenhuis voor de maandagochtend, voor controle en bespreken wanneer inleiden. En die nacht is het begonnen en op zaterdagochtend met precies 41 weken is onze zoon geboren. Zus: zie je wel!:D

9. eenwens

eenwens Actief lid

14 apr 2012
    291
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend komt net thuis en die heeft van iemand anders gehoord ( mannen onder elkaar ) ...

Je moet er een lamp voor hangen, baby's komen op licht af ;)
    Lag echt dubbel van het lachen..

10. Pittig eten... Werkte ook niet hoor :)
    Bij mijn tweede liters bitter Lemon op, deed geen fluit...
    Hoop nu dat 't snel naast starten....

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij mij lijkt het wel psychisch. Tweemaal ben ik voor een pretecho met 26 weken naar het echobureau geweest en tweemaal ben ik bevallen op de datum die deze meneer mij vertelde!

12. megacarls

megacarls Niet meer actief

Bitterlemon vond ik op de hete dagen erg lekker in mijn eerste zwangerschap. Dat heb ik flessen gedronken. Na de zwangerschap vond ik er niks meer aan.

Die klassieke tips kwamen bij mij bij mijn eerste ook voorbij, maar ik stoorde me er niet zo aan.

Ik ken wel voldoende stomme tips mbt zwanger raken. Poeh poeh, breek me de bek niet open.

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Haha, dat heb ik ook wel ns gehoord maar andere context.
    Mn moeder keek een oude documantaire over zeeuwse boeren. De boerin lag te bevallen en t was een meerling, 3 of 4 ofzo...enfin de boer in paniek; doe het licht uut, ze komen op t licht af:p haha

14. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Tijdens heel mn zwangerschap riepen mensen " geniet er van"

Waarvan?! Al die wc's die ik van alle kanten ( en vooral de binnenkant! ) gezien heb ?!

Pfff

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Peijnenburg voor de uitgang houden,iedereen hapt tenslotte naar peijnenburg;)
    Waardeloos, de gyn ziet me vast al binnenkomen met een stuk peijnenburg in mijn onderbroek:p

Deel Deze Pagina