De kracht van gedachten....

Discussie in 'De lounge' gestart door Merel69, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hoe denken jullie over dat gedachten kracht bezitten?

Bijvoorbeeld: je eet elke dag bij de Mac. en je denkt erbij dat het een gezonde maaltijd is. Je denkt erbij dat je alle gezonde dingen binnen krijgt die je nodig hebt en je wordt uiteindelijk ook nooit ziek, omdat je gedachten zo sterk waren dat je ook alles binnen kreeg wat je nodig had....

Of: je leeft alsof je de rijkste ter wereld bent en je krijgt steeds meer datgene wat je in je leven wilt hebben, dus je bent ook de rijkste op aarde.

Hoe denken jullie daarover (kunnen allerlei voorbeelden van zijn) kan het of kan het niet?

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ja ik denk dat het kan, sowieso in het positieve maar ook in het negatieve. Als je bijvoorbeeld maar lang genoeg denkt 'ik heb hoofdpijn' dan krijg je het ook gegarandeerd.

Je kunt je zelf beter denken/ziek denken etc..is niet voor niets dat optimisme zo'n waardevolle eigenschap is :)

3. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

dat is wel degelijk zo ja. maar ik denk dat je meerdere soorten kracht heb van gedachtes. als je ergens hard aan denk gelolof je het maar je hebt ook telepathie bijvoorbeeld

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    mmm ik geloof zeker dat positief denken een goede invloed kan hebben op bepaalde zaken... :) maareh elke dag naar de Mac en dan denken dat je heel gezond eet en alles binnen krijgt, denk niet dat het daarvoor werkt ;) :)

5. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    dit lijkt net als wat in the secret staat. en ik geloof er ook in.

Alleen zit positief denken het niet in denken dat je geen slechte dingen overkomen

maar gewon helelemaal niet aan de slechte dingendenken

6. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik geloof er zéér zeker in!

Toen ik onverhoopt zwanger raakte vorig jaar, las ik iets over pre-eclampsie/HELLPsyndroom en was ik ineens overtuigd dat ik het kreeg! Mijn ziekenhuistas stond met week 26 al ruim ingepakt. Ik heb al die tijd geloofd dat ik het kreeg, en ik heb het gekregen! Bij een volgende zwangerschap ga ik zeker positiever denken!

7. ik geloof wel dat je gedachten invloed op je hebben, maar meer dat je je hart en geest vervuild door constant negatieve gedachten toe te laten.

misschien heeft dat meisje dat 10 jaar chips at wel gedacht dat het gezond was, nu snap ik het :) :idea:

8. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    hihi, heel herkenbaar.

Mijn vriend is al een tijdje aan eht solliciteren en mijn schoonma zegt dat ik positiever meot gaan denken. Ze heeft the secret gelezen en raadt me aan hem ook te lezen. Misschien moet ik dit maar eens gaan doen...

Ik geloof eerder de onbewuste gedachten. Bv. ik voel dat het nu de moment niet is om zwanger te geraken door de stress dus zal ik neit zwanger geraken ondanks ik het heel graag wil. En aangezien ik in de bijzodnere jeugdbijstand werk weet ik wel wat af van psychosomatische kalchten: alweer onbewust!

Liefs
    Kitty

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Je gedachten kunnen je maken en breken...

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Positief denken is natuurlijk altijd goed, het trekt sowieso meer mensen aan dan een mokkende chagrijn. Maar bijvoorbeeld kanker wegdenken, daar geloof ik niet in.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mee eens!

12. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik heb er ook ergens over gelezen of in een film gezien, dat je altijd moet bedenken hoe iets afloopt, en hoe je wilt dat het afloopt(een examen bijvoorbeeld) en proberen voor je te zien als het is gegaan zoals je wilt. elke dag visualiseren hoe je het wilt, dan schijnt het te gebeuren. wel realistisch zijn natuurlijk. ik kan me er wat bij voorstellen. je kunt jezelf namelijk ook ziek denken.

ik zeg altijd positief denken, maar ben erg negatief in mijn gedachten:( merk als ik idd echt positief denk dat het ook goedkomt, en als ik negatief denk het ook negatief is vaak...

hhmm.. interesant onderwerp!

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik geloof er zeker in!

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    doet met denken aan the secret en aan de film what the bleep do you know.

vooral die laatste was echt superinterressant.
    daar hadden ze geloof ik ook een onderzoek gedaan in amerika.
    in een bepaald gebied was een hele hoge criminaliteit, als proef moesten de mensen positiever gaan denken, en het gevolg was dat het gehalte daalde.
    klinkt heel logisch, maar het zegt wel wat positieve gedachten bij mensen kan bereiken.

joyce

15. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Alles begint in je hersenen, dus ik denk dat als je gelooft dat je iets kan dat je het ook kan.
    Het is een kwestie van je ergens voor openstellen of juist niet.

16. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Over de invloed van positieve gedachten op water moleculen.
    Het was een prachtige film what the bleep do we want.

17. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Ik heb totaal niet aan zwangerschapsvergiftiging gedacht en heb het wel gekregen, en hoe :( . Nu wil ik/we al ruim 2 jaar een 2de kindje en denk daar heel positief en vaak over..... was voorbereid op een zwangerschapsvergifting en onder controle hiervoor gelijk aan het begin, krijg ik een mk en nog 1 en daar had ik ook totaal niet aan gedacht :confused:
    Hoe verklaar ik dat dan :rolleyes: :(:
    Ik weet dus echt niet of het zo werkt, bij mij in ieder geval niet :(

groetjes

Deel Deze Pagina