Hoe lang duurt (warm) eten geven bij jullie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucia, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

Ik ben eens nieuwsgierig naar hoe lang eten bij jullie duurt, en of jullie kindjes dan zelf eten?

Warm eten+toetje duurt hier bijna een uur.(de 1e 20 minuten zijn we zelf ook aan het eten, dus is meer hapje voor mama, hapje voor Alyna:D)
    Alyna eet dus nog niet zelf.(heel soms haar toetje wel)

Boterham+yoghurt duurt ongeveer een dik halfuur.(deze eet ze voor een deel zelf, tot ze begint te 'klieren' en dan mag mama het verder doen.;))

Hoe zit dat bij jullie?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Boterham: 10 minuten
    Avondeten: 10 minuten

Ik weet het niet precies, maar zal zoiets zijn. Hij heet nogal makkelijk en rap. Fruit eet ie trouwens voor de helft zelf en voor de helft met onze hulp en dan duurt het iets langer. Ik denk 15 tot 20 minuten.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

brood is hier ook zo weg. 10 minuten idd. fruithap gaat de laatste dagen iets moeizamer.ze is dan net wakker dus volop actief en speelt dan liever dat ze eet.;) avondeten kwartiertje hooguit. flessen zijn hier binnen 5 minuten leeg. altijd al zo geweest helaas. ze is geen gezelligheidsdrinker hahaha

4. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Brood is hier zo weg. Meestal 10 minuutjes. Avondeten duurt wat langer omdat ze met ons mee eet. Meestal zitten we wel een klein uurtje aan tafel.

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    avond eten duurt net zolang als wij eten.
    Ong. een half uurtje.

F eet sinds kort zelf met een echte lepel :) (geen plastic lepel)
    Hij vind de echt denk ik leuker.

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Boterham; kwartiertje, hij krijgt dan ook nog fruit erachteraan.
    Warm eten: 20-30 minuten. Hij eet met ons mee, een gedeelte zelf, een gedeelte gevoerd.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Brood: ong. 20 tot 30 minuten (eet ie zelf)
    Avondeten: ong. 15 minuten

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Brood: ca 15 minuten
    warm eten: ca 15 minuten als we hem geven buitens ons eten om, als ie met ons aan tafel gaat is het meestal om en om hapje voor hem, hapje voor mezelf en dan duurt t ca een half uur.

9. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Brood + melk = 30 min.
    Warm eten = 10 min.

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hier dus best lang. Heb er ook een topic over geopend in baby en dreumes.

Brood en melk is een half uur
    Fruithap 20 minuten
    Avondeten en een toetje is ook zeker 40 a 45 minuten.
    Yelena eet niet zelf. Dan zou het helemaal 385 000 uur duren.

Wordt er soms niet goed van, alsof ik de hele dag met eten bezig ben.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Idd Melloncollie, dat gevoel heb ik ook, daarom heb ik dit topic geopend.
    (ze krijgt trouwens een dubbele boterham en qua avondeten 250g+50g toetje)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier duurt een broodmaaltijd bij Malou en Ruben ongeveer 25-30 minuten, daarna vind ik het goed geweest en dan worden de bordjes opgeruimt.

En een avondmaaltijd (zonder toetje omdat we die niet nemen, wel soma als tussendoortje) duurt bij ons ongeveer 30-45 minuten, daarna is het gewoon klaar en wat niet op is gaat gewoon weg.

Hier behoorlijk strenge tijd regels dus maar dat heeft ook een rede (die ik hier verder niet ga neer zetten, heeft namelijk niets met de kinderen te maken ;)!)

13. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier ongeveer 20 minuutjes denk ik

14. Chantico

Chantico Niet meer actief

Oe, nou ben ik helemaal nieuwsgierig! ;)

Hier gaat ook het bord weg na een bepaalde tijd (zo'n 20 minuten, schat ik) Als ze niet meer wil, dan wil ze niet meer, en gaat ze alleen nog maar klieren met haar eten. Heeft geen zin, en ik heb geen zin in de rotzooi. Dus als ze niet meer echt eet, zijn we 'klaar!'.

Melloncollie en Lucia, eten jullie kindjes wel al die tijd die jullie aan tafel zitten? Zijn het langzame eters of blijven jullie net zo lang aanbieden tot het bord leeg is? (En gaat er dan nog een mondje open, want zo ja: dan wil ik graag horen hoe jullie dat voor elkaar krijgen! ;))

15. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Interessant topic. Hier duurt het in totaal (avondeten 250 gram + yoghurt 100 gram) ongeveer 30-45 minuten. Ik voer haar nog wel, dus ben in die tijd ook echt met alleen haar bezig. Verder eet ze alleen als ze zelf iets in haar handjes heeft, dus om pedagogisch verantwoord bezig te zijn is dat een bord en lepel, maar die smijt ze de hele tijd weg en ze eet pas weer verder als je het oppakt. Ik weet niet hoe het komt, maar ook al eet ze nog niet zelf, het wordt altijd een zooitje onder die kinderstoel. Vind het de vreselijkste tijd van de dag eerlijk gezegd *schaam*.

16. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ontbijt ( 1 boterham +melk) ongeveer 15-20 minuten
    Lunch (1 a 2 boterhammen + melk ) idem
    Avondmaaltijd tussen de 20-30 minuten.

Behalve toetje wil mijn zoontje het graag zelf doen, af en toe kan ik eens een hapje voeren. Zodra hij genoeg heeft, schuift hij zijn stoel naar achteren en maakt gebaren dat de slab af kan. Duidelijk verhaal.

Als ik de stoel dan nogmaals aanschuif gaat hij alleen viezeriken met het eten, dus dat doe ik niet meer.

17. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ontbijt: 1/2 eierkoek en 1 boterham 45 minuten, soms langer. maar het gaat hier sochtends echt spelenderwijs. de dag even rustig beginnen!

lunch: 1 a 2 boterhammen: 45 minuten aan tafel

diner: 200/250 gram warm eten: 30 minuten tot 45 minuten
    een paar keer opwarmen....

toetje: 100cc kwark 15 minuten

Ze is een langzame eter, maar dan kan ze niks aan doen, aangezien haar mondmotoriek is gestoord.
    Ze dronk als baby ook bijna 1 uur over 1 voeding (BV)
    Het gaat nu al veel beter dan het ooit gweest is. Ik kan soms heel jaloers kijken naar kindjes bij wie de mond wagenwijd opengaat voor een hap. want dat ken ik echt niet......het is altijd mar mondjesmaat....IK ben er nu aan gewend, maar soms is het nog lastig hoor!!!

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna eet meestal wel de hele tijd als we aan tafel zitten, als ze echt zit te klieren zeg ik na een halfuur gewoon 'klaar' en stop ik ermee.
    Maar ze eet idd niet echt snel!
    Het gaat sneller als ik haar iets in handen geef om af te leiden, maarja echt geweldig is dat ook niet.:)

Deel Deze Pagina