Wat is de vreemdste/engste wat je kind ooit zei...

Discussie in 'De lounge' gestart door Jo85, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog geen kinderen dus was alleen aan het meelezen, maar wilde hier wel even op reageren!

Vond dit zo bizar want dit zei ik vroeger (3/4 jaar) ook tegen mijn moeder :$. Ik zei iets in de trant van er waren 'boven' heel veel ouders maar ik heb jou en papa uitgekozen. Toen mijn moeder vroeg "ben je met een speciale reden naar de aarde gekomen?" (mijn moeder is vrij spiritueel haha) keek ik haar heel serieus aan en zei "daar mag ik het niet over hebben".

Vond het wel bijzonder dat deze twee verhalen wel overeenkomen :D

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik heb zelf nog geen kindjes, maar mijn moeder vertelt mij nog weleens verhalen over mij van vroeger..

Ik schijn vroeger ook vaak van die enge dingen gezegd te hebben. Bijvoorbeeld dat er een enge meneer boven mijn bed hing toen ik wakker werd.. Of dat er mensen in mijn kamer waren.
    Ik heb nog steeds dat ik 'dingen' aanvoel.. Sowieso ben ik heel gevoelig voor sferen, maar ik voel het ook snel wanneer er 'iets' in een kamer is. Zo had ik periodes dat ik niet in het donker de trap op en af durfde (ik was denk ik al 18 ofzo).. En als ik dan op mijn kamer was dan ging ik tegen de deur aan staan zodat ik goed overzicht had en pas als ik niks zag, ging ik snel in bed liggen met de dekens over me heen.. Dat gevoel had ik heel vaak op zolder (mijn kamer). Ook mijn moeder zei dat ze zich daar niet prettig voelde..
    Ik dacht ook een keer iets in de spiegel te hebben gezien, maar ik twijfel nog steeds of dat niet gewoon tussen mn oren zit hihi :D

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik geloof er niet in dat kindjes hun eigen ouders uitkiezen;) Als ik sommige verhalen lees denk ik gewoon 'kinderen hebben veel fantasie en sommige kinderen hebben af en toe dezelfde fantasie als elkaar.'
    Je zou het verhaal over ouders kiezen zo uit kunnen leggen: ik keek bijv. als klein meisje naar andere ouders en dan dacht ik 'ik ben blij dat dat niet mijn ouders zijn.'
    Kinderen kunnen daar in hun hoofd over na gaan denken en ja dan zouden ze best bij zo'n verhaaltje uit kunnen komen.

Wel geloof ik dat je best iets kan zien want ik heb vroeger ook wel eens 'dingen' gezien.

4. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

hahaha, sorry ik lach je echt niet uit!
    Maar ik zie nu echt zo'n klein meisje heel wijs zeggen; daar mag ik het hier niet over hebben:)
    Haha, te schattig!

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113

Heel eerlijk, als kindjes hun ouders uitkozen hebben sommige wel een heel beroerde keus gemaakt (niet tege iemand persoonlijk hier hoor)

6. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahah ja ik zou denk ik ook lachen hoor als mijn kind dat tegen mij zou zeggen :p zo met een serieus hoofd

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb wel eens een Amerikaans spiritueel programma gezien waarbij kinderen dat ook zeiden. Op zich toch best heel apart. Als ze dan 'slechte' ouders kiezen zou dat zijn omdat ze die ouders iets moeten leren.
    Ik weet niet of ik daar in geloof, maar ik vind sommige dingen toch altijd wel heel bizar en niet logisch verklaarbaar.

8. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!

Ik heb dan ook een stomme keus gemaakt. Maar het heeft me wel sterk gemaakt...

9. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Mijn zoontje staat buiten altijd naar de lucht te zwaaien opa en oma zegt hij dan. Heel raar ze zijn allebei overleden voor zijn geboorte (meest bizarre is dat hij op de dag af een jaar na de crematie van mijn SM is geboren)

10. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    In ons oude huis had ons zoontje het regelmatig over ene Nick. Als hij dan ging slapen zei hij bv 'zo, daaaaaaaaag Nick, jij moet ook slapen' of als hij niet wilde slapen zei hij 'Nick hoeft ook nog niet te slapen, mama'.

We zijn afgelopen kerst verhuisd naar ons nieuwe huis (nieuwbouwwoning) en hebben hem er een hele tijd niet over gehoord tot hij een week of 2 geleden opeens weer over Nick begon. Nick had hem weer gevonden en was heel verdrietig geweest dat we opeens weg waren en ze niet meer samen konden spelen ;)

We hebben in onze omgeving trouwens niemand die Nick heet en ook op het kdv is er geen kindje die zo heet.

Nick is trouwens wel een lief kindje volgens mijn zoontje :D

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat denk ik nu ook een beetje. Gelukkig slaapt mijn oudste niet meer als de gangverlichting niet aan staat. Normaal gesproken rete-irritant, ik houd niet van zoveel licht als ik probeerte slapen, maar vannacht wel prettig

12. Ik schijn ook zoiets gezegd te hebben…. Dat ik van boven op de aarde keek.

Maar ik zei ook dat ik bij vrouw holle vandaan kwam. En als mijn moeder dan zei dat ik uit haar buik kwam ontkende ik dat glashard ;)

13. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hier ook iets aparts, mijn dochter duwt haar vinger tegen
    Mijn wang en zegt: dat doet Moos* ook altijd.
    Ik vroeg waar hij dan was, in de slaapkamer zei ze.
    Moet zeggen dat ik best wel onder de indruk was.
    Moos* is ons 1e zoontje die maar een week geleefd heeft,
    En ik voel ook wel dat ie bij me is maar toch....

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Zooooo herkenbaar! gelukkig nog niets mee gemaakt.. maar vind door t donker lopen ook niet fijn....

15. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Waarom lees ik dit ;)

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zoon is nog niet echt een prater, maar wel leuke verhalen gehoord van mijn moeder over mezelf. Schijn nogal een 'eng' kind geweest te zijn :p.

Ik kwam een keertje naar beneden (jaar of 4) en zei tegen mijn moeder dat ik niet kon slapen omdat er allemaal mensen om mijn bed heen stonden.
    Toen mijn moeder vroeg wat deze mensen dan deden, antwoordde ik met; "Niets, ze kijken alleen maar."
    Hierop is zei mijn moeder dat dan toch goed was? En ik ben weer gewoon naar bed gegaan.

En ik wist precies wanneer mijn moeder zwanger was en ook dat het een zusje werd. Ze wist het allemaal zelf niet eens :p.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #97 Nahla2013, 3 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2014
    De 5-jarige (toen was ze 4) dochter van mijn vriend zei vorige jaar tegen mij op de uitvaart van mijn schoonvader "Jij hebt mijn zusje in je buik Nahla!".

Ik moest 9 dagen later ongesteld worden.. Wat ik dus niet werd.
    9 maanden later ben ik idd bevallen van een dochter.

Heel creepy!

Innesteling was trouwens op de dag dat m'n schoonvader stierf

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Toen ik nog niet zo lang zwanger was, er was nog niks te zien en we hadden mijn dochter van toen 17 maanden nog niks verteld, had ze uit het niets een nieuw woord dat ze nog niet kon kennen en vaak en enthousiast riep als ze bij mij was: dadash (broertje in de taal van mijn man). Eind van de week weten we of ze gelijk heeft :D

19. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn zoontje is 19 maanden en meer dat bah en dag zegt hij nog niet.
    Maar 2 weken voor zijn geboorte is de moeder van mijn man overleden na een lang ziekbed. Op de dag dat ze stierf wist ik dat ze rond 10.15 uur er niet meer zou zij , op het moment dat zij overleed kwam er een rust over me geen, en gaf me zoontje me een keiharde schop. Een paar seconde later ging de telefoon.

Op de dag dag ik werd ingeleid voelde ik de hand van mijn sm op mijn schouder (had een heel goede band met haar)

Mijn schoonvader heeft een grote canvasfoto in de woonkamer hangen schuin boven de bank. Toen mijn zoontje een paar maanden oud was lag ik met hem op de bank, hij lag zo dat hij de foto goed kon zien. We hebben hem ook al meteen verteld dat dat oma is en dat zij niet meer hier is. Het ene moment was hij aan het lachen en het volgende was hij helemaal overstuur, er was helemaal niets gebeurd. Ik denk zelf dat oma er was en dat ze weg was gegaan.

Hij zwaait ook regelmatig en als wij dan kijken is er helemaal niemand.

Ik vind dit niet eng, wel heel bijzonder

20. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Jeetje, wat eng allemaal. Waarom lees ik dit nu ook? Ik ben al zo'n schijterd. :).

Ik geloof er trouwens sterk in dat mama's ook herinneringen kunnen doorgeven aan hun kindje.

Deel Deze Pagina