Hele dag misselijk

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sagarad, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sagarad

sagarad Nieuw lid

21 jul 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week mijn implanon verwijderd (op laatste dag van menstruatie)na 3 jaar gebruik en meteen volgende dag begonnen met yasmin pil.
    Ik zit nu op dag 12 van mij cyclus. Sinds 3 dagen ben ik de hele dag misselijk.Echt de hele dag.Kan geen eetlucht of andere geurtjes weerstaan.Vandaag moest ik 2 keer braken.Voel me erg moe en mijn broek gaat niet meer dicht.

zijn dit de bijwerkingen van de yasmin pil? of kan ik zwanger zijn. Mijn laatst menstruatie is een week te vroeg gekomen maar duurde wel gewoon 5 dagen. Mijn implanon was wel al uitgewerkt. Ik heb maandag nog een test gedaan maar die was negatief.

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Sagarad: ik heb hetzelfde gehad bij de Yasminpil. Volgens de huisarts was het geen bijwerking van de pil dus heb er bijna een jaar mee rondgelopen. Door de misselijkheid kon ik heel slecht eten en ben ik in dat jaar 8 kilo afgevallen. Na een jaar was ik toevallig bij een andere huisarts en toen ik haar vertelde over mijn klachten, adviseerde ze me meteen te stoppen met die pil om te kijken of de klachten zouden verdwijnen. Enkele dagen na het stoppen met de pil verdwenen de klachten inderdaad.

Lijkt me de moeite waard om toch iets anders te proberen als je zeker weet dat je niet zwanger bent. Ik kan niet goed tegen de pil, ik heb er in het verleden verschillende geprobeerd en had wisselende bijwerkingen: veel vloeien, misselijkheid, stemmingswisselingen etc. Toen ben ik op advies van de gyn over gegaan naar de Nuvaring aangezien deze veel minder hormomen afgeeft. De bijwerkingen daarvan vielen me inderdaad heel erg mee. Maar al me al voel ik me het beste zonder de hormonen...

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb hier daarstraks een nieuw onderwerp geplaatst. Ik slik al een paar jaar de yasmin pil. Omdat ik mijn regels net op vakantie ging krijgen, heb ik mijn pil voor de eerste keer in 9 jaar doorgenomen. Heb mijn regels inderdaad niet gehad.

Maar ik ben sinds vorige week ook regelmatig misselijk (vooral rond de middag en kort erna, barst eerst van de honger om daarna met lange tanden mijn boterhammen op te eten...) en heel duizelig. Lage bloeddruk is het niet, want dan gaan de klachten over als ik iets zout eet.

Als ik jou klachten zo hoor, zou ik het echt wel toewijzen aan de yasmin... Ik heb nog 1 pilletje voor vanavond en dan is m'n doosje leeg.
    We hebben beslist om het hierbij te laten en mijn cyclus rustig op gang te laten komen. Dus hopelijk is het voor mij volgende week van de baan (maar dan ben ik misschien volop aan't ontpillen... ;))

Ik moet er wel bij zeggen dat dit de eerste keer is dat ik er last van heb. Voordien nooit iets geweten van de yasmin.

Deel Deze Pagina