Afspraak huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ik87, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Mijn partner en ik zijn nu al een tijdje bezig met onze kinderwens, maar het is nog altijd niet gelukt. Na een jaar mochten we officieel naar de huisarts en die mogelijkheid hebben we ook vaak besproken. Nu dacht ik telkens weer dat het ons toch wel zou lukken en hebben we telkens weer gezegd dat we het nog een ronde zonder hulp proberen. Nu kwam het besef de laatste rondes steeds meer dat het ons misschien niet lukt om zonder hulp kinderen te krijgen.

Eergisteren heb ik besloten dat ik de huisarts toch bel. Vanochtend een uur met de telefoon in mijn handen gezeten, omdat ik niet durfde te bellen. Ik ben bang voor wat ons te wachten staat. Uiteindelijk al mijn moed verzameld om te bellen en dinsdag is de afspraak bij de huisarts. Nu barst ik meteen na het telefoongesprek in huilen uit. Ik vind het idee dat het ons zelf misschien niet gaat lukken nu opeens wel erg echt worden.

Weet niet wat ik met dit verhaal wil bereiken, maar moest gewoon even mijn ei kwijt.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dikke knuffel voor jou!

Zoals je al zegt in je handtekening: You may not be pregnant today, but you're a day closer than you were yesterday.

Jullie hebben een dappere stap gezet! x

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wat goed van je!!
    Heel veel succes dinsdag!

4. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    ik87, het is ook niet leuk om dit te doen, maar als je al een tijdje bezig bent toch een beter idee dan aan blijven modderen.
    Een stap in de goede richting iig. Heel veel succes dinsdag!

5. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel dapper van jullie en een juiste en logische stap. Soms heb je hulp nodig...
    Veel succes!!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het feit dat je je beseft dat er misschien iets mis is en dat je niet samen van het avontuur van zwanger worden kunt genieten, is een groot verlies; ik en veel meiden met mij, kunnen dat weten. Niet gek dat het emoties oproept.

Veel sterkte!

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Goed dat je de stap hebt gezet, misschien is het maar iets kleins wat je nodig hebt, maak je maar niet te druk, er is tegenwoordig zoveel mogelijk. Veel succes!

8. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Meid, wat een enorme stap, hè. Echt heel dapper! Geloof me, als je straks een mooie zwangerschap mag hebben, dan is de weg ernaartoe slechts een herinnering. Sommige vrouwen moeten harder knokken, maar de beloning is groot!!

9. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Heel erg veel succes! Snap inderdaad dat de stap heel groot is! Maar uiteindelijk wordt je er wel wijzer van. En laat de emoties lekker even toe, dat lucht vaak al heel erg op!

10. Kimmiehj88

28 nov 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Goed van je dat je het gedaan hebt! Ik herken je verhaal en dat het echt een stap is/kan zijn! Succes!!

11. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Heel moedig van jullie, meid! En heel veel succes. Ik snap dat dit een grote stap is, maar het is het zeker en vast waard!

12. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Enorme stap ja! Vond ik ook, heel dapper van je! Mij heeft het ook de nodige rust gegeven, ik hoop dat dat voor jou ook zo is!

13. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Bijzonder.. Ik kon juist niet wachten tot ik weer naar de huisarts mocht! En dat al na 9 mnd... Volgende week onze eerste afspraak in het zh..
    De afspraak in het zh heeft mij toch op de een of andere manier ook al rust gebracht.. Ondanks alle goede condities voor zover wij weten lukt het niet.. Ik hoop dat het zh ons antwoorden kan geven waardoor het wel gaat lukken! Maar spannend blijft het uiteraard wel!
    Succes meis!

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Heel veel succes morgen! Goed dat je de stap hebt gezet!

Wij hebben de stap begin dit jaar ook gezet en zijn naar de ha geweest. We hebben ons verhaal gedaan en we waren ook bezord over de kwaliteit van de zwemmers van manlief vanwege zijn medicijngebruik voor ziekte. Uiteindelijk bleek dit onterecht, want zijn sperma is goed genoeg.

Daarna is bij de gyn in het ziekenhuis mijn cyclus gevolgd via een vaginale echo. Zo kunnen ze goed kijken of er een ei aanwezig is en dan volgen of die goed groeit en springt.

We hebben ook een samenlevingstest gehad. Je hebt de avond ervoor sexytime met je lief en de volgende ochtend kijkt de gyn mbv een uitstrijkje of er nog levende spermacellen aanwezig zijn.

Een week na de eisprong moet je bloed laten prikken voor je progesteron waarde te laten checken, dit hoort erbij om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad. Waarschijnlijk moet je ook bloed laten prikken om te kijken of je ooit contact hebt gehad met een soa/chlamydia.

Het volgen van mijn cyclus gaf mij wel rust, even een bevestiging dat we het wel goed doen. Nu moet ik wachten tot de rode dagen weer beginnen, waarschijnlijk morgen en dan moet ik de gyn bellen om een afspraak te maken voor een hsg. Dan gaan ze je eileiders doorspoelen met een vloeistof om te kijken of er geen verklevingen of verstoppingen aanwezig zijn.

Bij ons is tot nu toe alles goed, dus waarom nog steeds niet zwanger? Aan de ene kant hoop je dat ze iets vinden, want dan kan er iets aan gedaan worden. En aan de andere kant hoop je dat alles goed is.

Ik duim voor je dat je alsnog snel een positieve zwtest in handen hebt!

15. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Wat een enorme stap meis en dappere beslissing!!
    Heel veel succes vandaag bij de huisarts.

16. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Dames bedankt voor de berichtjes. Het bezoek aan de huisarts stelde uiteindelijk niet veel voor. Ze kon me niets adviseren, dat we niet al geprobeerd hebben. Uiteindelijk dus gewoon een doorverwijzing gekregen naar de gyn. Zal morgen bellen voor een afspraak.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Fijn, hopelijk kan je snel bij de gyn terecht!

18. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    De stap is ook groot en het liefst wil je dat het allemaal zonder hulp lukt.. Maar nu krijg je ook uitsluitsel van bepaalde dingen.. Er hoeft niks te zijn

Deel Deze Pagina