net ongesteld geworden en toch dat gevoel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door katleen, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katleen

katleen Lid

16 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden

Klinkt dit bij iemand vertrouwd in de oren?
    Ik was vorige week ongesteld, nu heb ik al sinds gisteren het gevoel alsof mijn menstruatie moet doorbreken. Dat gespannen, krampachtig gevoel in de onderbuik.
    Heeft iemand daar ervaring mee? We starten nu normaal ronde 5 voor ons eerste kindje.

2. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Je schrijft: dat gevoel

Wat voor gevoel bedoel je precies?

3. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Hmm.. Kan het niet je eisprong zijn? Hoelang is je cyclus normaal?

Toen mijn cyclus 26 dagen was had ik vanaf dag 9 tot 12 een gespannen gevoel onder in mijn buik dat na de eisprong meteen verdween. Nu mijn cyclus veel langer is krijg ik ook pas later dat gespannen gevoel. Dus bij mij is het duidelijk de eisprong. Ik heb er trouwens ook niet elke maand even veel last van.

4. katleen

katleen Lid

16 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het gevoel dat mijn menstruatie moet doorbreken. Een gespannen gevoel in de onderbuik, wat krampachtig. Net als op de dag waarop je ongesteld wordt.

5. katleen

katleen Lid

16 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn cyclus was de vorige twee maanden telkens 28 dagen, dat denk ik ten minste, want mijn vorige menstruatie verliep een beetje vreemd.
    Ik kreeg 2 dagen voor mijn menstruatie bruinverlies, dan 1 dag rood met stolsels, dan weer een dag bruin, een dag rood en nog 4 à 5 dagen bruin erna.
    Vond dit heel erg vreemd aangezien ik normaal 6 dagen vrij hevig menstrueer (rood).

6. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Klinkt wel vreemd inderdaad. Ik hoor dat er tijdens het ontpillen veel rare dingen kunnen gebeuren. Heb jij de pil gebruikt of kan het daar niet aan liggen?

Heb je trouwens het gevoel dat je de laatste keer goed gemenstrueerd hebt? (Qua hoeveelheid bedoel ik) Of kan het zo zijn dat het nog los moet komen of zo?

Anders is het misschien toch een opbouwende eisprong. Bij mij voelt dat ook alsof er iets op knappen staat, zo gespannen, soms zelfs pijnlijk.

En (laatste vraag :p)zou je niet al zwanger kunnen zijn? Dat zou natuurlijk ook de oorzaak van dat kramperige gevoel kunnen zijn.

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Kan zijn dat je de eisprong voelt...

8. katleen

katleen Lid

16 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey

Mijn menstruatie is helemaal niet verlopen als gewoonlijk en ook niet in de gebruikelijke hoeveelheid, wel min of meer in aantal dagen

ik zou het wel willen hopen dat ik zwanger ben, maar aangezien ik ervan uitging dat ik vorige week ongesteld was, dacht ik van niet.

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even test doen weet je het.....maar als je rood met stolsels aan geeft denk ik het niet.

10. katleen

katleen Lid

16 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben inderdaad wel gestopt met de pil maar als 6 maanden geleden. Had nu eindelijk de indruk dat mijn cyclus wat regelmaat begon te vertonen.

Denken jullie dat het zin heeft om een ovulatietest te doen?
    Ik ben van het principe van enkel een zwangerschapstest in huis te halen op het moment dat ik al overtijd ben.

11. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Een ovulatietest kan geen kwaad. ;) Ik zou in jouw situatie de komende dagen testen, gewoon om duidelijkheid te krijgen. Het zal mij niks verbazen als hij vandaag of morgen positief is.

Heb je trouwens nooit eerder dit gespannen gevoel gehad na de menstruatie trouwens of misschien nooit eerder opgevallen?

12. katleen

katleen Lid

16 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    nooit eerder gehad, vandaar mijn vraag...

13. katleen

katleen Lid

16 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag meiden

bedankt voor al jullie reacties.
    ik heb gisteren nog een ovulatietest gedaan en blijkbaar is dat de oorzaak.
    had het nooit eerder gevoeld en is ook veel vroeger dan ik had verwacht dus ik weet wat ons te doen staat!

Deel Deze Pagina