vruchtbaarheid hoe zit dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door oxbow, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Gewoon een vraag, wij zijn totaal niet bezig met zwanger worden, omdat mijn man 4 kindertjes genoeg vindt en ik dus gewoon de pil slik en hij binnekort voor sterrelisatie gaat hebben we besloten.

Maar ik zat een tijdschrift te lezen en daar stond in hoelang het duurde om zwanger te worden en hoeveel kans.

Maar nu lees je dan over supervruchtbaar, vruchtbaar en verminderd vruchtbaar.

Nu vroeg ik me af wanneer spreek je nu van supervruchtbaar en hoe weet je dat?
    Misschien een domme vraag, maar als je begint met zwanger worden weet je toch vaak nog niet of je supervruchtbaar, vruchtbaar of verminder vruchtbaar bent?
    Dus dan is het iemand toch blij maken met een dode mus om te zeggen als je supervruchtbaar bent heb je ik dacht 60% kans om zwabger te worden, bij vruchtbaar ik weet het niet precies maar bijv 20% en bij verminder vruchtbaar 5% (getallen weet ik niet helemaal precies.

zelf denk ik dat wij best wel vruchtbaar zijn :D omdat de eerste met 4 maanden relatie zwanger was en we er niet mee bezig waren en een keer een condoom vergeten waren, bij de tweede heeft het door de bv 6 maanden geduurd en bij nummer 3 was het meteen raak en nummer 4 is ontstaan met 5 dagen voor de eisprong intiem geweest te zijn en ook toen gaf ik nog bv. We deden toen aan nfp, maar dat werkte niet helemaal die maand.

Maar ik zat er eens over te denken wanneer spreek je van supervrichtbaar, vruchtbaar en verminderd vruchtbaar al is dat voor verminderd vruchtbaar natuurlijk al wel wat sneller duidelijk.
    Misschien een domme vraag, maar ja ook die mogen gesteld worden:cool::D

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Supervruchtbaar zijn de moeders die een keertje de pil vergeten en hoppa!, of waar de man gesterisiseerd is en desondanks hoppa!, vruchtbaar degenen waarbij het tot een jaar duurt en verminderd vruchtbaar langer dan een jaar. Mijn definitie. ;)

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Deel Deze Pagina