ik vroeg me alleen af is het beter om eerst met groente of eerste met fruit te beginnen?? onze dochter zit al een maand op 4 flessen voeding (ze is bijna 4 maand) meestal 9.00 240 13.30 210 18.00 210 2300 240 (nachtmelk) (en ja zolang slaapt ze snachts meestal inderdaad) zowiezo wil ik dan in de ochtend straks fruit gaan doen en dan 's avonds groente maar daar kan je niet tegelijk mee beginnen dus daarom mn vraag waar kan ik het beste mee beginnen? groente of fruit?
Maakt denk ik niet zoveel uit, je kunt het ook afwisselen he! Dus bijv. eerst groente en dan een keertje fruit! Wij zijn begonnen met groenten op aanraden van onze KA, die zei dat kindjes als ze eerst met zoet beginnen, de groenten misschien minder goed zullen eten. Maar ik moet erbij zeggen dat dit hier op ZP al door meerdere mensen als onzin beschouwd is (en ik weet ook niet zo goed wat er van te denken!). Ik ben in elk geval begonnen met wortel. Vandaag bloemkool. En dan wil ik 1 fruitsoort proberen. Dan weer 2 groenten en 1 fruit. Succes in elk geval! Je kindje drinkt trouwens wel enorme hoeveelheden voor 4 maanden! Heeft ze zo'n honger??
ze woog afgelopen donderdag net iets meer dan 6kg en ja ze eet/drinkt gewoon zoveel ja... soms vervang ik zelfs al een 210 door een 240... maar ze is absoluut niet dik ofzo dus das wel grappig
Dat maakt helemaal niks uit, zolang je maar milde, niet allergene groente- en fruitsoorten geeft. Google 'voedselintroductieschema' en je hebt een duidelijke lijst te pakken.
Dan zorgen dat je niet over het maximale gaat van een liter klaargemaakte voeding ook al is ze niet zwaar het is niet goed voor de nieren. Het zijn wel enorme flessen!!
van het cb mag ik als zij daarom "vraagt" 4x 240 aanbieden ook... en met nu de hapjes ertussendoor komen we daar denk ik ook niet overheen
Waarom niet gewoon wat extra water in de flessen? Waarom niet gewoon hongerlapjesvoeding? Als je toch vroeg wilt bijvoeden: groente vult meer dan fruit.
Ik zeg absoluut groente! Hier werd ook gezegd maakt niks uit , maar achteraf gehoord dat groente milder zijn voor de darmen dan fruit. Toen was t al te laat. Hij is nu 18 maanden en nog steeds allergisch voor de eiwitten van fruit. Groente geen probleem
Ik zou ook niet zo'n gigantische flessen geven in verband met het oprekken van dat kleine maagje. Maar daar vroeg je niet om, ik wilde het wel even opmerken. Qua groente en fruit zijn wij begonnen met groenten omdat ik geloof dat groente neutraler smaakt dan fruit en als je altijd alleen maar melk gehad hebt lijkt me dat wel prettig. Ook is het minder zoet dan fruit en ik denk ook dat je kans hebt dat de groente minder gegeten wordt als je eerst fruit gegeven hebt. Onze zoon eet nu redelijk goed groenten, hij is wel kieskeurig en eet zeker niet alle groenten maar degene die hij lust eet hij wel erg goed. Verder is het een enorm fruitmonster! Ik weet niet in hoeverre ons introductieschema daarmee te maken heeft.
Milder is echt heel iets anders dan allergeen. Een algemene fruitallergie is best ernstig; opgezette keel, tong, lippen, jeuk, uitslag. Als je kind echt een fruitallergie heeft, dan heeft het dat wsl ook voor bepaalde groente. Het heeft te maken met bepaalde pollen. Als jouw kindje dat heeft, is dat niet mooi! Fruit- en groente-allergie openbaart zich pas op het laatst in de darmen. Als er gevoelig wordt gereageerd via de darmen, dan spreek je eigenlijk van een voedselintolerantie door onrijpe of zwakke darmen door welke oorzaak dan ook.
Mijn meid (4 maanden) krijgt ook al een tijd 4x flessen van 230 om de 4 uur maar echt soms wil ze de fles al na 3,5 uur!! En ik kan echt niet met kleinere flessen aankomen want dan wordt ze echt boos van de honger..... Ik ben sinds vorige week begonnen met introduceren van groente. Wortels vind ze niet lekker maar sperziebonen ging al beter. Ik ben met groente begonnen ook omdat cd dat aan gaf maar ook hier op het forum had ik gelezen dat dat 'beter' is. Ik geef nu echt bijna niets maar wanneer kan je meer gaan geven? Ze vind het nu steeds lekkerder en ik heb ook echt wel het idee dat ze wel meer zou willen...... Ik blijf het lastig vinden dat gepuzzel met dat eten....