Hoi Ik ben het zusje van Fleur1. Ik ben op haar zoontje aan het passen ivm dat Fleur der water van het weekeinde is gebroken en hierdoor in het ziekenhuis ligt. ze mag helemaal haar bed niet uit en nu maar hopen dat we het nog heel wat dagen kunnen verlengen iedere dag is mooi mee genomen. Ik heb wel een vraagje voor mezelf . Zijn er hier nog meer vrouwen waarvan hun water al eens zo vroeg zijn gebroken en hebben ze het nog lang kunnen rekken in het ziekenhuis want we maken ons wel allemaal zorgen. Groetjes het zusje van Fleur1
ow jeetje ze is pas 29 weken heel veel sterkte en ik hoop dat ze het nog even kunnen rekken ik heb het niet meegemaakt maar wens jullie strekte meid
Oei... dat is toch echt wel wat te vroeg al. Maar ik geloof dat een kindje van rond deze tijd toch n redelijk goede overlevings kans heeft. Maar natuurlijk is het beter als het nog even een aantal weekjes blijft zitten. Weet niet hoe lang ze zoiets kunnen rekken. Heb het zelf nog nooit gehad nml. Wens haar maar sterkte!
heb het zelf niet aan de hand gehad,maar wens haar alle sterkte van de wereld. elke dag is meegenomen,ik hoop en bid van harte dat het nog even blijft zitten waar het zit. groetjes diana
och jeetje zeg! Wat erg, dit is veeeeeel te vroeg! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil jullie allemaal heeeeel veel sterkte wensen!
Het hangt er vanaf waar de scheur zit. Vaak zie je dat als de vliezen breken het hoofdje verder indaalt. Dat is dan gunstig want het hoofdje werkt als een kurk in het bekken. Dus die kan dan het vruchtwater weer tegen houden. Vruchtwater blijft gewoon aangemaakt worden, dus het zal nu niet op zijn ofzo. Heeft ze een hoge vliesscheur dan heeft ze goede kans dat de uk nog wel even blijft zitten. Maar in alle gevallen zal ze volledige bedrust nodig hebben. Bij mijn vriendin wisten ze het overigens nog 4 weken te rekken. Sterkte ermee
ik kan je helaas geen advies geven.. ik heb dit zelf ook nooit meegemaakt en ken ook niemand bij wie dit is gebeurd.... Wel wil ik jullie ff een hart onder de riem steken en hopelijk blijft die kleine voorlopig nog ff zitten! Volgens mij maakt je lichaam trouwens ook weer nieuw vruchtwater aan.... dus zolang ze blijft liggen zal het hopelijk aardig te rekken zijn... Weet alleen niet hoe het precies zit met infectiegevaar.... maar daar zullen in het ziekenhuis vast wel goed op letten! veel sterkte voor je zus dan maar! en voor jullie ook natuurlijk....
Heb je dan geen grote kans op infecties? Ik heb altijd gehoord als je vruchtwater gebroken is moet het kindje binnen 48 uur gehaald worden inverband met infecties....
Ligt er idd aan hoe groot de scheur is en waar hij zit. Als je geluk hebt,kunnen ze met totale bedrust de bevalling nog weken rekken.
ohoh... Heel veel sterkte iig! en we hopen dat beebje nog even lekker bij mama blijft zitten! Ze kunnen het trouwens nog lang rekken! hangt er idd vanaf waar de scheur zit en hoe het kindje het doet! Weet uit mn zkh ervaring een voorbeeld van een vrouw die 2 maanden nog heeft kunnen rekken! Succes iig!
Ow fleur.... Jemig.. schrik hier wel van! Ik hoop dat je kleintje nog wel eventjes blijft zitten! Veel succes van ons!
De banner van Fleur heb ik op een ander forum en bij mij geeft ie het aan vanaf de dag van bevruchting. Dus daarvan uitgaande (als dit ook klopt bij Fleurs banner) is het kindje al bijna 32 weken. Maar nog te vroeg om eruit te komen natuurlijk. Ik hoop dat de kleine nog een paar weekjes blijft zitten!
ja het klopt Fleur is woensdag 32 weken zwanger dat scheelt al heel wat weken. Nu hopen dat ze het een week of 5 kunnen rekken maar ja het is nu gewoon van dag tot dag. waar de scheur zit weet ik eigenlijk niet ga ik vandaag eerst vragen. Wat is dit trouwens een leuk forum hihi
Vanaf 31 of 32 weken laten ze het gewoon komen als het niet meer tegen te houden is. De kans op overleven is dat best groot.
oh, wat fijn, 32 weken is al een stuk meer dan 29! Nu nog hopen dat ze iig tot na de 34 weken kunnen rekken! we duimen hoor! houd je ons op de hoogte? dank je alvast!
Ik ben bij Milan in het ziekenhuis bevallen en lag daar tegenover een vrouw waarbij ook de vliezen waren gebroken. Ze heeft wel 6 weken in het ziekenhuis gelegen, maar uiteindelijk met 39 weken bevallen. Veel succes in ieder geval!
Ja idd. vanaf week 26 is de overlevingskans al 70% Denk dat ze inmiddels ook wel een spuit heeft gehad voor de longrijping? Kindje heeft idd grote overlevingskans,maar vaak zijn alle organen nog niet helemaal volgroeid en in werking.. en is de baby erg vatbaar voor infecties. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig erg veel.
Oh, 'gelukkig' is ze al 32 weken zwanger! Scheelt inderdaad weer een paar weken! Vind het trouwens wel erg fijn dat je ons op de hoogte houdt IK vroeg me al waar Fleur gebeleven was...