eczeem weg, allergies voor wasmiddel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamzie, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Mijn zoontje heeft behoorlijk last van eczeem. Vooral in gezicht, ellebogen en knieen.

Maar nu met het warme weer heb ik hem alleen in zijn luier liggen. Dus voor de rest naakt.
    Sinds dat ik hem naakt heb liggen is zijn eczeem totaal verdwenen! :)

Ben helemaal blij natuurlijk maar hoe zou het komen?
    Zou ie allergies zijn voor de wasmiddel? Of zou het puur toeval zijn?

Mamzie

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat kan zeker. Idd wel eens de oorzaak zijn gebruik je tijdens het wassen ook wasverzachter? Ik kan daar zelf naamlijk niet tegen. Krijg er ook uitslag eczeem van.

Maar wel fijn dat hij nu van het exceem af is en dat je misschien de oorzaak gevonden hebt.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nee gebruik geen wasverzachter altijd azijn.

Zal eens Neutral gaan halen straks en dan zijn kleertjes er allemaal mee wassen. Want ooit zal ie toch weer eens kleren moeten dragen ;)

4. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    mijn zoontje kreeg ook eczeem met 4 maanden, ik heb het al heel mjn leven en het duurt ook even voordat het weer wegtrekt, toen mijn zoontje ineens helemaal onder zat heb ik alles uit de kast getrokken en alles met neutral gewassen, zelfs al zn knuffels!Nu met dit weer is hij er helemaal vanaf,dus kan goed ja!

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    In de zomer gaat het altijd beter met eczeem. Het zou kunnen dat het aan het wasmiddel ligt, maar aan de andere kant: hij heeft geen kleren aan zijn gezicht..en als dat eczeem ook weg is lijkt het me niet door het wasmiddel te komen, maar "gewoon" door het feit dat het zomer is (en de luchtvochtigheid dus hoger is).

Deel Deze Pagina