Wat is dit? Foto

Discussie in 'De lounge' gestart door XdropjeX, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Eczeem inderdaad mijn handen en voeten staan helaas helemaal vol blaasjes. En zijn helemaal kapot ook. Als het erger wordt zou ik even langs de huisarts gaan voor zalf.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ze ieder jaar op mijn handen, zijn volgens mij gewoon warmteblaasjes. Als het zich niet uitbreidt ga dan aub niet naar de huisarts, ik werk bij een huisarts en in de zomer werken we met een lage bezetting en door dit soort onbenulligheden lopen onze spreekuren vol.

Tuttebella vindt dit leuk.
  3. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Eczeem inderdaad. Ik heb dit ook ieder jaar wel een keertje, jeukt enorm uiteindelijk krijg ik van die witte velletjes en is het weer weg.

4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Je weet zelf niet eens wat het is maar adviseert wel om niet naar de huisarts te gaan en het af te doen als onbenulligheid.
    Wát ik vooral heel onbenullig vind is dat er tal van assistentes zijn die echt totaal niet weten waar ze het over hebben.
    Daar bedoel ik jou overigens niet mee, voor de duidelijkheid.
    Maar de persoonlijke ervaring die ik zelf heb.
    Misschien moeten de assistentes wat beter opgeleid worden, dan kunnen ze beter telefonische triages uitvoeren wat de spreekuren minder vol doet laten lopen!

monique7, Ysabella en Riene vinden dit leuk.
  5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Door op een forum te vragen wat het is en of er een huisarts moet geraadpleegd worden???? :|

monique7 en sannever vinden dit leuk.
  6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Je snapt best wat ik bedoel toch?:|

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    eczeem
    i als je gaat krabben word het erger en breid het zich uit
    er is eenn hormoonzalf voor die helpt wel maar voorzichtig ermee je moet daarna je handen wassen wat lastig gaat als je het op je handen hebt ;)

8. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Hoezo? Als je echt niet weet wat het is ben je toch vrij om na te vragen wat het wel is? Als jij ergens last van hebt ga je toch ook naar de dokter of niet? Of je kinderen?

Het is echt niet prettig hoor die jeuk, rode vlekken en loslatend huid wat je er van krijgt. :|

Rare opmerking.

9. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Je snapt best dat ik wat ironisch ben?

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Ja alleen helaas voor deze eczeem moet je dus wel naar de huisarts, want anders zitten je hele handen onder en word je echt helemaal gek van de jeuk.

Bij mij is het zo erg, dat de wondjes aan het genezen zijn en dan heb ik 2 dagen geen jeuk en als je dan denkt " oh fijn het gaat weg" zijn er opeens 50 nieuwe blaasjes en begint het feest weer opnieuw. :confused:

11. zeewier

zeewier Lid

23 feb 2017
    81
    15
    8
    #31 zeewier, 18 jul 2018
    Laatst bewerkt: 18 jul 2018
    .

12. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dyshidrotisch handeczeem. Nog maar een klein plekje zo te zien. Hopelijk breidt het niet uit...

Heb er zelf erg veel last van; handen liggen op den duur helemaal open met veel kloven. Verdwijnt soms vanzelf, maar vaak cortisonecreme nodig en die krijg je enkel op voorschrift van de dokter. En gezien voorschriften niet oneindig geldig zijn en hier via consultatie bekomen worden, moet je dus idd soms naar de dokter hiervoor...

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb zelf ook ieder jaar dit soort blaasjes op mijn handen en dat gaat vanzelf weer over. Zette ik ook al in mijn vorige post. Komt door de warmte en ze kunnen jeuken en daar hoef je niet voor naar de huisarts. Als je zwerende blaren krijgt en het breidt zich enorm uit dan is het een ander verhaal.
    De assistentes waarmee ik werk zijn allemaal prima opgeleid en we worden jaarlijks bijgeschoold en natuurlijk zijn er minder goede assistentes en zijn ze totaal ongeschikt en die taaien binnen een paar jaar af maar dat heb je in iedere bedrijfstak. Vergeet niet dat patiënten enorm kunnen drammen en agressief kunnen zijn en daarom laten we ze soms ook maar komen om er vanaf te zijn, daarom gaat de hele gezondheidszorg op zijn gat, geen respect en wij zitten straks met een burn out thuis.

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    #34 Lisa2, 18 jul 2018
    Laatst bewerkt: 18 jul 2018
    Ja je schreef "volgens mij", dus dan ben je niet zeker van je zaak. Wat ook volstrekt logisch is, want alleen als arts stel je diagnoses en obv enkel een foto met een klein beetje info is het ook vrij lastig een diagnose stellen.

Voor een deel ben ik het eens. Patiënten kunnen enorm boos en agressief zijn of drammen e.d. dat is heel vervelend.
    Maar dat is vaak ook een uiting van onzekerheid, angst, onmacht e.d. en ook dat is een taak van de arts en de assistentes om hiermee op een juiste manier mee om te gaan. Net zoals de " gewone" onzekere mamma's zoals TS. Dat is gewoon onderdeel van je werk, net als de klachten die wel zwaarwegend zijn. Dus als je praat in onbenulligheden en dergelijke, heb je mijn inziens toch een onderdeel van je opleiding niet goed begrepen. Het werk van een arts en assistente is zoveel meer dan alleen de behandeling van lichamelijke klachten.

En als je eigen patienten met deze klachten bij je aankloppen zeg je ook niet tegen ze dat het een onbenulligheid is, waarom dan wel zo hier op het forum. Het klinkt gewoon niet zo aardig.

Anna009, Zusterke en Ysabella vinden dit leuk.
  15. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    .

Deel Deze Pagina