Elektrische tandenborstel

Discussie in 'De lounge' gestart door MariekeRox, 17 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik ga er eindelijk aan geloven. Een elektrische tandenborstel.
    Heeft iemand een tip voor een goede borstel. Wil wel een goede kopen maar niet een met de hoofdprijs.

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier gaf de tandarts aan dat bv een eenvoudige van Oral-b of zo’n Sonicare echt prima is, gewoon een basistype dus. Ik vond zelf een oplader fijner dan losse batterijen, die heb je al voor onder de €30. Mijn dochters hebben een soort kind/tiener-variant, die gaan al zeker 5 jaar meer allebei.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Gewoon een oral b met oplader. Zijn wel wat vaker in de aanbieding. Dus zou wel even rond kijken. Wel echt een aanrader, moest wel echt wennen maar alles voelt veel schoner.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Heb net gekeken en op de website van kruidvat zijn ze in de aanbieding.

5. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik zie er daar van 300+ en van 40 euro. Daar moet toch wezenlijk verschil tussen zitten?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Het gaat vaak om de goede techniek. Bij een sonicare kun je meepoetsen en bij een oral B moet je echt per tand poetsen.

Ik heb beide. In de avond doe ik de sonicare en in de ochtend ( heb ik meer tijd of heb ik meer zin) doe ik altijd de oral B.

Met de Oral B ben ik meestal wel 5 minuten bezig. En sonicare iets korter.

Ik vind de Sonicare echt veel fijner trouwens.

Ik heb zelf en onze zoon deze:

https://www.coolblue.nl/product/894864/philips-sonicare-protectiveclean-3100-hx3675-15.html

Dochter deze:

https://www.tandenborstelexpert.nl/product/philips-sonicare-9000-hx9913-17-elektrische-tandenborstel-wit/

Man heeft een grijze sonicare. Geen idee welke ook alweer. Ook al oud denk ik.

Oral B hebben man en ik alleen nog extra. Een oudje ook best wel. Doet het erg goed.

Oral-B Professional Care. Ik denk 3000

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een Oral B, simpel model met oplader.
    Wat Bosi zegr, echt per tand poetsen. Als je er heen hebt plan anders een afspraak met de preventie assistente in, die kunnen het goed uitleggen. En het piepjessignaal wat hij heeft tussendoor of na 2 minuten poetsen is niet voldoende. Om alles goed te poetsen heb je langer nodig.

8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Ik heb enkele jaren een sonicare gehad maar de laatste keer gaf mijn tandarts aan dat een oral b beter is omdat het borsteltje daarbij rondjes draait en bij de sonicare enkel heen en weer beweegt. Zou beter zijn om tandplak aan de randjes ook echt goed weg te krijgen.
    Ik heb dus een tijdje geleden een oral b io besteld via het Kruidvat, zijn daar regelmatig in de aanbieding en ik merk wel echt effectief verschil

9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Onze tandarts raad een tandenborstel met een rond kopje aan, omdat je daarmee beter bij alle plekjes kan. Ik heb bij de tandarts verschillende modellen en merken mogen proberen. Was echt heel fijn. Merkte dus ook echt het verschil tussen de oral B van 40 euro, 150 euro en 300 euro. Er zat toen een cashback actie op de duurste + korting via de tandarts, waardoor we er uiteindelijk 230 euro voor hebben betaald. Kregen er wel 12 kopjes bij. Heb nog nooit zo veel betaald voor een tandenborstel, maar toen ie er eenmaal was: wat een verschil. Echt na elke keer tanden poetsen het gevoel dat je bij de mondhygiënist vandaan komt, omdat het zo schoon voelt. Man was na 1x poetsen ook overtuigd dat het geen onzin aankoop was :roflmao:

Maar heb met die dure dus echt het idee dat het beter schoon is. Mijn man had eigenlijk altijd wel wat, maar sinds anderhalf jaar vinden ze niks meer bij de controle. Belachelijk bedrag voor een tandenborstel, maar hebben het dus al terug verdiend doordat we besparen op de tandartskosten.

10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Mijn man heeft de duurste die er bestaat, ik heb altijd die van Oral B voor 20 euro. Ze doen allebei hetzelfde; snel ronddraaien. Ik zou niet in de marketing trappen als ik jou was. De goedkoopste werkt net zo goed.

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ja, mijn tandarts zei ook dat dat echt marketing is. Ze hebben wat meer standen, de ene zoemt wat sneller dan de ander, maar verder maakte het weinig uit zei ze. Ze verkopen hier zelf ook geen tandenborstels bv, ik zou het ook niet fijn vinden als ze aankomen met ‘die dure van dat merk is de beste… en toevallig kun je die nu bij ons kopen met korting!’.
    Ze geven hier poetsinstructies met oral-b en sonicare, ik had al een oral-b en kreeg daar dus goede uitleg voor; inderdaad goed per tand en goed om de tand ‘kantelen’, ik ben dan ook langer bezig dan 2 minuten.

tuc en Catou vinden dit leuk.
  12. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier zijn man en ik ook al jaren fan van Oral B (in combinatie met het gebruik van ragers).

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sonicare! Vergeleken bij dit merk voelde Oral-B echt als een oude naaimachine.
    Je tanden worden zo heerlijk glad en schoon. Wel even wennen geef ik eerlijk toe. De trillingen voelden in het begin echt als ‘kietelen’ en ik kreeg er rillingen van, hahaha

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb een Boombrush, daarbij krijg ik elk kwartaal een nieuwe opzetborstel thuis gestuurd.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Wij hebben de normale betaalbare oral b. Was een set van 2 , volgens mij 80 euro en kreeg 50% korting er nog op.

Hij zoemt na 30 sec. Zo zorg ik dat ik alles heb gehad en ga dan nog even door. Te kort om alles goed te doen dus je zou Langedijk bezig zijn dan 2 min.dat geeft onze tandarts/ mondhygiënist ook aan.

16. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou bedankt voor al jullie tips! Het is een oral -B geworden was nu van 100 voor 55 euro

@Beheer topic mag dicht

bosi333 vindt dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wij hebben op advies van de tandarts de oral B io tandenborstel. Is bij het kruidvat rond de €109 en (bijna) steeds met 50%.
    Dus rond de €50
    Ik vind het een super ding. Geeft met gekleurd lampje aan wanneer je te zacht, goed of te hard drukt. Geeft dmv trillingen aan dat je ander gedeelte moet poetsen. En Geeft aan wanneer hij opgeladen moet worden, wanneer en je de complete tijd gepoetst hebt. Batterij gaat lang mee

tuc vindt dit leuk.
  18. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.381
    1.324
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide een oral-b io8 super fijn! Elektrisch tanden poetsen voelt voor mij veel beter dan gewoon poetsen :)

19. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Deze ook genomen de 3 dacht ik

20. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou dames jullie hebben gelijk. Mijn tanden hebben nog nooit zo glad aangevoeld na 1 x poetsen
    Ze leken ook wel wat witter

bosi333 en MamaSofie1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina