Hap bellen voor overleg kan altijd. Als zij het overdreven vinden laten ze je niet komen. Zou zeker even bellen.
Ik zou even op thuisarts.nl kijken. Als de teek minder dan 24 uur in de huid heeft gezeten is de kleine kans op Lyme nihil geworden.
5 tekenbeten lijkt mij wel erg veel, maar voor de zekerheid zou ik toch de hap bellen. Hoe eerder je bij een tekenbeet start met antibiotica, hoe beter!
5 tekenbeten lijkt me ook wat onwaarschijnlijk, maar ik heb ringworm gehad en dat puntje in het midden herken ik dan weer niet. Dus zeker even bellen met de hap! Ik ben erg benieuwd wat ze adviseren. Veel succes ermee in ieder geval.
1 tekenbeet kan meerdere ringen op het lichaam vormen. Ze kunnen overal komen...en hoeven niet op de plaats van de beet te komen. Ringworm ziet er echt anders uit. Verbaas me over de reacties een beetje. Gewoon echt naar de huisarts gaan.
In theorie kan het ook een heftige reactie zijn op een ander soort beet (ik heb zoiets wel eens van een mug gehad). Wat je ook doet, omcirkelen met balpen en foto's van maken is handig (als het een tekenbeet is, zal de ring groter gaan worden). Zo'n ring is trouwens wel het bewijs van besmetting met lyme, en dan moet je zsm aan de medicatie.
Ik zou naar huisarts post gaan. Vind de adviezen hier ook niet echt geweldig mbt "je kan best wachten". Soms is even inlezen online genoeg om beter advies te krijgen dan wat je hier krijgt .
Met dochter laatst ook voor een (grote) kring rond beet naar de hap gebeld. Die wilden ons meteen zien en kreeg meteen 2 weken ab mee. Ik zou dus ook gewoon bellen, zeker als het er 5 zijn. Aangezien de beet op de foto net onder het haar zit, heb je ook tussen de haren gekeken?
Ik ook niet en dan allen waar de teek dan al is afgevallen. Mocht het wel een tekenbeet blijken lees je goed in over de ziekte van Lyme en wat te doen om dat voor te zijn na een tekenbeet. Veel artsen handelen nog niet voldoende na een tekenbeet en Lyme kan zeer ernstige gevolgen hebben.
Weer wat geleerd nooit geweten dat die ring niet om de beet zelf heen kwam en dat er van 1 beet meerdere ringen verspreid over het lichaam konden ontstaan. TS reden genoeg om echt de HAP te bellen.
Dit had mijn dochter ook. Ik heb meteen de huisartsenpost gebeld en kon die avond gelijk langskomen en dezelfde avond gelijk begonnen met antibiotica voor 2 weken......,
Daar gaan we weer Daar is een HAP toch voor? Dan kun je toch om advies vragen, als hun het verstandig vinden om langs te komen of niet dan weet je dat meteen. @TS Ik zou gewoon even bellen met de HAP en vragen wat zij aanraden om te doen. Ik dacht eerst ook aan een tekenbeet maar als het er 5 zijn denk ik dat dat het niet zal zijn.
Op zich heb je wel even hoor. Het is niet zo dat je direct de ernstigste symptomen krijgt. Maar morgen gewoon gelijk gaan.
Ik heb ringworm gehad, en herken dat puntje in het midden ook niet. Zou inderdaad overleggen met de HAP, dan kunnen zij beslissen of jullie direct langs moeten komen of dat het kan wachten tot morgen.