Wat is dit? Ik hoop niet wat ik denk dat het is

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 12 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ik ben dan ook van deze generatie.. maar ik wilde/durfde geen 112 te bellen toen mijn man kwam dat hij last had van zijn arm en pijn op zijn borst. Hij is nog jong dus dacht echt niet aan zijn hart. heb toen hap gebeld en die vervolgens een ambulance stuurde met alle toeters en bellen, bleek hij 2 hartinfarcten te hebben..
    Het is soms ook moeilijk om te bepalen wat goed is en wanneer je wie belt.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Even een vraagje over een tekenbeet/ lyme. Ik dacht dat er 3 fases waren wat betreft een tekenbeet, en dat de eerste fase (eerste 3 maanden) betekende dat je goed zit als je na bijvoorbeeld 4 weken een antibiotica kuur neemt ivm verdenking van de Lyme met de wel bekende kringen. Maar nu lees ik dat het het binnen 72 uur moet? ( ik weet het even niet anders te formuleren sorry.:oops:)

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wat slecht. Ik kon echt niet meer van de pijn bij de Hap. Mij hebben ze toen snel naar achter gebracht en alvast sterkere pijnstilling gegeven. Stond (Nou ja liep rond) te janken als een klein kind.

Sorry helemaal oftopic.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dus toch. Ik heb zelf zo'n byebites setje, daar zit een uitzuigpompje bij waardoor het bij mij sneller wegtrekt (die plek in het midden kan hard en pijnlijk worden).

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik probeerde me ergens wel in te houden maar je zag wel dat ik niet op de wereld was maar nee niemand die me eerder hielp

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dit.... wij hebben destijds de hap gebeld toen ok gevallen was en direct wist dat het hele foute boel was met mijn schouder. Ik dacht op dat moment zelf dat mijn bovenarm vlak onder de kop was gebroken. Bij de hap zeiden ze “kom maar langs” ik had zo verschrikkelijk veel pijn dat dat niet ging(alleen hoofd optillen was flauwvallen en overgeven) dus mijn man heeft terug gebeld en toen is er een spoedarts gekomen( in zo’n ambu kleurig autootje) hij heeft gekeken en kwam tot de zelfde conclusie als ik, flink mis en iets gebroken. Ik hen een injectie diclofenac gekregen en mocht daarna op eigen gelegenheid naar de spoedeisende hulp (was evengoed nog een helse rit)
    Achteraf misschien toch hoger in moeten zetten....?

De buurvrouw van mijn zus, vorige week bevallen, laat zich ophalen met de ambu omdat de wond van de keizersnee er niet goed uit ziet...... :eek: ze kon eenmaal in het ziekenhuis zo rechtsom keer maar huis....
    dan denk ik..... dit kan toch niet!!!

4 weken geleden heb ik een reanimatie van mijn hardlooptrainer mee gemaakt, de ambu die in mijn woonplaats staat was onderweg en kon niet komen, het duurde 14 min voor de andere dichtstbijzijnde ambu er was. (Wat heel snel is) Als de ambu in mijn woonplaats had kunnen komen was die er met 5 min geweest. Ik wil er niet aan denken dat deze misschien door een of ander ******** ritje niet naar ons heeft kunnen komen....

7. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Dat is soms voor ons ook lastig, maar dit was zeker reden om voor de spoedlijn te kiezen hoor.. die is voor levensbedreigende situaties, en niet omdat je vind dat de wachtrij te lang is ;)

8. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Aah vandaar, ik had alle opties al geprobeerd. :roflmao:

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.191
    6.593
    113
    Ja een krijsend kind dat moe is en 2 uur moet wachten, maak je hem ook niet blijer mee. Het was spoed genoeg om hem te laten zien, maar dan zou hij wel achteraan de rij aansluiten. Dan wacht ik liever thuis. We zouden het een uurtje aankijken. Allemaal in overleg. Vind er niets geks aan.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Even een vraagje.. hoe heet die app die je kan raadplegen of je even bellen moet?

11. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    cactusje vindt dit leuk.
  12. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.735
    113
    Vrouw
    Maar is hij de volgende dag wel Door de huisarts gezien?

13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Toch nog even over die paracetamol. Er is veel te weinig bekend over dit middel om te stellen dat er best veel speling zit in de dosering. Het maximale van 6 per dag (voor volwassenen) zit niet ver onder de therapeutische breedte. Dit betekent dat eronder geen of weinig effect heeft en erboven kan leiden tot vergiftiging.

Ik zeg dit niet om betweterig te zijn, jou te pesten of de assistent af te vallen. Ik wil je alleen alsjeblieft op het hart drukken: overschrijdt nooit, maar dan ook nooit een maximale dosering. Ik kan niet opmaken uit jouw verhaal dat je dit hebt gedaan overigens, maar voor de zekerheid wil ik het even aan je doorgeven.

Ik wens jouw zoontje veel beterschap.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Kan best hoor. Ik heb ook wel eens 's nachts de hap gebeld voor mijn dochter (toen nog baby/dreumes) en op hun advies extra pcm gegeven. Zij zeiden dat het voor een keertje geen kwaad kon om meer te geven dan de dagelijks toegestane dosering.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.191
    6.593
    113
    moet ik naar de dokter

16. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Dit wil ik meteen ontkrachten. Ook een eenmalige overdosering (en zeker bij baby's en jonge kinderen ivm nog niet goed kunnen verwerken van medicatie!!) Kan toxisch werken!
    Daarbij mag een assistent helemaal niet adviseren om een overdosering te nemen. Dit moet sowieso in overleg met een arts.

17. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Precies, maar als hij het dan thuis af kan wachten om daarna naar de huisarts te gaan waar geen wachttijd is is dit toch geen HAP zorg?

Af kunnen wachten is de volgende dag maar je eigen ha gaan.

18. Evanesco

Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt?

19. Waxinelichtjes

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Ik ben werkzaam als doktersassistent bij de hap en in opleiding als centralist bij de meldkamer.

20. Evanesco

Dat is geen antwoord op mij vraag ;)

Ik ben ook doktersassistente.
    Wij mogen wel degelijk adviseren 4x 2 PCM te gebruiken.

Ben het wel met je eens dat je sneller kunt overdoseren dan dat mensen denken.

Daarom vraag ik ook waar je die info vandaan hebt. Dat je die opleiding doet zal je zeker meer kundig maken. Maar dat zegt mij niet zoveel.

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina