yoga of gymnastiek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debbyvb, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    Hallo,
    Ik ben nu bijna dertien weken zwanger en aan het uitkijken naar een cursus, bij voorkeur zwangerschapsyoga in de omgeving van Rotterdam/Capelle aan den IJssel. Zijn hier mensen met ervaring, algemeen over de diverse cursussen en adressen? Ik doe zelf al anderhalf jaar pilates/poweryoga en wil dat wel zo lang mogelijk blijven doen maar word nu al lastig met sommige oefeningen.
    hoor graag tips en trics ;)
    dank! x
     
  2. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nou dat is precies wat ik me dus ook afvroeg! Ik zit me al gek te googlen en kom wel wat dingen tegen in Rotterdam, maar niet zo heel veel en steeds op tijdstippen die mij niet uitkomen!
    Heb jij nou inmiddels al iets gevonden?
    Bij mijn vorige zwangerschap deed ik gym van de Kraamzorg Rotterdam maar vond dat eigenlijk een beetje tegenvallen, in ieder geval niet voor herhaling vatbaar. Daarom dacht ik nu ook aan yoga. Ik hoop dat er nog mensen zijn die positieve ervaringen hebben met zwangerschapsyoga in Rotterdam!
     
  3. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    hoi mamasu

    nou er is niet veel aanbod in de omgeving vind ik. Kraamzorg Rotterdam vond ik er op de website niet echt aanlokkelijk uitzien, bovendien vind ik de buurt waar de lessen gegeven worden niet zo fijn.
    Ik heb een proefles gehad met yoga capelle (in de baronie in capelle) en hoewel voor mij het dichtst bij vond ik de "lerares" een echte geiten wollen sok en daar kan ik echt niks mee... die bleef maar lullen en zweven, kreeg er de lachstuipen van haha.
    Ik heb me nu ingeschreven voor zwangerschapsyoga in Nesselande, per 10 september. Is voor mij wel wat verder weg maar site is leuk en lessen worden gegeven door een jonge vrouw, in elk geval geen ouwe sok ;)
    misschien ook iets voor jou?! groetjes x
     
  4. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi hoi,

    Ziet er inderdaad leuk uit! Ik kan alleen nooit op maandag.... Dus voor mij zit dat er niet in helaas.
    Dat zweverige geitenwollensokkengedoe hoeft voor mij inderdaad ook niet; en wat jij zegt over Kraamzorg Rotterdam, daar ben ik het wel mee eens. Ik vond de gym toch een beetje tegenvallen en ben dus bang dat de yoga daar ook niet zo geweldig is! Maar misschien dat ik toch maar daar die yogacursus ga proberen, want het zit voor mij wel redelijk in de buurt en op een handig tijdstip. Ik twijfel nog een beetje.
    Veel plezier alvast met de yoga en laat nog eens weten hoe het bevalt!

    Groetjes!
     
  5. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    ik denk als je maar een leuk persoon hebt die de les geeft het niet zoveel uitmaakt.. maar ik ben ook een zeur, ik had die proefles in een verzorgingshuis in de aula, met vieze vloerbedekking op de grond, nou toen ik dat zag wilde ik al gelijk weg haha.. dat gevoel kreeg ik ook bij kraamzorg rdam, maar nogmaals, het is overal een ruimte die gehuurd wordt volgens mij.. en de yoga zelf is gewoon relaxed en daar gaat het om ja toch! houden elkaar wel op de hoogte! liefs x
     
  6. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
  7. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hoi hoi,

    Ik heb me opgegeven voor yoga bij een yogacentrum in de buurt van Blijdorp! Het ziet er heel leuk uit. Ze hebben nu helaas nog geen plaats alleen.... Maar dat kon over een maand weer anders zijn, zei ze. Maar hier had ik echt een goed gevoel bij en het lijkt me veel leuker dan Kraamzorg Rotterdam. Dus even afwachten nog!
    Het is ook (op de website in ieder geval) echt een mooi gebouw dus dat vond ik ook schelen!
     
  8. debbyvb

    debbyvb Actief lid

    26 apr 2007
    101
    0
    0
    rotterdam
    haai,

    das goed nieuws :) fijn! hopelijk is er snel een plekje vrij.. toch wel fijn als dat geregeld is, weer wat van de lijst haha..
    succes xx
     

Deel Deze Pagina