Wat is dit? Komt cyclus weer op gang of...?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pinjo, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hallo,
    Even wat info voordat ik mijn vraag stel... Mijn oudste dochter heb ik 15 maanden aan de borst gehad. Tot 12 maanden dronk ze nog meerdere keren per dag (ook 's nachts) en ik ben toen af gaan bouwen omdat we een tweede wilden en ik niet menstrueerde. Ik kreeg rond haar 1e verjaardag ook mijn eerste ongi, maar het duurde lang voordat er weer iets van een patroon in kwam.

Nu is de tweede bijna 5 maanden en ook haar heb ik met veel plezier aan de borst. Ik ging ervan uit weer onvruchtbaar te zijn en we gebruiken geen anticonceptie (we willen graag een derde als de tijd rijp is). Maar tot mijn verbazing verloor ik deze week bloed! Het duurde maar 2 dagen en was ook niet veel, maar wel helderrood. Ik durf het geen menstruatie te noemen. Gek genoeg heb ik de afgelopen dagen/weken ook buikpijn die lijkt op ongipijn of - wat ik nu vandaag erg heb - de pijn die ik normaal voel als er een eisprong aankomt.

Maak ik me blij met een dooie mus (ik wil over een paar maanden graag voor een derde gaan...) of komt mijn cyclus alweer op gang? Hoe begon bij jullie je cyclus weer?

Kan het me niet goed herinneren, maar na de 1e was het duidelijk dat ik weer ongesteld was. Had al een ei gespot voordat die eerste menstruatie kwam (afscheiding, pijn) en twee weken daarna was ik echt ongesteld. Ben erg benieuwd hoe dat bij anderen ging...

Oh ja, en ik ben echt niet zwanger (voor de zekerheid getest :)).

2. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hm, geen reacties. Ff uppen dus. Misschien wil iemand nog ervaringen delen?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Elke vrouw is anders, en zelfs na iedere bevalling kan het anders gaan. Het is een beetje laat voor nabloedingen, en zeker als je ook een soort ongestelderig gevoel hebt zou het best wel eens kunnen dat je hormonencircus weer op gang komt.

4. happymama

happymama Niet meer actief

Ik weet nog dat ik bij de eerste na 8 weken gewoon oongi werd ondanks bv . Dit was ook wwer gelijk regelmatig . Dit is t enige wat ik je kan vertellen . Hoop overgens dat t deze x wat lange duurt voor ik ongi word

5. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Dank voor de reacties! We zullen het maar afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen... Hoop binnenkort toch weer ongi te worden...

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben niet het beste vergelijkingsmateriaal aangezien ik zo onvruchtbaar als de pest ben (heb nogal wat moeten IVF'en...) maar ik heb ook al sinds mijn dochter een maand of 2 is iets van een cyclus.
    Het begon bij mij ook met een hele lichte menstruatie. De menstruaties worden nu steeds weer iets meer heftig, maar zijn nog niet zo als 'vroeger' oftewel dat ik over de vloer kroop van de pijn én ook nog niet met zo veel bloed. Maar het is wel helder rood.

Ik heb ook weer 'vruchtbaar slijm' gespot, dus ik verdenk wel weer iets van een ei te hebben.

Ik denk dus dat het best zo kan zijn dat je cyclus weer terug komt.

7. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ik denk dat idd je cyclus weer op gang komt :)
    Ik ben nu ook al ongi, veel eerder dan bij mijn zoontje.. de eerste keer was de menstruatie licht, daarna al een stuk langer en heviger!

Deel Deze Pagina