Ze bijt me!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MommyLoves, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn kindje bijt me tijdens het voeden, ze krijgt net dr tandjes dus ik verga vd pijn! Kolven zie ik niet als oplossing, zal een tepelhoedje een oplossing kunnen zijn? In de nacht is ze te moe om me te bijten, maar de drama begint altijd in de ochtend en middag want dan is ze klaar wakker en gaat ze weer lekker liggen bijten:$ Het doet zo'n pijn dat ik al snel stop met voeden omdat ze alleen maar bezig is met bijten en als gevolg hiervan zit ik met overvolle borsten (ze is een flesweigeraar en moet ook niks van melk uit beker o.i.d)

Tips, graaaaag! En hoe kan je bijten afleren (klinkt te onmogelijk maar goed)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb mijn zoontje steeds afgekoppeld als hij beet. (Gelukkig niet vaak nodig geweest.) Gewoon rustig hoor, ik ben nooit boos geworden ofzo. Ik haalde hem er gewoon vanaf. Dan werd onze melkjunk erg boos en dan liet ik hem weer verder drinken. Hij had al snel door dat hij zijn kostbare melk niet kreeg als hij beet, dus zo stopte al snel.

Nu met ik hem nog afleren te bijten als we aan het stoeien zijn. ;) Ik kreeg vandaag uit enthousiasme weer een flnke knauw in mijn wang.

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja dat doet echt pijn. ik heb ook steeds afgekoppeld als mijn zoon beet. oh wat kon hij me pijn doen. ben ook wel een tijdje bang geweest als ik ging voeden. maar na een 2 a 3 weken als het ineens over. net of hij even zijn nieuwe tandjes wilde testen. na een tijdje vond hij het toch wel fijner om door te kunnen drinken

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Heel herkenbaar, wij hebben daar ook meerdere keren mee gestoeid met z'n tweetjes ;) Steeds als er een tandje doorkwam of net door was gekomen dan begon ze me te bijten. Op een gegeven moment durfde ik gewoon echt niet meer en was bijna de bv gaan afbouwen. Gelukkig maar dat het net op dat moment beter ging en ze stopte met bijten! :)

Échte tips zijn er niet denk ik. Ja direct afkoppelen inderdaad, en de voeding staken als ze bijt. Maar dat kun je niet eindeloos blijven doen. Toen ik even echt niet meer durfde heb ik een tijdje gekolfd, en 's nachts was ze minder alert dus dan kon ik haar wel gewoon aanleggen. Hier ging het wel beter als ik dentinox op de gevoelige plekjes in haar mondje smeerde, dan beet ze minder vaak. Maar uiteindelijk moesten we er samen toch doorheen, en bleek het gelukkig vanzelf weer beter te gaan. Sterkte en succes!

5. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Dit hebben we hier ook een periode gehad!
    Echt héél erg pijnlijk en ik zag echt op tegen de volgende voeding (terwijl we er anders echt enorm van genoten)
    Hier is het gestopt nadat ikzelf eens heel erg schrok en gilde:) toen is hij zo geschrokken dat hij het nooit meer gedaan heeft:)
    Is waarschijnlijk niet echt zo een verantwoorde oplossing maar oh wat was ik blij dat hij het niet meer gedaan heeft nadien:p
    Heb wel vaak ook eens kordaat "Nee!" gezegd en hem dan van mijn borst gehaald, hij keek me dan steeds heel zielig aan en ging dan vaak even huilen, geen idee of hij het door had maar was het proberen waart;)
    Heb ook eens gehoord dat je wanneer ze bijten je je tepel net dieper in hun mondje moet stoppen, naar het schijnt zouden ze dan niet meer kunnen bijten. Geen idee of het waar is ontbrak me aan de durf om dat te proberen en mijn reflex was dan ook om onmiddelijk mijn borst weg te trekken.
    Succes en hoop echt dat ze snel ophoudt!

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hier exact hetzelfde! Inmiddels helemaal over!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen bijten niet zolang ze nog actief aan het drinken zijn. Dan hebben ze het namelijk te druk met drinken en als ze dan zouden bijten dan zouden ze op hun tong bijten en zichzelf pijn doen.

Zaak bij bijtertjes is om ze heel goed in de gaten te houden. Zodat het zuig-zuig-slik-ritme verandert in sabbelen, losmaken, want in die fase gaan ze bijten. Pink in de mond, en losmaken. Proberen ze te bijten, ook pink in de mond en gewoon rustig zeggen 'niet bijten he?'.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij mij oudste drukik hem als hij beet met zijn hele gezicht in mijn borst dit ervaren ze als heel onpretting en dan stopte hij acuut

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou dan toch bang zijn om borstweigeren te veroorzaken.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohh ik heb net keihard gegild!!

AUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUWW!!

Mn dochter begon spontaan te huilen :):):)

Maar ik schrok zo van de pijn...

Oepssss

Deel Deze Pagina