Eén borst veel minder

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Arre, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arre

Arre Lid

10 sep 2007
    23
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo

Ik heb even een vraagje. Mijn zoontje is nu 10,5 week en tot nu toe gaat de borstvoeding prima. Zo goed zelfs dat ik vanaf circa 4 weken op 1 borst per keer borstvoeding geef. Na elke voeding controleer ik altijd even door in mijn borst te knijpen of er nog makkelijk melk uitkomt. Als dat zo is en meneer heeft voldoende plasluiers dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken.
    Nu is sinds een aantal dagen mijn linkerborst veel minder vol dan mijn rechterborst. Er komt na de voeding wel makkelijk melk uit, maar toch twijfel ik. Als ik kolf krijg ik uit mijn rechterborst makkelijk 100-130 ml gekolft en links maar 40-50 ml, ook als ik begin met links kolfen.
    Nu weet ik dat kolfen niks zegt over de hoeveelheid melk dat hij zelf drinkt, maar ook omdat die borst minder zwaar aanvoelt (bijna slap) vraag ik me toch af of dit voldoende is.
    Zo heb ik vanochtend na 11 minuten links toch ook maar rechts gegeven en meneer dronk toen ook nog 8 minuten rechts (hij drinkt normaal maar 11-15 minuten, want hij drinkt heel gulzig).
    Ik kan nu ook weer met 2 borsten gaan geven, maar dan zal rechts nog steeds voller zijn dan links.
    Kortom, hoe kan ik dit verschil oplossen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Hoi Arre, ten eerste is het heel normaal om verschil te zien in wat je kolft per borst. bij mij was dat in het begin ook zo, dat werd na verloop van tijd (maanden) minder. 2 borsten geven is altijd goed zo worden beide borsten weer gestimuleerd om melk te maken. ook wel logisch dat je dat nu gaat/ moet doen omdat de productie en vraag beter op elkaar zijn afgestemd. wat je nog zou kunnen doen is een poosje de borst die het minst oplevert (dus links) wat vaker als eerste borst te geven. maar maak je er verder vooral geen zorgen om.

Deel Deze Pagina