Ja daar hebben we er weer 1....een marktplaats topic. Op dinsdag 17 Juli 2 dingetjes gekocht van een mevrouw op MP. Geld direct overgemaakt en een mailtje gestuurd met daarin mijn adres gegevens. Op vrijdag 20 Juli een mailtje dat mevrouw het geld heeft ontvangen en dat ze de spulletjes op zaterdag 21 Juli heeft verstuurd. Tot op heden nog niets ontvangen, terwijl ik andere dingetjes gekocht heb via MP en deze zijn al lang en breed binnen. Gemaild met de betreffende mevrouw en krijg een vriendelijk mailtje terug met daarin dat ze de spullen wel heeft verstuurd en na over en weer gemaild te hebben heeft ze mijn adres gemaild met de mededeling dat ze het naar dit adres gestuurd heeft en dat ze het ook allemaal vervelend vind. Nu stond er wel in haar advertentie dat verzending op eigen risico is en ze zich niet verantwoordelijk voelt voor zoekt geraakte en beschadigde post. Zelf ging ik er totaal niet van uit dat dit kwijt zou raken of dat het stuk zou gaan onderweg, dus daarom gewoon in zee gegaan met deze mevrouw. Mijn vraag is nu, wat is nu redelijk....moet ik nu denken: Ja jammer en pech geld weg of kan ik vragen aan haar of we nog tot een compromise kunnen komen? Moet ik er van uit gaan dat ik wellicht opgelicht ben, of moet ik het maar gewoon laten en mijn verlies nemen. Vind het echt lastig en heb dit ook nog nooit mee gemaakt! Graag jullie advies
Ik zit met hetzelfde.. 2 weken geleden geld overgemaakt, het zou vorige week op de bus gegaan zijn maar nog niks. Helaas krijg ik ook geen antwoord op mijn mail. Ik wacht nog 2 dagen en daarna meld ik het aan marktplaats.
Is het met pakketpost verstuurd of met gewone post? Pakketten kunnen er volgens mij weleens langer over doen, maar dan zou ze ook een track&trace code moeten hebben. Als het niet komt kun je altijd proberen om iets te regelen met diegene, maar als zij het gewoon heeft opgestuurd en het is kwijtgeraakt kan ze er ook niks aan doen.
Ik heb het pas voorgehad dat ik wat verstuurd had en die mevrouw zegt het nooit ontvangen te hebben. Vond het heel vervelend want ja wie weet heeft ze het wel ontvangen en wil ze zo haar geld terug. Ze eiste wel dat ik de kosten met haar zou delen. Heb dat niet direct gedaan maar heb eerst voorgesteld om een onderzoek in te stellen bij de post, daaruit is natuurlijk niks gekomen. Ik heb toen wel de helft van de kosten terugbetaald en ben er maar vanuit gegaan dat ze het niet ontvangen heeft. Ik zal het dus nooit weten. Heb je al op google gezocht op naam en rekeningnummer? Heb ik ook eens gedaan nadat een pakje niet aankwam en jawel ik was opgelicht. Heb vorige week ook meerder pakketjes tegelijk besteld en ééntje kwam maar niet aan, maar was wel enige dagen geleden verstuurd. Uiteindelijk na 1 week kreeg ik het binnen. De post kan soms ook raar doen.
Hoe lang is de verkoper al lid van Marktplaats? Als dat korter is dan 1 week ben je opgelicht. Korter dan 1 maand zeer waarschijnlijk opgelicht. Korter dan 1 jaar waarschijnlijk opgelicht. Korter dan 2 jaar hele kleine kans op opgelicht. Langer dan 2 jaar minimale kans op opgelicht.
Heb haar naam en rekeningnummer op google opgezocht en daar kwam niets uit, ook heb ik haar email enzovoort na gekeken (doe ik eigenlijk standaard) en ook daar kwam niets uit. Het laatste stukje wat je aan geeft is misschien wat hoop gevend. Wellicht komt het nog binnen en is de post gewoon vertraagd.
Ik moet zeggen dat hoe vervelend t ook is ik ook dit weleens heb meegemaakt. Een Mevr kocht bij mij iets en wilde t verzonden hebben, het is toen kwijtgeraakt. Zij eiste dr geld terug omdat ze t gekochte ding nooit hebt gekregen. Maar ik was t ding kwijt en geen geld, nou mooi niet dan had ze t maar op moeten halen, is echt risico voor de koper.
Ja dat vraag ik me dus ook af, als je bij webshops besteld is het ook het risico van de verkoper en niet van de koper. Blijft lastig he? Snap jouw standpunt ook wel hoor!
Volgens mij komt het dat als je bij een webshop koopt jij consument bent omdat een webshop een commercieel bedrijf is. Dat is wat anders als je gewoon als burger zelf wat besluit te verkopen en val je als je iets koopt niet onder het consumenten recht (al kan ik dit fout hebben).
Wat vervelend zeg, je zal nooit weten of je te maken hebt met een oplichtster of niet. Het is balen hoor. Ik heb al zo vaak iets gekocht via MP en gelukkig is dat altijd goed gegaan. Heb een aantal keren iets gekocht uit andere delen van het land, maar meestal koop ik iets op max. 10 km van mijn woonplaats zodat ik het zelf kan ophalen
Ja blijft lastig, daarom heb ik liever dat mensen t gewoon ophalen, voor mij hoefte t niet verzonden re worden, snap je? Omdat iemand t verzonden wil hebben ben ik t kwijt. dan moeten mensen t verzekerd op laten sturen, bij ons was t via track trace nog steeds bij t sorteercentrum,, nog laten zoeken door een zoekformulier, na 3 wkn antwoord: kwijt (waars gewoon meegenomen door iemand daar) Hoop voor je dat t gewoon nog aankomt
Uh.. dus als ik me nu bedenk dat ik iets wil gaan verkopen ben ik een oplichter omdat ik pas 1 dag/week lid ben? haha (heb nu geen marktplaats account)
De kans is gewoon heel erg groot op marktplaats dat iemand die heel kort lid is een oplichter is. Kijk voor de gein eens bij ipads, laptops e.d Heel veel "goedkope" spullen van leden die net lid zijn. 99 van de 100 daarvan is een oplichter. Iedereen moet natuurlijk ooit lid worden als je iets wilt verkopen, maar het is wel uitkijken geblazen met nieuwe leden. Haal bij voorkeur altijd ipv versturen en vooruit betalen bij nieuwe leden.
Tja sneu inderdaad! Maar goed ik als verkoper zou je het geld ook niet terug geven , mede omdat ik mijn product kwijt ben en zelf niks heb? Wie zegt me dat de aankoper het toch niet heeft? Daarom koop ik zelf ook niet voor grote aankopen op mp alleen als ik ze kan ophalen! Hoop voor je dat je het morgen alsnog krijgt
oh lullig zeg, maar ik vind het wel risico van koper. Was het niet mogelijk om op te halen? Ik heb zelf iets verkocht op marktplaats vorige week en heb de keuze bij koper gelaten. Zij wou het verzonden hebben per brievenbuspost. Gelukkig kwam het de volgende dag netjes aan.
Ik koop heel vaak kleertjes via Marktplaats en tot nu toe is het maar 2 keer mis gegaan. 1 Keer is iets niet aangekomen en 1 keer had ik een merk product gekocht en kreeg een zeeman jasje. Dat laatste vond ik echt heel erg vervelend en had een klahct ingediend bij mp maar zij deden hier niks mee. Het niet ontvangen.. tja.. ik vertrouw erop dat de verkoopster het heeft verstuurd en tnt bezorgd zo ontzettend vaak dingen niet dus dat is gewoon een risico. Ik koop ook nooit dure dingen dat ik laat versturen, dan doet het niet zo veel pijn als het niet aan komt.
Nee was te ver weg om te laten ophalen. En meestal koop ik dan wel meerdere dingen bij iemand tot het een pakketjes is (vanwege track and trace), maar deze mevrouw had niet meer dingen die ik intressant genoeg vond.