zwanger van 2e, maar veel minder bekkenklachten?? meer mensen dit gehad?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door muis26, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai!

ik ben nu bijna 12 weken zwanger van nummer 2!! :D:D
    Maar vorig jaar met sam kreeg ik echt al enorm snel last van mijn bekken, zat net even terug te lezen ,en met 8 weken had ik al best last... en met 17 weken was het zo erg dat ik snachts huilend wakker werd van de pijn.......

Nu heb ik amper ergens last van?!?! ok ik voel het savonds wel als ik Sam veel heb getild die dag, of als ik erg druk ben geweest, maar het is niet echt benoemingswaardig....ik hoef niet plat ofzo, wat ik met sam wel had...

Hebben meer meiden dit ervaren? en geeft dit goeie hoop voor de rest van mijn zwangerschap?

Ik hoop op meer zulke verhalen!!! word er gewoon zo blij van dat het zo goed gaat nu, heb vorig jaar zo veel gehuild van de pijn , en nu kan ik eindelijk genieten van mn zwangerschap, :D

Liefs muis

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb er ook nog geen centje pijn van gehad, hoop dat het nog lang wegblijft!!!

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    bij de eerste begon het met rugpijn en dan vooral het si- gewricht en werd het erg met zo'n 28 weken.. pas met een week of 35 kreeg ik die venijnige steken in de schaamstreek waardoor ik nog amper kon lopen. Helaas heb ik die steken nu al..

4. Seth

Seth Niet meer actief

oei... juich niet te vlug hoor.....!!!

heb gelezen dat je bij een tweede 90% kans hebt op BI als je het bij de eerste had....
    dus wellicht hoor je bij die 10%...... hoop t voor je

ik had bij de tweede ook snel begin klachten.... alleen doordat ik gelijk goed op mn houding lette holde het niet zo snel achteruit.... TOTDAT ik één misstap maakte... over een stuk speelgoed bijna voorover viel... dit wist te corrigeren, maar mn bekken had zo'n opsodemieter gehad.... dat het van die tijd... echt extreem was.... vanaf 16 weken zittend moeten slapen...
    en alles drama....

geniet van je zwangerschap en let toch op je houding....

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hier begint ook de pijn in bekken en schaambeen alweer langzaam de kop op te steken. Lekker op tijd.
    Ik hoop voor je dat je idd bij die 10 % hoort meid

6. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier nog eentje die bij de tweede veel sneller last kreeg.
    Omdat je de pijn sneller herkent en plaatst al met 12 weken naar de fysio gegaan. Heb het toch afgelopen week onder controle kunnen houden, maar heb (net als iemand anders hier ook vertelde) een flinke misstap gemaakt en ben hevig achteruit gegaan.

Ik hoop echt voor je dat je bij die 10% hoort!!

Gr Heel

7. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Ook hier een positief verhaal. Met mijn 2e had ik veel minder klachten. Ik denk wel dat er een aantal factoren meespeelde;

zoals Seth al schreef; doordat je beter weet hoe je op je houding moet letten, kan dat de klachten stabiel houden.

Daarnaast was ik meer voorbereid en had ik mijn buik en bekkenbodemspieren goed getraind. Ik bleef meer in beweging, had een betere therapeut (bij de 1e kreeg ik volledige rust voorgeschreven...maar dat werkte achteraf alleen maar verslechtering in de hand) En gebruikte in de 2e zwangerschap de stugge serola bekkenband bij langere wandelingen, boodschappen doen en andere belastende zaken. (in de 1e zw had ik een brede elastische; ik zweer bij de serola!)
    En...mazzelaar die ik ben; ik kreeg ontieglijk veel hulp vanuit mijn omgeving; we gingen nml ook nog verhuizen met 7 mnd zwangerschap...maar ik heb nauwelijks iets ingepakt of uitgepakt, geverfd of behangen; dat namen ze allemaal uit handen.

Zoals Seth al noemde; het was wel kwetsbaar; ik merkte al gauw dat als ik mezelf overbelaste, dat het wat achteruit ging. Daarom waak daarvoor. en...niet over speelgoed struikelen (enzo)
    ik hoop echt zo voor je, dat je zo weinig last blijft houden, ik vond het echt een verademing, heb mijn zwangerschap heel anders beleefd daardoor!

8. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik had bij de eerste met 28 weken zwangerschap dat ik bilpijn kreeg en na sex nog amper kon lopen de volgende dag vanwege schietende pijn naar beide benen.
    Nu bij deze heb ik vorige week mijn laatste voetbaltraining gehad en vanaf toen heb ik rechts weer bilpijn en ook na de sex is het weer feest :$.
    Ik ga nu beginnen met Zwangerfit en doe weer de oefeningen die ik van een manueeltherapeut kreeg met de vorige.
    Tot nu toe lijkt het weer minder te worden..

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bij de 1e liep ik met 10 weken al bij de fysio.. Nu (nog) nergens last van.. Ik blijf duimen..;)

10. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    misschien rare vraag maar waar herken je BI aan?? ik heb alleen last van mn schaambot. Vooral bij het omdraaien in bed en het opstaan wanneer ik lang gelegen heb of s nachts uit bed moet.
    Verder een last van uitstralingen of rugpijn.
    Weet niet goed of het van het indalen komt of dat het wel BI is. donderdag moet ik weer voor controle, maar maak me wel beetje zorgen.
    Zit al dikke week in ziektewet (niet hierom hoor, wisselende diensten en zwanger is op het laatst geen combi meer). Maar doordat je thuis zit heb je ook tijd genoeg om je zorgen te maken....

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb bijd e eerste heel veel pijn gehad aan mijn SI gewricht. Vanaf 18 weken echt pijn die op en af ging. 50% werken, vervangend werk ook.
    Was best bang om weer zwanger te worden, bang voor de pijn.

Maar...gelukkig zijnw e er wel voor gegaan, want heb deze hele zwangerschap nergens last van gehad!
    Ind. betere houding, na de 1ste flink rug en buikspieren getraint en bij deze gewoon preventief vanaf 18 weken bekkentherapie gehad!
    Door bovenstaan acties, kijk ik nu met een goed gevoel terug op mijn zwangerschap! tuurlijk heb/had ik ook de nodige kwaaltjes, af en zenuwpijn in mijn bil, en nu pijn in mijn linkerlies en schaambot. Maar dat is niet te vergelijken met mijn eerste zwangerschap en ben er niet beperkt door geweest!

suc6 en ik hoop en duim voor je dat het zo blijft!

kus miek

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

bedankt voor jullie reacties :D geeft me wel wat hoop!! helemaal door jou verhaal, miek!!!

hoop dat ik er zo weinig last van blij houden :)

Deel Deze Pagina