Naweeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Chebu, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Over een week of 4 komt onze 2e spruit en nu zie ik enorm tegen de naweeën op. Hoe zit dat bij de 2e (of daaropvolgende kinderen) met naweeën?? Bij de eerste heb ik niks gevoeld, maar bij de 1e schijn je er ook geen last van te hebben. Ben er enorm bang voor ook omdat een vriendin pas in geuren en kleuren vertelde hoeveel last ze er wel niet van had en ook tijdens de borstvoeding. Help!! Wat zijn jullie ervaringen met naweeën?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij de eerste geen naweeën.
    Bij de tweede wel, voelde aan alsof er getrokken werd aan de baarmoeder.
    De KVZ heeft t wel in de gaten gehouden ivm ontstekingen.
    Ik had het altijd als ik in rust lag op bed! Heel vervelend, net echte weeën alleen net wat anders.

Bij de 3e had ik er echt last van, vreselijk!
    Nog erger als de 2e haha
    Nee, daar kijk ik niet meer naar uit...maarja toch bezig voor een 4e haha

3. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi, bij de eerste niet gehad, bij de tweede na een redelijk vlotte bevalling wel.
    Duurde nog geen dag geloof ik en is ook niet constant, zo af en toe een paar. Ik vond het geen pretje maar wel te doen hoor, zeker niet te vergelijken met flinke beval-weeën. Ik zou me er lekker niet druk om gaan maken, je kunt het toch niet voorkomen of veranderen, en misschien krijg jij het wel niet.
    Door het voeden wordt het wel versterkt of opgewekt doordat je baarmoeder dan juist extra samenspant/terugkeert in normale positie, maar dat is ook juist weer goed voor je herstel.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Naweeen.....
    Vooral bij de tweede veel last van gehad. Had een hele vlotte bevalling toen. Die nacht zoveel naweeen dat ik haast dacht dat er nog een baby aan kwam...
    Tis echt heel vervelend, maar minder erg dan echt weeen...

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

Bij de eerste geen last. Bij de tweede veel last. Het was een snelle bevalling en de eerste nacht was het heel pijnlijk. Ik heb ze echt weggepuft. De dagen daarna werd het langzaamaan minder. Ik voele het voornamelijk bij het voeden. (En mijn ukje wilde om het uur drinken) Deze naweeen hebben ongeveer een weekje geduurd.

Ik vond naweeen hetzelfde voelen als echte weeen.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier alleen bij nr 2 en nr 4 last gehad.. vooral bij 4 bijna een week lang, in begin moest ik ze nog steeds wegpuffen, zo heftig.

7. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Ik had een langdurige bevalling van bijna 30 uur, en misschien een paar uur naweeen, maar niet echt heftig..gewoon kramperig!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij de eerste had ik het best erg, bij de tweede wat minder.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dus een nawee voelt over het algemeen als een echte wee? Kun je paracetamol nemen? (of is dit een domme vraag?). Mijn vriendin heeft me echt bang gemaakt zeg pfff.
    Bedankt voor jullie ervaringen!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik had er bij de eerste ook behoorlijk last van, was ook een snelle bevalling (3,5 uur). Vooral bij het voeden inderdaad.
    Daarom ben ik ook wel benieuwd of het dit keer weer net zo erg of nog erger zal zijn.
    Maar maak me er niet druk om hoor, vond het de vorige keer iig lang niet zo erg als de bevallingsweeën ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vond het meer irritant Chebu, niet te vergelijken met bevallingsweeen zoals Caithlin zegt.

Maak je er niet al te druk om, het voelt meer als menstruatiepijn.

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    chebu: niet elke nawee is het zelfde..
    toen ik ze de eerste keer had, was het te vergelijken met ongi pijn.
    nu bij laatste waren ze wel pijnlijk.. zat echt puffend op de bank en had idee dat er nog 1 in zat die eruit wilde.. ik kon wel gewoon pijnstillers pakken.. dit duurde paar dagen en daarna zwakte het af naar hevige ongi pijn..

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou ze niet vergelijken met bevallingsweeën qua sterkte van de pijn. Misschien met de eerste weeën, maar zeker niet met die op het eind.

Bij de eerste niets van gemerkt, bij de tweede wel. Bevalling was snel gegaan en daarna heb ik nog een dag of 2 met regelmaat pijn gehad. Pijn tijdens het voeden heeft nog een paar dagen langer geduurd, door het samentrekken van de baarmoeder.
    Je mag paracetamol nemen, en dat helpt ook wel aardig. Verder gewoon lekker in bed blijven, eventueel met een kruikje, en vooral lekker verliefd naar je verse baby'tje kijken, dan wordt die pijn vanzelf minder belangrijk.

14. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Nee nawee voelt niet als een echte wee vind ik zelf..
    het is gewoon een hele erge kramp in je buik maar wel te handelen..zeker met 2 paracetamols..

15. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste helemaal geen naweeen gehad en bij de tweede na een bevalling van 5 uurtjes toch ook behoorlijke naweeen gehad vooral na het voeden. Maar ik vond ze niet zo pijnlijk als de "echt" weeen hoor, gewoon flinke menstruatie krampen.

16. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb na mijn eerste bevalling ook naweeen gehad. Heeft volgens mij niets te maken met of het je 1e of 2e is maar met hoe snel je bevalling is gegaan. Ik had een redelijk snelle bevalling waardoor je lichaam het als het waren niet bij kan benen en waardoor je baarmoeder meer moeite heeft met weer terug te gaan naar de 'oude' grootte en daarom voel je naweeen.

Ik had behoorlijk flinke naweeen en ze leken op de eerste weeen voor de bevalling, ik moest af en toe echt eventjes mee ademen om er doorheen te komen. Ik had er alleen last van tijdens het geven van borstvoeding omdat je dan ook weer oxitocine aanmaakt (wat ook weeen opwekt).

17. sandra

sandra Fanatiek lid

Bij de eerste geen last van gehad, bij de tweede wel een paar dagen lang, vond het geen lekker gevoel, maar goed te handelen met paracetamol.

18. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Beide bevallingen waren erg snel.
    1e duurde 3 uur en 48 minuten. GEEN naweeën gehad.
    2e duurde 2 uur en 42 minuten. ERGE naweeëen gehad. Zo erg dat ik Dinja af en toe moest laten wegpakken bij me omdat ik geen kant op kon van de pijn.....Heeft bijna een week geduurd, werd wel steeds minder heftig.

19. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb bij beide zwangerschappen naweeen gehad, vooral bij het voeden (bv). Ik mocht er paracetamol voor nemen, wat wel wat helpt. Volgens mij is er verder weinig aan te doen en is het een kwestie van een paar vervelende pijnlijk dagen, maar bedenk dat het ook een functie heeft.....
    Succes!

20. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier bij alledrie mijn kinderen heel erge naweeen gehad bij de laatste bevalling heb ik direkt gevraagt naar 2 paracetamolletjes dat heeft best goed geholpen

Deel Deze Pagina