Ik vroeg me af wat jullie merkten bij het sprongetje rond de 4 maanden. Geloof dat hij al kan starten rond de 14 weken. Ons zoontje zit er volgens mij nu in. Slaapt bijv. opeens niet meer door. Wil weer drinken 's nachts... (hadden we al een tijdje niet meer gehad) Hangt wat meer aan mama (in bed leggen is standaard huilen; begint al als ik zijn slaapzak aantrek) En, sliep jullie kindje later wel weer door (opeens?) Normaal slaapt onze kleine man tot 7.15. Hij wordt nu wakker rond 5.00. Is het dan slim om hem na dat flesje wel weer gewoon om 7.15 te wekken (om het ritme te behouden?) of lekker laten liggen tot dat hij wakker wordt?
of het een sprong is bij ons weet ik niet... heb van de andere spongen bij haar nooit wat gemerkt.... dochterlief slaapt al 9 weken door, en wil nu opeens ook weer nachtvoeding om half 3 in de nacht, drinkt ook slechter overdag, ik hoop dat het gauw weer voorbij is.... slecht drinken doet ze nu een week of 2 en wakker worden in de nacht nu bijna een week
ja, hier ook hij begon wakker te worden en wakker te blijven 2-3 uur lang of zo. had constant honger. het was echt erg lastig en duurde echt 1,5 maand of zo. hij werd ook voor het eeerst ziek in deze periode. (maar goed, hij kan zijn flesje gewoon vast houden, aan de cord van zijn muziek knuffel trekken om muziek te luisteren) daarna werd slapen ietsje beter. het was hier tot aan de 11maanden sprong het ergste.
wij zijn de 19weken sprong eindelijk uit sinds een week of 3. Pfff wij hadden elke dag gebroken nachten, werd steeds wakker terwijl hij al vanaf 6weken doorsliep. Het heeft hier dus echt lang geduurd. Het was overigens geen honger want een fles wilde hij nooit. Maar Tycho is ook echt met sprongen vooruit gegaan want hij kan nu draaien vanaf zn rug naar zn buik (5maanden) en van zn buik naar zn rug ( 5,5maand) en hij begint ineens als een gek geluiden te maken van hoge geluiden in de box tot een soort van brabbelen als hij bij je op schoot zit. Wat het ritme betreft zou ik gewoon je kleintje volgen. Als je de sprong weer uit bent gaat alles waarschijnlijk wel weer volgens het normale. Liefs
hier nu volgens mij ook in deze sprong. Ze sliep door en doet dat nu niet meer. nouja, af en aan. niet hele nachten wakker gelukkig. Ook de slaapjes overdag gingen minder goed. vandaag ligt ze wel weer goed te slapen. En veel nieuwe dingetjes nu: probeert te rollen, gaat zelf rechtop zitten op schoot, geluidjes kraaien.
@Sassie25; pffff jeetje das lang!! Wanneer begon de 19 weken sprong? Mijn dochter is echt al 1,5mnd elke nacht bijna ieder uur wakker (morgen is ze 5mnden). Er is wel ook een tandje door, dat zal ook meespelen, maar kan dus echt zoalng duren? Ze leert op het moment wel echt heel veel, zelf omrollen en zwemmen op de buik !! Succes allemaal met de sprongen !!! Liefs Anouk
ja dat sprongetje hebben wij wel gemerkt hoor (al kwam ik er later achter dat het wel eens een sprongetje zou kunnen zijn geweest haha) ze sliep in eens niet meer door snachts, werd op de vreemdste tijden wakker voor een fles terwijl ze al vanaf 4 weken oud doorsliep snachts. het leuke aan een sprongetje vind ik wel dat ze daarna ineens nieuwe dingen kunnen maar hij was hier weer snel voorbij hoor dus we gaan voor het volgende sprongetje
het doet mij wel goed dat velen het herkennen... ben je net zo blij dat hij doorslaapt en dan doet hij het niet meer wist wel dat dat er aan zat te komen, maar toch hoop je van niet haha... Gaat wel weer over