Hey Dames, Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat, als jullie je kindje in het openbaar voedt. De borstvoeding gaat op zich best goed. Nu ben ik met vakantie geweest, waardoor ik veel regelmatiger in het openbaar heb gevoedt. Maar 9 van de 10x dronk ze slecht, met als gevolg eerder weer willen drinken. Ze is dan zo afgeleidt. Nu is ze natuurlijk bijna 4 maanden, dus wil alles om haar heen graag meemaken. Ik heb me er maar bij neergelegd, dan maar wat vaker drinken. Maar soms was het best lastig. Hebben jullie kindjes dit ook?
Mijn twee oudsten hebben dat ook gehad. Zelfs met thuis voeden. Er is op een gegeven moment gewoon teveel te zien. Mogelijk dat er ook een paar regeldagen zijn bij geweest of is ze zoiezo erg onder de indruk geweest van de hele reis en het zijn op een andere plaats. Gaat het nu weer goed?
Ja, herkenbaar. Eerst kon ik overal voeden (toen we het eenmaal onder de knie hadden) maar nu ze rond de 4 maanden is gekomen, kijkt ze om zich heen in het openbaar en is dat eigenlijk heel lastig geworden. Zelfs thuis wordt ze afgeleid, bijv. door de TV (meestal kijk ik geen TV als ik voed, maar soms heb je van die uitzonderingen). Net begon ze pas goed door te drinken toen het programma was afgelopen en de TV uitging! Maar soms is het zelfs het licht of mijn man die langsloopt al genoeg om afgeleid te worden.
Ons mannetje drinkt ook veel moeilijker in het openbaar, schrikt dan van alle vreemde geluiden en wilt natuurlijk ook alles zien... Erg vervelend maar wel normaal dat ze nu wat meer willen rondkijken
Hier is het al zo dat papa de kamer uitmoet als ik 's morgens en 's avonds op bed wil voeden. Of hij moet heel stil naast me blijven liggen, opstaan om te douchen is niet mogelijk want dan laat Simone geheid weer los. In het openbaar voeden doe ik niet meer omdat ze zoveel andere dingen kan eten inmiddels. Het zou om deze reden ook niet meer kunnen denk ik.
Dat hebben wij ook een tijd gehad ja, dat zelfs papa teveel afleiding was. "Het is een fase." Ik ben een tijdje bij vrijwel elke voeding boven gaan zitten. Tv-kijken tijdens het voeden, papa die aan het koken is of opa die op de bank een kopje koffie zit te drinken...er kwam van drinken niks meer terecht. Nu gaat het weer prima. het scheelt trouwens ook als je iets langer wacht met voeden. Als ons zoontje echt honger had dronk ie wel door hoor, wat er ook gebeurde.
Herkenbaar: rond 3/4 maanden moest ik echt op een aparte en rustiger kamer gaan zitten om te kunnen voeden. Bij T was dat ook het moment dat hij van goede slaper snachts naar dramaslaper snachts veranderde, mede doordat hij overdag veel minder dronk. Is pas na zn eerste verjaardag goed gekomen. M sliep voor die 3/4 maanden al slecht, dus geen verschil gemerkt ...
inderdaad heel herkenbaar. Ook dat bij thuis voeden het minste of geringste al afleidt. Gisteren kon ik zelfs niet eens een slokje uit een glas water drinken, want dat was al spannend genoeg om los te laten, glas te bestuderen en gezellig te gaan zitten lachen *smelt* Ben benieuwd of het hier ook een fase is
Hier duurde het een maand of twee /drie, geloof ik. Wat ik ook wel gedaan heb is voeden terwijl ik een gehaakte poncho droeg. Wel met vrij grote gaten voor de ventilatie. Maar hij had dan minder afleiding. En als hij toch losliet, was er niks te zien. Met het warme weer dat er anakomt niet ideaal, maar misschien voor andere momenten wel een tip!
Herkenbaar dus. Ik zag op vakantie wel eens andere moeders borstvoeding geven en zag de kleine rustig drinken, terwijl ik een spartelend meisje bij me had liggen. Ook thuis moet ik echt naar boven en dan het liefst liggend voeden. Lastig hoor met een peuter, die overal wil zijn waar mama is! Ze is zoiezo erg onrustig de laatste 3 dagen, ook met slapen gaat het minder. Zal vanzelf wel weer over gaan. Bedankt voor jullie reacties. Toch altijd prettig te horen, dat je niet de enige bent.
Wat is dat heerlijk he, als ze ineens opkijken en lachen of lieve geluidjes beginnen te maken. Vind ik die bijzondere momenten!
Inderdaad, ik denk ook dat ik ga stoppen haar wakker te maken voor de late voeding. Het is zo'n worsteling, omdat ze niet genoeg honger heeft. Alleen maar kijken kijken kijken. Meestal maken we haar wakker om 22.30. Nu kwam ze (wat nooit gebeurt) om 21.15 u en wat schetst mijn verbazing: doorgeslapen tot 6.30! Terwijl ze normaal weer om 5 uur komt. Eerder gegeven en langer geslapen?
Ik heb inderdaad ook de ervaring dat wakker maken niet gunstig is! Gewoon zelf het ritme laten bepalen.
Ja, dat gaan we nu ook proberen. Gewoon zelf laten bepalen. Tenzij ze dan 2x in een nacht gaat komen, want dat gaat me echt te ver voor een baby van 4 maanden!
Tja, als dat het ritme is, is dat het ritme. Als je gewoon voedt slaap je zelf ook eerder dan wanneer je twee uur met een huilend kind zit.
ja, geweldig Hier zit ze sinds een paar dagen het liefst slokslokslok smiiiiiiiiile slokslokslok smiiiiiiiiiiile slokslokslok smiiiiiiiiile schiet voor geen meter op met voeden op die manier, maar ik kan alleen maar heel verliefd terug lachen
Dat gebeurt hier (bijna) nooit en als ze honger heeft, wordt ze uiteraard gevoed, dat spreekt voor zich! We gaan nu iets later richting bed (23.00 u) en maken haar niet wakker, maar ze wordt nu wakker van ons (gebeurde nooit om 22.30 u) en dan wil ze wel drinken. Ze drinkt dan lekker door. Prima geregeld dus.