Zoals de titel al zegt, heb ik vanmiddag/vanavond een feestje, maar om 18:30 moet ik de menopur spuiten. Wat zal ik doen? 1. Het feestje is in de buurt, dus ik fiets rond half 7 ff naar huis en kom snel weer terug voor het eten: ben nog op zoek naar een smoes, want ik wil niet iedereen uitleggen, waarom ik ineens even weg was. 2. Ik neem het mee en bereid de spuit thuis voor, en zet de spuit op het toilet: maar kan dat wel en loop ik niet het gevaar dat de vloeistof per ongeluk uit de spuit gaat als ik m'n tasje ff scheef houd? En uit is het uit hygienisch oogpunt wel verstandig? En kan ik het wel ongekoeld een tijdje in mijn tasje bewaren? 3. ik neem alles mee en bereid de spuit daar ter plekke: eigenlijk geen optie, want waar zal ik dat dan doen, tis een secuur werkje en ik wil natuurlijk niet dat iemand het ziet... 4. Ik kom pas na half 7 op het feestje (met het risico dat het buffet al gaande is en niet echt een gezellig optie) 5. Ik ga voor half 7 weg en kom niet meer terug (ook niet echt gezellig om voor het eten weg te gaan) 6. Iemand nog andere creatieve oplossingen? Wat zouden jullie doen, hebben jullie ervaring met dit soort situaties? Alvast bedankt!
Hoi als het in de buurt is zou ik gewoon even naar huis gaan denk niet dat het iemand echt opvalt dat je even weg ben vooral niet als het echt druk is, maar mocht er toch iemand naar vragen kan je zeggen dat je last had van je maag en daar medicijnen voor heb en die vergeten was of iets in de trant van. Ik zelf heb weleens gonal-f meegenomen want volgens de arts kon dit geen kwaad had het toen in aluminium gedaan blijft het langer koud in. Heel veel plezier op het feestje
denk dat als het een druk feestje is dat het idd niet opvalt als je even weg bent. anders zou ik het van te voren klaar maken en op het toilet in spuiten, heb je een klein doosje wat helemaal afgesloten kan worden, ik deed het in het doosje van mijn puregonspuit met de pregnyl die ze in het zh voor mij hadden klaar gemaakt volgens mij zat daar toen ook niks op om hem aftesluiten, wel in een paar tisseus gedaan zodat ie niet zou breken. succes hoop dat je een goede oplossing vindt waar je je prettig bij voelt
Dankjulliewel . Dat zijn inderdaad wel de meest handige opties. Ga es kijken of ik iets van een smal doosje heb en de tip van alluminium vind ik ook een goeie. Ik ga hoe dan ook de spuit van te voren wel klaar maken, maar of ik 'm meeneem of snel ff naar huis fiets, denk ik nog ff over na...
Ik snap dat als je nog niet zo ervaren bent in het spuiten dat het lastig is, maar je beperkt jezelf hiermee en dat vind ik jammer. Ik heb een handig curverbakje en daar prop ik de ampullen, naalden, spuitjes, en alcoholdoekjes altijd in. Ik neem dan ergens (bijv wc) het dekseltje van het bakje als werkblad. Ik maak dan eerst de spuit plus naald klaar, breek het eerste vochtampul en zuig die leeg en spuit die dan in een poederampul. Dan pak ik het volgende vochtampul en breek die ook. Vervolgens spuit ik die in een ander poederampul en zuig het weer op, spuit het leeg in een poederampul etc etc. Ik spuit 2 vocht en 5 Poeders. Dus ben ik best wel ff bezig. Vervolgens jas ik het in de buik. Gebruikte materialen zoals naalden en ampullen stop ik weer terug in het bakje. Menopur hoef je niet in de koelkast te bewaren, dus dat maakt verder niets uit. Ik zou als ik jou was ook voor zoiets gaan. Ver van te voren klaarmaken lijkt mij niet handig. Als je te lang wacht met injecteren lijkt het soul dikker (au) te worden. Probeer te onderzoeken of je niet gewoon ergens anders kunt spuiten, wc of auto of buiten om een hoekje haha. Dan maak je het voor jezelf niet extra extra belastend. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, hoe dan ook: veel succes!!
Ik moest 3 keer per dag menopur spuiten, dus ook op mijn werk. Volgens de gyn kon ik het gewoon thuis klaarmaken en dan ongekoeld meenemen en een paar uur later spuiten, als er maar niet meer dan 12 uur tussen zat. Ik deed de spuit altijd in een brillenkoker die ik dan met tissues volstopte tegen het schuiven. Succes.