ik ben bezig met sollicitatiebrief te schrijven voor kinderen op te vangen na school,' is dit een beetje een goede brief of moet er nog wat bij?? ben geen ster in brieven schrijven tips zijn welkom .... 11 November. Geachte Meneer Mevrouw, Na aanleiding van u vacature in de .... van 7 november stuur ik deze brief om mijn interesse voor het opvangen van u kinderen te tonen. Na de geboorte van mijn dochter hebben we besloten dan ik stopte met mijn kappers werk om voor onze dochter te zorgen nu zij wat ouder word lijkt het mij weer leuk om er wat bij te doen. Het spreekt mij aan om u kinderen op te vangen na schooltijd. Heb een tijd de kinderen van me broer uit school gehaald en na school opvangen vond dit leuk om te doen, maar omdat wij verhuist zijn naar .... en geen tweede auto meer hadden kon dat helaas niet meer. Ik vind het leuk om met kinderen bezig te zijn een spelletje te doen of lekker te wandelen Spreekt mijn brief u aan dan hoop ik dat u mij de kans geeft om deze brief verder aan u toe te lichten in een gesprek Met vriendelijke groet
ik zou hem even door de spellingcontrole halen + leestekens toe voegen. me= mij of mijn. U kinderen = uw kinderen. en we geen tweede auto meer hebben i.p.v. hadden denk ik of heb je weer een auto nu? Ik zou ook iets meer over jezelf vertellen , wie je bent hoe je in het leven staat en de laatste zin vervangen door 2 of 3 zinnen die duidelijk maken wat je kan bieden. je hoeft er niet bij te vermelden dat het de kinderen van je broer waren maar vermelden dat je eerder kinderen van de leeftijd... en.. opgevangen hebt na en voor school en dat dit niet meer ging vanwege de verhuizing. Heel eerlijk als ik zo'n brief zou krijgen zou ik je niet op gesprek laten komen, het komt op mij over alsof je een meisje van 15 bent.
Ziet er opzich netjes uit, maar zou er in zetten hoe oud jouw kinderen zijn hoe oud je bent. Iets meer info over jezelf dus. En de spelfouten er uit halen. Uw kinderen, kinderen van m'n broer, etc.
Idd even op de spelfouten letten. En bij deze zin ( Heb een tijd de kinderen van me broer uit school gehaald en na school opvangen vond dit leuk om te doen, ) de zin laten beginnen met Ik heb een tijd..... Verder idd meer over jezelf vertellen, zodat ze ook een idee krijgen wie ze eventueel op gesprek uitnodigen. Vertel eventueel iets over je hobby's enz.
Is het de bedoeling dat je gastouder aan huis wordt ofzo? Als die mensen in aanmerking willen komen voor kinderopvangtoeslag, moeten ze wel iemand hebben die de juiste papieren heeft. Zou jij bereid zijn die te halen? Dan zou ik dat er in ieder geval bij zetten. Verder inderdaad even spelfouten eruit halen en meer over jezelf vertellen. Waarom ben jij de beste kandidaat voor hun?
.... 11 november 2012. Geachte heer, mevrouw, Naar aanleiding van uw vacature in de .... van 7 november jongstleden stuur ik u deze brief om mijn interesse voor het opvangen van u kinderen te tonen. Na de geboorte van mijn dochter hebben we (--> wie? je man en jij? is niet duidelijk) besloten dat ik zou stoppen met mijn kapperswerk om voor onze dochter te zorgen. Nu zij wat ouder wordt lijkt het mij weer leuk om er wat bij te doen. Het spreekt mij aan om uw kinderen op te vangen na schooltijd. Ik heb een tijd de kinderen van mijn broer uit school gehaald en na school opgevangen. Ik vond dit leuk om te doen, maar omdat wij verhuisd zijn naar .... en geen tweede auto meer hadden kon dat helaas niet meer. Ik vind het leuk om met kinderen bezig te zijn een spelletje te doen of lekker te wandelen. (Ik zou hier nog meer toelichten WAAROM je die kinderen wil opvangen, wat ben je van plan te gaan doen, bijvoorbeeld eerst met z'n allen iets drinken, dan naar buiten als het weer goed is anders een spelletje, dan vrij spelen, dan ophalen, ik zeg maar wat. Wees concreet!) Spreekt mijn brief u aan dan hoop ik dat u mij de kans geeft om deze brief verder aan u toe te lichten in een gesprek Met vriendelijke groet[/QUOTE] Hopelijk heb je er wat aan!
bedankt voor jullie tips heb me brief wat aangepast ..... 11 november. Geachte heer, mevrouw, Naar aanleiding van uw vacature in de actief van 7 november stuur ik u brief om mijn interesse voor het opvangen van uw kinderen te tonen. Mijn naam is .... en ik ben moeder van een meisje van 1 jaar en 4 maand. Mijn hobby zijn om lekker te koken en te lezen. Na de geboorte van mijn dochter hebben mijn man en ik besloten om te stoppen met mijn kapperswerk om voor onze dochter te zorgen. Nu zij wat ouder wordt lijkt het mij weer leuk om er wat bij te doen. Het spreekt mij aan om u kinderen op te vangen na schooltijd. Ik heb een tijd de kinderen van mijn broer uit school gehaald en na school opgevangen. zij hebben de leeftijd van 11, 8 en 7 jaar dit ging niet meer vanwege de verhuizing. Ik ben enthousiast,verzorgend en houd van wandelen,lezen en lekker gek doen met de kinderen. Vind het belangrijk dat de kinderen opgevangen worden in een huiselijke en gezellige omgeving waar ze zich veilig voelen en ze zichzelf kunnen zijn. Spreekt mijn brief u aan dan hoop ik dat u mij de kans geeft om deze brief verder aan u toe te lichten in een gesprek Met vriendelijke groet
..... 11 november. Geachte heer, mevrouw, Naar aanleiding van uw vacature in de actief van 7 november stuur ik u deze brief om mijn interesse voor het opvangen van uw kinderen te tonen. Mijn naam is .... en ik ben moeder van een meisje van 1 jaar en 4 maand. Mijn hobby's zijn om lekker te koken en te lezen. Na de geboorte van mijn dochter, hebben mijn man en ik besloten om te stoppen met mijn kapperswerk om voor onze dochter te zorgen. Nu zij wat ouder wordt, lijkt het mij leuk om wat er bij te doen. Het spreekt mij aan om uw kinderen op te vangen na schooltijd. Ik heb een tijd de kinderen van mijn broer uit school gehaald en na school opgevangen. Zij hebben de leeftijd van 11, 8 en 7 jaar(Was deze leeftijd tijdens de periode van het opvangen,of zijn zij nu zo oud?) dit ging niet meer vanwege de verhuizing.(Ik zou deze zin anders doen) Ik ben enthousiast,verzorgend en houd van wandelen,lezen en lekker gek doen met de kinderen. (In het begin heb je het ook al over hobby's, ik zou het dus maar 1x vermelden.)Ik vind het belangrijk dat de kinderen opgevangen worden in een huiselijke en gezellige omgeving waar ze zich veilig voelen en ze zichzelf kunnen zijn. Spreekt mijn brief u aan dan hoop ik dat u mij de kans geeft om deze brief verder aan u toe te lichten in een gesprek Met vriendelijke groet
Ik mis wat enthousiasme in je brief. En dat jij van lezen houd lijkt niet echt relevant voor de functie. Want als jij lekker ga lezen wie houdt zich dan bezig met de kinderen? Ik heb heel aso ff wat zitten veranderen. Maar misschien heb je er wat aan =============================== Geachte heer, mevrouw, Na het lezen uw vacature in de actief van 7 november ten behoeve van de opvang van uw kinderen was ik helemaal enthousiast! Mijn naam is .... en ik ben moeder van een meisje van 1 jaar en 4 maanden. Na de geboorte van mijn dochter hebben mijn man en ik besloten dat ik zou stoppen met mijn kapperswerk. Zo had ik alle tijd om voor onze dochter te zorgen. Nu zij wat ouder wordt, heb ik weer tijd om er weer wat bij doen. Graag zou ik uw kinderen vangen na schooltijd. Ik heb een periode (hoe lang? Of bijv maanden) de kinderen van mijn broer uit school gehaald en na school opgevangen. Zij hebben de leeftijd van 11, 8 en 7 jaar, helaas ging dit niet meer nadat zij verhuisd waren. Ik ben enthousiast, verzorgend en houd van leuke dingen doen met de kinderen: zoals wandelen, spelletjes doen, ... Ik vind het belangrijk dat de kinderen opgevangen worden in een huiselijke en gezellige omgeving waar ze zich veilig voelen en ze zichzelf kunnen zijn. ...hier nog iets bij er zullen wel meer mensen zijn die dit vinden, maar waar blijkt dit uit of hoe denk je dit te waarborgen....Elym noemde dit ook al op Graag zou ik mijn brief toe te lichten in een gesprek.
Misschien kun je vermelden waarom je oude oppaskindjes het zo fijn vonden bij jou te zijn. Echt goede voorbeelden geven is belangrijk. Als het oudere kinderen zijn dan kun je misschien pedagigisch gezien nog aangeven wat je belangrijk vindt. Wat zijn jouw normen en waarden. Maken kinderen eerst het huiswerk af of mogen ze eerst even vertellen wat ze die dag hebben meegemaakt onder een kopje thee. Hoe geef je ondersteuning in het huiswerk of zorg je ervoor dat de tijd na school ook nog uitdagend is voor de kinderen. Lerende spelletjes e.d.
Is het voor een bso? zo ja dan heb je daar een relevant diploma niveau 4 of 5 voor nodig. Ook zul je meer relevante ervaring moeten vermelden dan je nu doet. de brief van bouwjaar is een stuk beter! Het enige wat er nog in moet is waarom ze voor jou moeten gaan. Ik lees nu meer een opsomming van jouw leven dan een aanbeveling van jezelf.
ik zou inderdaad voor zoiets als bouwjaar typte gaan, dat is wat enthousiaster. wat ik altijd doe als ik een sollicitatiebrief maak, is bedenken wat de ander horen wil en inderdaad ff door de spellingcontrole en laten lezen door iemand anders. succes, lijkt me wel heel leuk om te doen!
Dit is inderdaad heel belangrijk.! Dat jij het 'leuk' vindt om weer wat 'erbij te gaan doen' nu je dochter wat ouder is, zou voor mij lang niet voldoende zijn om je op mijn kinderen te laten passen... Waarom vind jij juist dit zo 'leuk'.? (zou sowieso proberen dit woord te vermijden). Waarom ga je niet iets anders doen.? Er zijn zoveel dingen 'leuk' om te doen.. Niet onaardig bedoeld hè, ik begrijp wat jij wil zeggen, maar het is niet concreet genoeg. Misschien meer aangeven wat het voor jou een interessante functie maakt, en vooral, waarom het juist voor de kinderen goed zou zijn dat jíj deze functie krijgt.
Ik heb even in het rood wat aangepast. Gaat meer om schrijffouten en leestekens. Ik zou er zelf deze brief van maken. Geachte Heer/ Mevrouw, Hierbij wil ik graag solliciteren op de vacature die u heeft geplaatst in de .... op 7 november. Ik heb ervaring in het opvangen van kinderen. Dit heb ik een tijd gedaan voor familie maar door omstandigheden ben ik daar mee gestopt. Ik ben graag met kinderen bezig en kijk er naar uit om ook tijd door te brengen met uw kinderen. (wel aanvullen waarom je graag de kinderen zou opvangen, positief benaderen) Ik hoop dat dit alles u nieuwsgierig heeft gemaakt en ik in een gesprek meer over mezelf mag vertellen. Ik hoop gauw wat van u te horen. Met vriendelijke groet, .......