ff een vraag... ik ben er nu net achter gekomen dat ik zwanger ben!En ik kan het wel van de daken schreeuwen... maarja vanaf wanneer vertel je het eigenlijk?Wie kan daar mij een antwoord op geven?
Wat jij zelf wilt eigenlijk.... Wij hebben het vrijwel gelijk aan onze beste vrienden verteld, en mijn ouders. Want tja, stel dat het mis zou gaan, dan konden wij vast ook wel hun steun gebruiken. Ook op mijn werk heb ik het aan de mensen die veel met mij samenwerken met een week of 7 wel verteld, want voelde me niet altijd even toppie, dus zo hoefde ik ook geen smoesjes te verzinnen, wel zo makkelijk... Maar verder, de mensen die niet dicht bij ons staan, de collega's met wie ik niet samenwerk enz enz, die hebben we het verteld na een positieve termijn echo!
Ligt eraan wat je zelf wilt. Wij hebben het alleen aan mijn ouders en zusje verteld en mijn beste vriendin. Als ik een echo heb gehad en alles ziet er goed uit vertel ik het wel aan vrienden en overigen familie. Mocht het mis gaan hoeft van mij niemand het te weten alleen mijn naaste familie. Zo word je er ook niet steeds aan herinnert! Maar dat is natuurlijk persoonlijk waar voel jij je lekker bij? Wij hebben voor de zwangerschap van onze dochter een miskraam gehad en vond het toen erg moeilijk om steeds tegen mensen te vertellen dat het mis was gegaan. Daarom ben ik nu wat voorzichtiger!
GEFELICITEERD, ik vind ook dat je moet doen waar je jezelf het best bij voelt. Ik heb het mijn twee beste vriendinnen verteld, mijn collega's op de afdeling waar we een heel hecht team mee vormen en vandaag mijn schoonouders ingelicht en morgen mijn ouders. En mijn zusje en zwanger waren ook een van de eerste personen waar wij het aan verteld hebben. Verder wacht ik ook eerst tot de eerste goede echo en dan overwegen wij misschien ook om meer familieleden te vertellen en vrienden, maar wie weet wachten we wel tot de 12 weken voorbij zijn. Succes ermee!
Ik heb het vrijwel direct van de daken geschreeuwd en het bijna iedereen verteld die op mijn pad kwam! Was zo ontzettend blij dat ik het nog wel aan de kassa-meisjes/jongens wilde vertellen (heb me gelukkig ingehouden hoor)... Helaas is het mis gegaan. Wat me opvalt is dat iedereen heel lief en steunend is/was. Bij hoogtepunten en dieptepunten in mijn leven zit ik er vol van en kan ik het niet laten om er over te praten. Dus ik denk dat ik het de volgende keer weer hetzelfde zal doen. (zit in mijn aard ). Ik wens je een zorgeloze zwangerschap toe. Fijn is het he! Liefsl Lola2
Allereerst gefeliciteerd! Wij hebben het meteen na de test aan mijn ouders en de achterburen van mijn ouders verteld. Ik kan mijn mond toch niet houden tegen mijn moeder en de achterbuurvrouw is nu 13 weken zwanger van de tweede dus kan daar mooi mee kwekken. Onze buren weten het inmiddels ook omdat ze ons met de wagen hebben zien lopen dus tja dan kun je niet anders he.
Wij zijn van plan om het rond de 9e week van mijn zwangerschap aan mijn ouders en schoonouders te vertellen. Mijn moeder is dan jarig en ik wil dan mijn ouders met een leuk cadeautje verrassen. Alle andere mensen moeten maar wachten tot de eerste 12 weken echo daar is. Ik hoop wel dat ik zo lang mijn mond kan houden, het liefste zou ik het tegen iedereen vertellen :-#
Wij hebben het na een paar dagen meteen aan iedereen verteld. Nu achteraf denk ik weleens, wat als het mis was gegaan? Maar we waren (en zijn nog!) zo blij, dat zwijgen onmogelijk was. Het gaat gelukkig allemaal prima tot nu toe en ik heb er dan ook geen seconde spijt van gehad dat we het meteen van de daken hebben geschreeuwd. Proficiat met je zwangerschap en geniet ervan, je moet doen waar jij je het beste bij voelt!
Wij hebben het ook gelijk aan mijn vader mijn schoonouders, zusje en schoonzussen verteld. En ik heb aan vriendin verteld die nu ook 23 weken zwanger is De rest vertellen we het als we de 1e echo gehad hebben!