Wat is dit nou? Wel of niet zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nootje91, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nootje91

Nootje91 Nieuw lid

25 feb 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi leden,

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben een meid/vrouw (of jongevrouw, haha) van 25. Afgelopen zomer heb ik een eierstokontsteking gehad en ben hiervoor opgenomen geweest in het ziekenhuis.
    De oorzaak hiervan is niet bekend. SOA testen ed, bloed, alles is gecontroleerd maar een oorzaak hebben ze niet kunnen vinden.

Omdat ik lang last bleef houden van buikpijn heeft de gynaecoloog mij geadviseerd te stoppen met de pil. Hetzij voor een paar maanden. Nu is het zo dat ik inmiddels een half jaar gestopt ben met de pil. De pil werkte bij mij altijd al niet afdoende : altijd dwars er doorheen ongesteld, gemiddeld 2 keer per maand. Alles geprobeerd met de huisarts, maar niets gaf het gewenste resultaat, dus ik was maar al te blij met het stoppen.
    Mijn vriend en ik hebben het erop gegooid dat we het wel zien, als ik zwanger raak. We zijn er dus in principe niet heel bewust mee bezig, maar stiekem wil ik het toch wel erg graag.

Van mijzelf heb ik een onwijs regelmatige cyclus. Standaard iedere 28 dagen mijn eerste dag ongesteld. Ik kan er een klok op gelijk zetten.

Nu genoeg intro.

27-01-2016 werd ik ongesteld. Ik was toen een week over tijd. Had getest, maar negatief. Na de test werd ik dus ongesteld.
    04-02-2016 had ik ineens na het plassen een enorme veeg roze afscheiding. Ik had sinds ik gestopt was met de pil geen buikpijntjes meer, maar die waren wel weer aan het opspelen en zodoende ging ik de link leggen.
    09-02-2016 moest ik, volgens de berekeningen, mijn ei hebben, dus de roze afscheiding was vreemd. Waar kwam dit dan vandaan?
    16-02-2016 kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Ik heb getest, maar negatief.
    24-02-2016 had ik weer ongesteld moeten worden, volgens mijn normale cyclus, maar dat werd ik niet.
    Vandaag, 25-02-2016 heb ik ineens een bloeding. Niet heftig (normaal is mijn mentruatie heviger), maar ik bloed wel.

Borsten zijn zwaar, heb sinds een aantal weken (datum niet bijgehouden) af en toe vreselijke hoofdpijn en ik ben onwijs moe.

Wat is nu wijsheid? Zie ik spoken? Wanneer zou ik eventueel weer moeten testen om zwangerschap volledig uit te sluiten?

Mijn moeder is overigens bekend (bij al haar 5 zwangerschappen) met pseudo-menstruatie de eerste maanden. Is dit erfelijk?

Jullie zullen wel moe worden na het zoveelste spookbericht, haha, maar ik kon me niet bedwingen.

2. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou er een heel gevoelige test tegenaan gooien. (Of heb je dat al gedaan?) die nieuwe predictor early bv..

En anders misschien even een bloedtest? Zeker gezien de zwangerschappen van je moeder..

Succes in ieder geval. Hoop voor je dat t raak is.

3. Nootje91

Nootje91 Nieuw lid

25 feb 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe getest met de gewone van clearblue.. Ik zal eens kijken voor zo'n gevoeligere. Is die ook gewoon bij de drogist te verkrijgen?

Deel Deze Pagina