Op 19 augustus 2008 ben ik mama geworden van een prachtige dochter. Ik heb haar vier maanden lang borstvoeding kunnen geven en na 5 maanden was ik helemaal afgebouwd met de borstvoeding. Nu meer dan een half jaar na het stoppen met de borstvoeding komt er nog steeds een druppeltje melk uit mijn tepels wanneer ik hierin knijp... Is het normaal dat het zo lang duurt voor het helemaal weg is? Op zich vind ik het niet heel erg hoor het is niet zo dat ik lek gelukkig. Maar omdat mijn libido nog steeds sinds de bevalling ver te zoeken is en ik weet dat daar een verband tussen zou kunnen zijn (prolactine en libido) dacht ik vraag het toch maar even na. Groetjes en alvast bedankt!
Hallo, Vrouwen kunnen nog lang na het afbouwen wat melk blijven `lekken`. Wanneer je steeds probeert of er nog 1 druppeltje komt dan blijft dat ook in stand. Overigens zijn die kleine hoeveelheden helemaal niet te beschouwen als zijnde dat je nog melk produceert. Met andere woorden, ik denk dat je prolactine zeker niet verhoogd is als gevolg van die paar druppeltjes. Soms duurt het gewoon wat langer na een zwangerschap voordat alles weer helemaal werkt zeg maar. Bij de ene vrouw duurt dat langer als bij de andere. Dat lekken zou ik me niet te druk over maken. Ilse
OK, (even een kort bericht omdat ik dan een beter overzicht houdt of er nog vragen openstaan.....) Ilse