Wie oh wie gebruikt ook de vitamine pillen van Puur mama? Ik las wel een topic over de tabletten van de Etos dat daar goede resultaten mee behaald zijn maar nu vraag ik me toch af of er ook meiden zijn die goede resultaten hebben behaald met de variatie van VSM. Of dat ik weer de miskoop van de eeuw heb gedaan?
Ik denk dat er ongeveer hetzelfde in beide pillen zit maar wat mij opviel is dat de Etos pillen ook Vitex hebben en daarover had ik gelezen dat het de eisprong kan stimuleren.
ik heb vanaf het begin (en nu nog) die van vsm gebruikt (puur mama) maar welke "resultaten" wil je ermee behalen als ik vragen mag? dat begrijp ik niet zo goed....die pillen zijn een aanvulling van vitamines die je lichaam nodig hebt, en zeker tijdens zwangerschap..tis niet zo dat ze een of ander iets in je lichaam bevorderen waardoor je misschien "eerder" zwanger zou zijn, want zo begrijp ik je vraag nu tenminste?
Ik slik sinds ik zwanger ben ook Puur Mama, daarvoor alleen foliumzuur en Davitamon Vitamine pillen. Maar merk geen verschil in hoe ik me voel..
foliumzuur alleen is niks meer en niks minder, en in puur mama e.d. zitten nog veel meer aanvullingen op wat je lichaam dagelijks nodig heeft....puur mama is een vitaminetablet waarin alles zit..... dus er zit wel degelijk een verschil tussen foliumzuur of puur mama van vsm.... wil je niks anders erbij slikken heb je aan welk huismerk foliumzuur dan ook genoeg. gr.smoekie
Echt meis het merk van zwangerschaps vitamienen heeft geen invloed op zwanger worden. Ik heb de topic ook gelezen van etos zwanger worden maar het heeft geen invloed op je zwanger worden. Ik slik vanaf dec. vorig jaar alleen foliumzuur. en de maand voordat we serieus zijn ben ik begonnen met Puur Mama van vsm. Omdat je het foliumzuur niveau het beste van te voren al kan aanvullen want ook al slik je al foliumzuur en is het niveau te laag tijdens de bevruchting kan je vruchtje al coplicaties krijgen... Dus als je pas slikt als je weet dat je zwanger bent kan je al te laat zijn Bevalt me prima..ook nu ik zwanger ben. De etos pillen vind ik erg groot en ook nog 2x per dag. Een mede zwangere van dit forum is gestopt met etos zwanger zijn en over gestapt op vsm omdat die van etos de visolie teveel aanwezig was Vsm puur mama heeft niet echt een smaak.
Foliumzuur is voornamelijk nuttig voor de ontwikkeling van je baby in de eerste paar maanden(voorkomen open ruggetje) Dus het is fijn als dat op een goed nivo zit. En Zink kan je vruchtbaarheid wel iets verbeteren (geloof ik). Tenminste als je daar te weinig van in je lichaam hebt. Maar met een normaal eetpatroon hebben we in de westerse wereld altijd wel zoveel vitamines in ons lichaam dat die vitaminepillen nauwelijks nodig zijn. (behalve foliumzuur dan) Waar je wel op moet passen is de hoeveelheid vit A. Daarvan mag je niet teveel binnenkrijgen. Als zo'n complete vitaminepil 100% van de dagelijkse hoeveelheid bevat, mag je verder niks meer eten met vit A. (maar dat zit niet in die van VSM) Ik heb die pillen ook na de 3 maanden zwangerschap nog gebruikt, omdat ik net te weinig eten binnen kreeg, en dus nog net wat extra vitamientjes kon gebruiken
That's right deepfreeze... als je alleen folumzuur slikt en daar bij een multi vitamine dan kan het te veel aan vtamine A een probleem worden/zijn. Dus die pillen kun je beter bewaren tot na je zwangerschap. Te veel vitamine A (zit veel in lever produkten pate, leverworst...) kan idd tot open ruggentje leiden. Folumzuur helpt hazenlip voorkomen maar ook andere "sluitingingen" in het menselijk lijf zoals het middenrif.