hoe kun je er nu niet mee bezig zijn. Word er knetter gek van! De wens is zo groot helemaal na de mk! Poeh wachten is zoooo ontzettend moeilijk
Als je eenmaal probeert om zwanger te raken dan ben je er bewust of onbewust altijd mee bezig. Onmogelijk dus om er niet mee bezig te zijn.
Tja, het klinkt misschien als een dooddoener, maar: gewoon uitzitten. De tijd gaat altijd vanzelf voorbij. Al merk ik wel dat het wachten nu na ruim anderhalf jaar makkelijker wordt, dus misschien is dit wel mijn cynische, hooploze houding . Ik weet niet hoelang jullie al bezig zijn? Zoek lekker veel afleiding in je werk, hobby's, sport en sociale contacten! Het wordt elke maand vanzelf 14dpo .
Ja, ik vond dat dus in het begin ook. Ik heb een paar maanden geleden hulp gezocht bij een vruchtbaarheidspsycholoog om met mijn boosheid, frustratie en verdriet om te kunnen gaan. Misschien is dat iets voor jou? Nogmaals, ik weet niet hoelang jullie in totaal al bezig zijn. Misschien komen jullie er nog wel niet voor in aanmerking; ik had namelijk een doorverwijzing nodig van mijn fertiliteitsarts. In dat geval hou ik het bij mijn voorgaande tip: zoek afleiding!
Toen ik na 12 maanden/rondes nog niet zwanger was heb ik niks meer gaan bijhouden. Dit gaf rust. Al wist ik toch ongeveer wanneer mijn eisprong was en wanneer ik weer ongesteld zou worden.
Misschien helpt het om er letterlijk even tussenuit te zijn, even wat ontspanning en afleiding? Weekje naar de zon ofzo?
Ik sluit me aan bij nizzie, afleiding zoeken werkt het beste. Plan bijvoorbeeld iets leuks, maak leuke uitstapjes. Wij hebben vorig jaar een stedentrip gemaakt bijvoorbeeld, de voorpret alleen is al leuk. Bedenken wat je wilt gaan doen etc. Heb je iets leuks om naar uit te kijken! En inderdaad, het wachten went op een gegeven moment ofzo... net als de teleurstelling als het weer niet gelukt is. Hoe triest ook
Ik denk dat je er gewoon doorheen moet en dat er geen super antwoord op gegeven kan worden. Ik doe zelf maar wat.. Het ligt ook wel aan de fase van de cyclus of ik er veel aan denk of niet. Vanaf dag 1 totdat ik ovulatietesten gebruik, ben ik er niet zo mee bezig. Vanaf de eisprong tot een week daarna ook niet echt, maar dan..... dan komt de week dat ik met alles wat ik voel denk "menstruatie of zwanger?" En dat is dan toch wel de meest irritante week waarbij geduld aardig op de proef wordt gesteld. Het enige wat mij dan enigszins helpt, is om tegen mezelf te zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen en dat ik weiger om steeds een week in een soort van wachtmodus te staan. Positieve test is zwanger, menstruatie is niet zwanger.. punt en doorrrrr. Dat houdt me tot nu toe best nuchter. En ja, natuurlijk ben ik er toch veel mee bezig maar zo sla ik er niet in door. Er niet mee bezig zijn lijkt mij inderdaad onmogelijk als je eenmaal hebt besloten om zwanger te willen worden.. Succes
Wij hebben in die periode (2 mk's en veel wachttijd) belachelijk veel gereisd, pretparken bezocht, films gekeken, etc. Deels als afleiding en deels als 'pleister op de wond'. Tijdens onze laatste verre reis ben ik zwanger geraakt.
Nou als ik dat was gaan doen, iedere keer er tussenuit had ik geen geld meer overgehouden. Afleiding werkt wel maar het blijft toch wel door je hoofd spoken. Maakt echt niet uit waar ik dan ben of wat ik dan doe. Het is echt niet zo dat je ineens na een week denkt, och ja ik had al lang ongesteld moeten zijn. Dat gaat je echt niet lukken als je iets langer bezig bent
Er niet mee bezig zijn is een illusie als je eenmaal de wens hebt. Kon het maar. Lekker onbevangen afwachten... wat een geklets. Accepteren dat t klote is, die dagen aftellen, het hopen, de uren wegkijken op de klok. Idd afleiding zoeken en tijd uitzitten. Lekker de ogen uit de kop janken als het niet gelukt is, maar je ook weer herpakken om door te gaan.
Er niet mee bezig zijn.... dream on en haat voor de mensen die zeggen misschien moet je het los laten Enige wat je kan doen is zoals de meesten zeggen afleiding zoeken... Mja dan zit je savonds weer op de bank en ga je weer malen.... dus ja het werkt maar voor even Ik denk zelf persoonlijk dat er niks anders op zit dan maar gewoon wachten wachten en wachten.
Ik weet hoe het is. De eerste keer dat ik stopte met de pil was ik na 3 rondes zwanger dit liep uit op een miskraam. Ik ben er op een gegeven moment zo mee bezig geweest dat het niet lukte en ik erg gefrustreerd raakt te als ik weer ongesteld werd. Na 7 rondes was ik er klaar mee en heb het naast me neergelegd. Ronde 8 werd ik zwanger en ondertussen een gezonde dochter van 1,5 ik heb me voorgenomen bij de volgende zwangerschap niet weer extreem bezig ermee te zijn en alleen mijn menstruatie in de gaten zou houden. En na 3 ronden ben ik opnieuw zwanger. Wat hierboven als is beschreven is idd afleiding zoeken en of naast je neer te leggen
Ik heb momenteel een serieuze schoonmaak en opruim tik ontwikkeld in de ellendige wachtdagen. Ons huis is nog nooit zo netjes geweest