Drukkend gevoel op borst

Discussion in 'De lounge' started by Baby09, Aug 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Het laatste jaar is er nogal veel gebeurd. Vooral negatieve dingen.
    Laatste tegenslag was dat ik geopereerd moest worden vanwege een cyste, waardoor er weer een poging ICSI gestopt is. Januari was poging 1 en nu hebben we vrijdag gehoord dat we in september weer mogen beginnen. Sinds we dat gehoord hebben ben ik alleen maar aan het huilen, heb ik paniekaanvallen en al die tijd dus een drukkend gevoel op mijn borst. Het heeft dus echt te maken met stress en de angst dat deze poging weer niet goed gaat. Er is geen manier om te ontspannen. Ik denk alleen nog maar ik wil ook een kindje, ik wil ook zwanger zijn. Ik wil het zooo graag. Het beheerst mijn gedachtes bijna continu. Bewust en onbewust...
    Maar nu wil ik wel heel graag van dat drukkende gevoel af. Iemand enig idee hoe??? Ik kan de dokter wel bellen, maar heb geen zin om aan AD of iets te gaan, mijn arts houdt namelijk erg van pillen uitschrijven...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien ontspanningsoefeningen? Klinkt een beetje als hyperventilatie-achtige klachten.

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Kan je niet door het ziekenhuis begeleidt worden door een psycholoog of zo? Je bent vast niet de enige die dit zo ervaart. Ik kan me voorstellen dat je druk voelt en dat je zo graag wil dat het lukt. Sterkte en dikke knuffel.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ja inderdaad. Misschien kun je yoga gaan doen?

Vind het wel erg voor je hoor. Lijkt me ook erg veel stress geven.

Sterkte

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook naar hulp van een psycholoog o.i.d. vragen, ik snap wel dat je niet meteen aan de pillen wil. Maar ik denk ook dat je er even hulp bij nodig hebt om het allemaal aan te kunnen. Dat is ook niet zo gek natuurlijk.

6. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Ik zou toch even langs de huisarts gaan.

Pillen hoef je niet te accepteren, maar de fysiotherapeut kan je ook ontspanningsoefeningen leren, die je in ieder geval weer lucht geven.

7. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Ten eerste sterkte, je hebt al heel wat voor je kiezen gehad zeg.

Sowieso zou ik het wel melden bij een huisarts ofzo, want je weet nooit wat het precies is.
    Maar zoals ik het lees denk ik ook gelijk als eerst aan hyperventilatie.
    En dat valt op te lossen door in een zakje te ademen, misschien een tijdelijke "snelle" oplossing voor als het nu op komt zetten.
    Maar inderdaad ook naar de fysio, waar je ontspannings en ademhalings oefeningen kunt krijgen.
    En ik vond de optie van Yoga ook wel heel erg goed.

Succes met alles he.

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Het lastige is dat ik tussen schip & wal zit. Wij doen een deel van de behandeling hier en een deel van de behandeling in Belgie dus ik heb niet echt een gyn die me goed ondersteunt. Best jammer! En ik moet veel zelf regelen wat nog meer stress geeft.

Vind het lastig om uit te leggen hoe ik me voel. Maar thnx dames!

Ik probeer op een bepaalde manier adem te halen & mezelf rustig te houden. Dat gaat goed, alleen de druk verdwijnt niet. Het lijkt ook alsof ik mezelf ziek maak. ik kan uit het niets heel misselijk worden en dat is dan ook ineens weer weg. Het stomme is als ik aan het werk ben, is er niets aan de hand.....

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    waarschijnlijk omdat je dan bezig bent en je jezelf niet daarmee bezig kan houden (met die klachten)..

In ieder geval veel sterkte meis.

10. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    oke dus naar de HA gaan... kan nooit kwaad en zal eens in het ziekenhuis informeren naar hulp.. Heb altijd het idee dat ik me aanstel ofzo..

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Dank je!
    Ja dat denk ik ook, en dat terwijl ik met baby's werk. Hoe raar is dat :)

12. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Laat je anders door je HA doorverwijzen naar een psycholoog. Dan kan je in ieder geval je emoties op een goede manier verwerken. Verder lijkt het inderdaad of je aan het hyperventileren bent. Daarvoor kun je bij verschillende mensen terecht (fysiotherapeut, logopedist, etc.)

Ik vind helemaal niet dat je zeurt. De situatie waarin je zit, lijkt me ook ontzettend moeilijk. Helemaal geen schande dat je er nu even doorzit. Heel menselijk eigenlijk.;)

13. ilayda

ilayda Bekend lid

Nov 23, 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    sterkte meid, laat je inderdaad door je huisarts doorverwijzen

Share This Page