Wat ik heb begrepen is dat je echt berenveel ervan moet eten voordat het schadelijk kan worden. Zo hoorde ik aan het begin van mijn zwangerschap dat kaneel heel slecht is maar ze vergeten erbij te vermelden dat het om zeer grote hoeveelheden kaneel gaat en wie gaat er nou een heel busje kaneel opeten. Bakerpraatjes, zeker. Lijkt wel een nationale sport om zwangere vrouwen expres bang te maken Ik ga echt niet dat kleine beetje oregano, basilicum of kaneel vermijden!
Zelfde met pepermunt en dropjes, van dropjes weet ik dat ze je bloeddruk kunnen verhogen, maar hebben we het dan over dagelijks een kilo of n handje haha dat is het lastige. Zelfde met pepermunt, kan een handje krijtjes of paar pepermunt ballen kwaad of echt grote hoeveelheden. Moet zeggen indd basillicum en oregano eet ik nog gewoon ik eet ook soms wat pepernootjes en speculaas ondanks het kaneel, en savonds eens een kopje winterthee heerlijk! Alleen dingen als leverworst etc. eet ik niet meer (vind het toch niet zo lekker) en de bekende filet american carpaccio rauwe kaasjes heb ik nog nooit gegeten , en ik at nog rauwe eitjes... lees: spiegelei of zacht gekookt eitje maar hoorde dat dit dus niet goed is..