Mijm dochter is nu bijna 11 maanden en zooo jengelig. Niks is goed ze jengelt of huilt de hele dag. Ze kan zich niet vermaken maar op schoot is ook niet goed. Ik wordt d'r echt een beetje moedeloos van. Ze kan niet kruipen dus het zal vast ook wel frustratie zijn. Ik vind het alleen best moeilijk mee om te gaan. Laat ik haar huilen of pak ik haar op beide is niet goed voor haar. Ik wordt er zo kribbig van en haar broer vind het ook noet leuk dat ze zo hard huilt de hele dag en gedraagd zich dus ook vervelend. Gekke is dat ze bij de opvang en oma een engeltje is en ik steeds te horen krijg hoe goed ze zich kan vermaken. Iemand tips/ervaringen? Weet even niet hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Gok sowieso een sprongetje Maar misschien is het inderdaad frustratie. Als je met haar gaat lopen aan de hand, hoe vindt ze dat dan? En proberen met haar op de grond te spelen, hoe reageert ze daar op? Kan ze wel al zelfstandig zitten? En heeft ze verder nergens last van, tandjes of oortjes of iets dergelijks? Hier ook een meneertje die af en toe van zulke dagen heeft hoor, dat niks goed is Het is ook wel natuurlijk allemaal heel indrukwekkend, allemaal nieuwe dingen leren en nieuwe indrukken...dat probeer ik mezelf dan altijd maar voor me te houden, als hij weer in zo'n bui is
Ja ik ben niet zo van de sprongetjes, ik heb het boek maar hier is het leven 1 grote sprong geloof ik 😂 Met haar spelen doe ik natuurlijk en dat vindt ze even leuk, tot ze weer begint te huilen. Aan de hand lopen kan ze ook niet, ze kan echt alleen nog maar zitten. Ik weet ook dat het over gaat, ik was alleen vergeten hoe vermoeiend de dagen dan kunnen zijn. Er zijn net 4 boven tanden door dus misschien heeft ze daar nog last van ja.
Het kan soms zo vermoeiend zijn! Ik ben dan meer het type lekker oppakken en entertainen. Komt straks vanzelf een tijd dat ze zichzelf gaan vermaken, bij de ene is dat met een paar maand al het geval en de ander met 4 jaar. Tijd doorkomen.
Ach ja dat is ook zo hoor. Dat doe ik ook wel vooral veel entertainen, maar omdat ze het bij oma en de opvang wel kan denk ik dan waarom thuis niet?
Dit verhaal komt me zooo bekend voor alleen is.mijn kleine altijd al erg onrustig geweest ik weet niet of dat bij jou ook is? Ik word er ook echt moedeloos van pff
Als mijn zoon wel eens van die dagen heeft dan mik ik hem in mijn draagzak en hobbelen we samen wat af. Dat vind ie vaak prima. Ik doe dan vanalles met hem (stofzuigen, konijnenhok verschonen samen met dochter, stukje lopen, stoffen, dweilen etc). En mijn zoon weegt 10 kilo, maar met mijn ergonomische draagzak vind ik dat prima te doen, maar gelukkig heeft ie niet heel vaak van die enorme jengel-dagen. En soms laat ik hem ook gewoon ff jengelen hoor. Ben tenslotte geen 24/7 entertainer.
Ja, pfffff! Ik vind het soms ook moeilijk om te bedenken wat ik nú weer eens met hem zal gaan doen! Gelukkig is het lekker weer...van wandelen krijgen we allebei een goed humeur. Maar ik vind de dagen soms ook wel heel lang, hoor.
Ik zeg alleen herkenbaar!! en hij is nu 15 maanden kan al lopen enzevoorts en nog heeft ie zulke dagen Ik vind het ook moeilijk hoor en probeer hem ook af te leiden en idd ff lekker weg te gaan als het mooi weer is ff stukje fietsen ofzo
ja, zo was die van mij ook! Iedereen zei dat ze zo leuk zelf speelde, overal dus behalve thuis. Als het je troost, ze speelt inmiddels wel zelf. Toen ze erg gefrustreerd was omdat ze wilde kruipen maar het nog niet kon heeft ze veel plezier gehad van een babybouncer, maar ik weet eigenlijk niet tot welke leeftijd/gewicht die dingen zijn.En anders veel wandelen, dat helpt meestal ook wel. Trekt ze zich al wel op? Misschien vindt ze een loopwagentje dan leuk. Als ze zich eenmaal zelfstandig kunnen verplaatsen worden ze meestal een stuk vrolijker, dus hou de moed erin!
Fijn de herkenbaarheid, nee ze is niet altijd onrustig geweest maar wel pittig, weet wat ze wil of wat haar niet zint. En op sommige dagen zint niks haar. En dan wil ze ook echt niks. Niet in dr kar,box,schoot enz... Soms laat ik haar maar even huilen maar dat is voor mijn zoon ook niet leuk want die wordt dan ook vervelend Dus veel weg afleiding zoeken dan maar. Ben wel blij dat ik niet de enige ben...