Ik zoek tips dames, Mijn mannetje is inmiddels 1 en eet slecht. Dit komt ook vooral omdat hij vaak ziek is vanaf 6mnd al aan het kwakkelen. Brood gaat goed, tussendoortjes ook maar het avond eten is slecht als nood krijgt hij potjes daar eet hij ongeveer de helft van. Ik ben absoluut geen voorstander van potjes en vind dat hij met de pot mee moet eten, maar hij wil het niet spuugt het uit. Ik maak elke avond wat voor hem maar hij hoeft het al snel niet meer. Schema Ochtend 7:00 klein flesje 90cc (opvolg) 8:30 boterham met wisselend beleg. 10u fruit 12:30 boterham +- 15 u koekje of fruitreep 17:30 avondeten + toetje 19:30 fles 150cc opvolg Overdag verdeelt over de dag een fles ranja 210cc Tussen 23:00-1:00 fles 150cc (niet op) opvolg (3schep )
hier ook niet zo'n grote eter. op een dag eet ze een stuk fruit, een boterham, een cracker en, om in termen van potjes te praten, nog geen heel 8 mnd potje. ze krijgt 2 flesjes en that's it. de ene dag gaat beter dan de andere dag. ze heeft nu last van doorkomende kiezen dus dat is ook feest. ik heb helaad geen tips voor je maar zeker herkenning. is dat nachtflesje nodig? misschien heeft hij meer honger als hij deze niet krijgt? Hier krijgt ze rond 7u dr laatste fles (150) en dan niks meer tot de volgende ochtend.
Volgens mij is het het ook wel gewoon dat ze na hun eerste verjaardag minder gaan eten, hoor. Ze groeien minder hard en omdat ze wel hetzelfde aangeboden krijgen, kunnen ze kieskeurig zijn. Misschien de warme hap bij de lunch geven? Dan is hij in ieder geval nog niet moe. En als hij dan 's avonds een beetje klaar is met de dag, lekker wat van jullie pot op zijn bord leggen en daar dan ook een boterhammetje bij leggen. Twee keer groenten is volgens mij minstens net zo gezond als twee keer brood.
En als je het tussendoortje van 15.00 uur een paar snoep tomaatjes geeft die je in vieren snijdt? Toch nog beetje groente. Misschien eet hij in de avond beter als het tussendoortje minder is?
Hier ook precies zo gehad. Dat avondeten ging er maar niet in.ik heb ooit eens gelezen: " bedenk dat alles maar tijdelijk is" . Nou bij mij klopte het. 6 mnd gezwoegd om er maar iets in te krijgen en echt opeens was het voorbij. De tips die ik heb: misschien zou je het koekje in de middag kunnen laten vervallen op proef? Kijken of dat wat uitmaakt. Verder zou ik persoonlijk de ranja niet verdelen, maar in 1 keer geven ivm met het gebit.
Goed dat je de late fles aan het minderen bent misschien dan toch meer honger overdag. De Tanja zou ik ook niet gedurende de dag geven maar bijvoorbeeld bij het koekje en de rest melk of thee (zonder suiker)