Goedemiddag lieve dames, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wie is er een 6/7 dagen vóór de eisprong zwanger geraakt bij een regelmatige cyclus van 28/29 dagen? Wij hebben voor het laatst gemeenschap gehad op dag 10 van mijn cyclus (29 dagen in totaal). Ik voel me de laatste dagen niet zo lekker, snel moe, hoofdpijn en met vlagen misselijk. Maar mijn ervaring leert mij dat ik er gewoon veel te veel mee bezig ben, denk ik. Maar ik ben toch benieuwd of het wel mogelijk zou kunnen zijn!
Sperma blijft nog een paar dagen in leven in de baarmoeder. Als jij dus op dag 10 sex hebt gehad kunnen de zaadcellen op dag 14-15 nog leven. Als je eisprong dan iets vroeger is kan je zeker zwanger zijn.
Ja dat zou kunnen zoals Wodjeka al aangeeft. Maar hoe weet je zo zeker dat je dan je eisprong gehad hebt? Misschien had je je eisprong wel gewoon zo vroeg al. Mijn eisprong was deze maand ook 4 dagen eerder dan ik gewend ben
Dat weet ik inderdaad niet zeker, het is meer een berekening n.a.v. de regelmatige cyclus die ik heb (29 dagen - 14, kwam ik uit op een bepaalde dag). Nu is het afwachten op mijn menstruatie!
14 dagen voor menstruatie hoef je niet je eisprong te hebben. Dat is een gemiddelde. Ene vrouw heeft het 10 dagen voor menstruatie gehad en andere 18 dagen. Misschien heb jij het dus wel 18 dagen en zou je dus zwanger kunnen zijn.
Heb je een positieve test gehad? En hoe weer je zeker wanneer je eisprong was? Gemiddeld blijft zaad 3 dagen in leven. 6 dagen tot een week is wel erg lang.. Bijna onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker is dat je eisprong gewoon eerder is geweest.. Symptomen zeggen helemaal niks..
Ik heb het wel gehad. We hadden op woensdag geklust. Eisprong was de dinsdag daarop. 7 dagen later dus (ovulatietesten) ik had de kans ook op nihil verwacht. Maar het was raak. Helaas wel uitgelopen op een miskraam. Maar het is dus mogelijk
Ik ben vermoedelijk 5 dagen voor eisprong zwanger geraakt. Helemaal zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar deze berekening kwam wel overeen met de echo.
Je kunt niet voor je eisprong zwanger worden. Bij een bevruchting heb je een eicel en een zaadcel nodig. Je kunt wel zwanger worden van zaadcellen, die dagen tot een week voor de eisprong geproduceerd zijn en ten tijde van de eisprong nog in je lichaam aanwezig waren.
Als jouw lf korter is dan 14 dagen bijvoorbeeld 11-12 zoals ik met een ei op dag 16-17 dan is de kans zeer klein om van sex op dag 10 zwanger te raken. Blijft dus afwachten tot je nod.
Ik ben nu wel vermoedelijk al erg veel eerder als wat we zelf dachten, zwanger geraakt. Althans, ik dacht ( Door mn natuurlijke cyclus de afgelopen 6 jaar, want ik heb het merendeel van ons huwelijk geen anti conceptie gebruikt en altijd heel goed naar lichamelijke kenmerken gekeken ) dat ik 8 april ongeveeer mn eisprong zou hebben. Dat weekend twijfelde ik, want zowel vrijdag als zondag voelde ik kenmerken. Beide dagen goed benut. Ik zou dan 3 januari uitgerekend zijn. De termijn echo zegt echter 28 december uitgerekend en daarmee zou mn eisprong veel eerder geweest zijn. Ik had steeds een cyclus van 24 dagen dus daarmee zou mn eisprong al voor april geweest zijn. Uitendelijk denk ik dat ik zelf gewoon gelijk heb qua termijn want dan zijn ze op mn man zijn verjaardag verwekt en worden ze met mijn verjaardag geboren. En omdat ik dat weekend twijfelde wat ik nou voelde dacht ik al benieuwd wat dit wordt. Ja een tweeling dus!