Kort gezegd: ik ben vandaag ongeveer 4 dpo en heb veel bloedverlies, alsof ik echt ongesteld ben. Klopt dat wel? De wat uitgebreidere versie: Mijn jongste is (bijna) 5 maanden. Ik ben 1x ongesteld geweest sinds de bevalling. Daarna ben ik met ovulatietesten mijn cyclus bij gaan houden omdat we de wens voor nog een kindje hebben. Ik geef nog volledig borstvoeding. Vanaf het moment dat ik het ben gaan bijhouden had ik die maand geen positieve ovulatietest, maar wel rond dag 30 een week lang ietsjes bloedverlies. Het was alleen bij afvegen en stelde dus eigenlijk niks voor. Ik ben door blijven testen. Ik weet niet of ik dat als menstruatie moest zien en opnieuw moest beginnen met tellen of dat het nog steeds dezelfde cyclus was. Ik heb doorgetest met de ovulatietesten. Die waren op dag 40/41 positief (of dag 11/12 als je opnieuw zou tellen). Mijn temperatuur is sinds dag 13 0,2/0,3 hoger. (Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel betrouwbaar meet, dus ik weet niet of het wat zegt. Basaal zit rond de 36,5 bij mij en nu zit ik op 36,8 ongeveer. Maar bij eerdere zwangerschappen of pogingen daartoe zat ik rond de 37 of hoger na ovulatie). Ik durf nu dus nog steeds niet echt heel duidelijk te zeggen of er wel een eitje is gesprongen. Maar de ovulatietest was wel erg duidelijk positief. Nu zou ik op 4dpo zitten en heb ik veel bloedverlies. Echt wel klodders en dat ik een tampon nodig heb. Dit lijkt me geen innestelingsbloeding, zoveel. Maar dit lijkt me ook wel heel erg vroeg om al ongesteld te zijn. Of zou dat wel kunnen als het 2 weken terug zo weinig was? Wat ik al zei, ik geef ook nog borstvoeding. Zou dat de boosdoener zijn die de boel ontregelt? Maar de positieve ovulatietest en nu het bloedverlies zo kort erna vind ik moeilijk te rijmen met elkaar. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Iemand ooit zoiets meegemaakt of weet wat het nog meer zou kunnen zijn?
Ben geen expert, dat zeg ik er direct al even bij. De borstvoeding ontregelt de boel natuurlijk wel. En aangezien je nog relatief kort na zwangerschap en bevalling zit zou het heel goed kunnen dat je hormonen allemaal nog wat ontregelt zijn. Ik denk gewoon een kwestie van afwachten hoe je cyclus zich nu weer op gaat pakken.