Hoi, even een vraagje. Wordt een echo altijd in het ziekenhuis gemaakt of ook wel eens bij een verloskundige? En vanaf hoeveel weken gebeurt het meestal? En vanaf wanneer luistert een verloskundige naar het hartje? Misschien domme vragen waar ik toch wel graag antwoord op wil Groetjes MB2005.
Bij mij hebben ze een echo gemaakt in het ziekenhuis. Ik bleek nog maar 5 weken te zijn dus zie je alleen maar een vruchtzakje vanaf 6 weken zie je meer. Volgens mij doen ze pas na de 6e week naar het hartje luisteren als er al wat te luisteren valt want schijnbaar valt het nog tegen als het zo vroeg is
Ik moet 23 mei naar de vk voor een intake. Ik zou dan ruim 7 weken zijn. Zou het kunnen dat ze dan eerst naar het hartje luistert, of wachten ze meestal tot de eerste echo? Ik heb geen zin om haar nu al te bellen met allerlei vragen, vandaar dat ik het hier doe. Groetjes MB2005
ook gewoon bij de verloskundige hoor!! nja ik ken verloskundige praktijken die dat doen iig! bij mij worden ze in het ziekenhuis gemaakt maar dat is omdat ik ook daar beval straks
volgens mij kan je pas vanaf rond de 11/12 weken het hartje horen, mij is verteld dat je kindje nog achter je schaambeen zit. vandaar ook dat de meeste mensen die voor de 11/12 weken een buikje hebben meestal je darmen zijn
Gebeurt wisselend. Soms al met 7 weken (zie je al een puntje flikkeren = hartje kloppen). Vaak gebeurt het ook pas tussen de 10 en 12 weken, er is dan al wat meer te zien. Volgens mij kun je na 12 weken het hartje horen. Bij ons VK komen ze één keer per week vanuit het ZH naar de praktijk voor echografie.
volgens mij zit er bij onze vk praktijk een echo bureau. maar wat betrefd het luisteren naar het hartje, dat kan pas na een week of 11 , en soms hoor je dan nog niks, en moet je wachten op je volgende afspraak. erg spannend allemaal.
Bij mijn verloskundige kunnen ze ook echo's maken dus dat is wel fijn. Ik heb met 8 weken een echo in het ziekenhuis laten maken maar dat kwam omdat ik een keer een miskraam heb gehad en mijn huisarts vond het ook beter als ik nu vast ging checken of het goed was. Ik heb zelfs het hartje gehoord met 8 weken en volgens mij hoor je dat niet vaak...het was gewoon toevallig...want de echoscopiste had een dame bij haar die voor stage mee liep en die vond het allemaal zo interessant en de echo duurde wel eventjes maar dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg en toen ineens hoorde ik een hartslag...de echoscopiste vond het ook heel mooi en ik wist toen direct al dat het goed zat... In ieder geval na mijn weten gaan ze bij de verloskundige nog niet naar het hartje luisteren als jij daar 23 mei heen gaat...maar ja ik denk dat je echt moet wachten tot de 23e en dan zal de verloskundige je wel vertellen wanneer ze echo's gaan maken en hoe het verder gaat verlopen...bij mij was ik met 14 weken bij de verloskundige en toen luisterde ze ook niet naar het hartje...maar ik kreeg natuurlijk wel een echo waar alles op te zien was... Succes 23 mei...groetjess Denise
Bij mij in de vk prakrijk maken ze geen echo's en moeten we naar het ziekenhuis. Vanaf september dit jaar kunnen we naar het nieuwe echocentrum, maar dat is voor mij te laat. Suusje
Ik ben dinsdag bij de vk geweest. Ze heeft geprobeert of ze het hartje al hoorde, maar dat was echt te vroeg. 15 juni ga ik in het ziekenhuis voor een echo. Dus nog even geduld! Ik ben trouwens wel nieuwschierig hoever ik ben, want zei dacht dat ik dinsdag al 8 weken was, en dus uitgerekend op 1 januari Groetjes MB2005.
Mijn verloskundigenbureau maakt zelf echo's. Naar het hartje wordt pas geluisterd vanaf 14 weken, omdat de kleine zich daarvoor nog wel eens wil verstoppen en je kunt je voorstellen wat voor een paniek het wil geven als ze ineens niks horen.
Hier in Den Haag moet je naar een echopraktijk, bij de verloskundige krijg je alleen het hartje te horen.