Wat is dit!? Pas op geen frisse foto..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Manana, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Even met een fel zaklampje checken. Als het helder doorschemert zou het wat anders kunnen zijn en anders gewoon een stolsel.
     
  2. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Wat is wat anders??
     
  3. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Zo zag mijn laatste stolsel er ook uit. Dacht toen echt dat de rest van de baarmoeder erachteraan zou komen :roflmao:
     
  4. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik denk ook echt een stolsel.
     
  5. Groot stolsel, helaas heb ik dit regelmatig als ik ongesteld ben.
     
  6. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Jullie reacties stelt mij iets gerust. Maar lijkt een stolsel op een zakje met iets erin? En is die echt zo hard dat je hem niet kan pletten?
     
  7. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Nou iets anders dan een stolsel. Bv een vruchtzakje?
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik bedoel niet de baarmoeder maar het slijmvlies...ha ha. Sorry
     
    Manana vindt dit leuk.
  9. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hij schemerde wel door, waardoor ik iets wat op een garnaaltje leek erin zag....


    Het bloedverlies neemt inmiddels verder toe.. Heb gelukkig nog een pakje kraamverband liggen. Maar zelfs die moet ik om de uur verschonen :confused: ik denk dat ik toch maar de ha ga bellen..
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Verstandig
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik vond ook dit:

    Verloop van menstruatie na de zwangerschap
    In veel gevallen is de eerste menstruatie na je bevalling wat heviger dan je gewend bent. Ook kan het verloop anders zijn; onregelmatiger of juist regelmatiger dan voorheen. Heel normaal, je lichaam heeft tijd nodig om je cyclus weer helemaal te herstellen. Dat kan best een paar maanden duren. Blijft je bloedverlies echter veel heviger dan voorheen, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Het kan zijn dat je hormonen na je zwangerschap niet in balans zijn, maar er kunnen bijvoorbeeld ook placentaresten zijn achtergebleven in de baarmoeder. Daarnaast kunnen onder invloed van hormonen poliepen of myomen zijn ontstaan. Hoe dan ook: bijna elke oorzaak kent een oplossing. Zoals gezegd: het is heel normaal als je lichaam tijdens een bevalling tijd nodig heeft om te herstellen. En dat een menstruatie niet exact hetzelfde terugkomt als voorheen, is geen enkele reden tot zorg.


    http://www.hevigbloedverlies.nl/hevig-bloedverlies/blog/hevige-menstruatie-na-zwangerschap-waarom-en-wat-te-doen
     
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Meid, dit is geen vruchtzakje. Dat ziet er echt anders uit! Ik heb ook weleens zo’n stoksel gehad, ik voelde hem eruit komen en was zo groot als een ei. Zag er precies zo uit.
     
  13. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Het ziet er uit en je verhaal lezend denk ik ook stolsel. Maar zou zeker de huisarts bellen. Als het een miskraam is, dan was je , gezien de grootte, al een week of.9 a 10. Dat lijkt me nagenoeg onmogelijk als.je pas 9.5 week geleden bevallen bent.

    Maar je kunt toch gewoon een zw test doen? Als.het een miskraam zou zijn en al zo groot, test je zeker weten nog positief!

    En de huisarts zou ik zeker bellen!
     
  14. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik heb trouwens na de bevalling stolsels tot de grootte van. Appels verloren, dat was keer op keer toch schrikken!
     
  15. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    #35 xElles, 31 okt 2018
    Laatst bewerkt: 31 okt 2018
    Ik denk ook echt dat je jezelf niet gek moet maken met de gedachte dat het een vruchtzakje is.

    Heb je onbeschermde seks gehad na de bevalling?
     
  16. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Omg ter grootte van een appel? :eek:

    Ik denk niet zozeer aan een mk/vruchtzakje. Ik maak me meer zorgen om het hevige bloedverlies en dan dit erbij. In eerste instantie dacht ik er wel aan, maar dat is bijna onmogelijk.

    Menstruatie kan je toch niet opwekken door aan de bmm te wroeten?

    Ik ga zo bellen met de ha. De pijn is ook al aan het toenemen... Eerst de oudste van school halen.
     
  17. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Waarom plaatst een arts nu al een spiraal, je kunt beter minimaal 3 maanden wachten in verband met baarmoeder perforatie.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  18. Boedah

    Boedah Niet meer actief

  19. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Jawel hoor, dat is zeker mogelijk. Dmv van seks/orgasme kan je menstruatie ook op gang komen.

    Maar ik vind het idd ook erg vroeg voor een spiraal, laat je lichaam eerst lekker even op orde komen toch?
     
  20. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    De ha gaf aan echt heel veel gewroet te hebben en dat het bloedverlies eerder daardoor komt dan eventuele menstruatie.. Mocht het bloedverlies en pijn toenemen moet ik aan de bel trekken en anders ff afwachten wat mijn lichaam doet. Pijn is hetzelfde gebleven en bloedverlies lijkt af te nemen.

    Ik had geen flauw idee dat je daar 3 maanden mee moest wachten? Volgens de vk kon het vanaf 8 weken en toen ik de ha belde voor een afspraak is de spiraal gelijk besteld! Ik zal het met de gyn er wel over hebben. Vind het niet erg om wat langer mee te wachten, als dat beter is te doen..
    Benieuwd wat de gyn ervan vindt. Ik ga morgen bellen voor een afspraak.

    Dank voor de reacties allemaal! Ik was nogal geschrokken, want heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
     

Deel Deze Pagina