eitjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bianca, Dec 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik zit met een probleem/vraagje over eitjes. Een vriendin van mij is 27 weken zwanger en eet graag af en toe een eitje gebakken op de pan en de dooier in zijn geheel.
    Zij zegt dat het geen kwaad kan in dit stadium als je immuun bent tegen de bacterie! Maar ik hoor overal zeggen dat je het niet mag eten! Ook als je immuun bent!
    Heb jij een duidelijk antwoord?

Vele groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Bianca,

in principe mag je gewoon een eitje eten met een hele dooier. Wel bestaat de kans dat de salmonella bacterie er in zit en als je die binnenkrijgt kan het uitdroging veroorzaken bij je. Je kindje zit wel heel goed ingepakt in je buik en pakt zelf al het vocht wat ie nodig heeft (ten koste van jou). Zorg dan in ieder geval dat je genoeg drinkt. Maar de kans is niet groot dat je een salmonella besmetting oploopt. Mocht je dit willen voorkomen is hygiene heel belangrijk. Niet alleen met eieren, maar ook met kip bijvoorbeeld. En inderdaad; verhitte kip en een kapotte dooier doodt de salmonella bacterie. Ik weet helaas niet wat de eventuele gevaren zijn voor een kindje en dan bedoel ik met name in de eerste 3 maanden (ivm de aanleg van lichaamsdelen) en óf die er uberhaupt zijn, buiten uitdroging van de moeder. Dat ga ik eens uitzoeken...

Groetjes Brigitte

3. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    heel erg bedankt voor je antwoord!

Share This Page